Οι εξελίξεις σε σχέση με την διδασκαλία της βʼ ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ραγδαίες και φαίνεται ότι ως μόνο στόχο έχουν να την εξοβελίσουν από το ωρολόγιο πρόγραμμα.
Αρχικά, η επί της ουσίας κατάργηση της από το λύκειο και στη συνέχεια οι εγκύκλιοι για την διδασκαλία της στο γυμνάσιο και στο δημοτικό μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι με αργά αλλά σταθερά βήματα το Υπουργείο σχεδιάζει να εκκαθαρίσει την εκπαίδευση από κλάδους και μαθήματα που του δημιουργούν τις μικρότερες αντιδράσεις.
Η έλλειψη οργανικών θέσεων στο δημοτικό σε συνδυασμό με την δημιουργία γαλλόφωνων ή γερμανόφωνων σχολείων με βάση τις επιλογές της πλειοψηφίας των μαθητών του κάθε σχολείου και η αντίστοιχη δημιουργία γαλλόφωνων, γερμανόφωνων, ιταλόφωνων, ισπανόφωνων στο γυμνάσιο με βάση την οργανική θέση του αντίστοιχου καθηγητή στο εκάστοτε σχολείο μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το Υπουργείο αδιαφορεί για την δεύτερη ξένη γλώσσα και οι σχεδιασμοί του γίνονται με οικονομικούς όρους και όχι με εκπαιδευτικά κριτήρια.
Οι καθηγητές των ξένων γλωσσών έχουν συνηθίσει να εισπράττουν την απαξίωση του Υπουργείου Παιδείας, και με την παρούσα διαταγή δίνεται η χαριστική βολή στην ύπαρξή τους, μέσα από την κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας γαλλικών και γερμανικών στα Γυμνάσια ενώ απʼ ό,τι φαίνεται εξοβελίζονται πλήρως τα ιταλικά και τα ισπανικά, καθώς και όλα τα λόγια τα μεγάλα περί μάθησης και «πρώτα ο μαθητής».
Με όλες σας αυτές τις ενέργειες είναι αδύνατο να συνδεθεί η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας με το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας και διαφαίνεται ότι δημιουργείτε μία μεταβατική περίοδος μέχρις ότου πετάξετε οριστικά την διδασκαλία της από την δημόσια εκπαίδευση.
Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
1)Με ποιο τρόπο θα εξασφαλίσετε την διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας σύμφωνα με τις προεκλογικές σας δεσμεύσεις ώστε αυτή να οδηγεί στην απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας;
2)Τι θα γίνει με τις οργανικές θέσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τι θα γίνει με τους χιλιάδες άνεργους εκπαιδευτικούς των τεσσάρων ειδικοτήτων που θα μείνουν ξαφνικά χωρίς εργασία;
Ο ερωτών βουλευτής
Αναστάσιος Κουράκης