Με επανειλημμένες Αναφορές από το μήνα Σεπτέμβριο του 2010, ο Διοικητής του Νοσοκομείου Καλαμάτας και ο Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, έχουν ενημερωθεί για δύο περιπτώσεις αμφισβήτησης της νομιμότητας προσλήψεων Επικουρικών Ιατρών στην Αʼ Χειρουργική Κλινική με την κατηγορία της παραποίησης εγγράφων καθώς και της χρήσης ψευδούς βεβαίωσης, στα πλαίσια υποψηφιότητας για θέση Επιμελητή Βʼ στο ίδιο Νοσοκομείο και στην ίδια Κλινική.
Συγκεκριμένα, ο ένας εκ των δύο ιατρών, με έγγραφο που έχει καταθέσει στο φάκελο υποψηφιότητάς του για θέση Επιμελητή Β΄, φέρεται να υπηρετούσε ως Επικουρικός Ιατρός στην ως άνω Κλινική, στη Καλαμάτα, ενώ ταυτόχρονα βρισκόταν και στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πατρών επί εξάμηνο. Ο ίδιος Ιατρός, διορίσθηκε ως Επικουρικός Χειρουργός στο Νοσοκομείο Καλαμάτας το μήνα Ιούλιο του 2007, κατά παράβαση του άρθρου 21 παρ.2Γ του Ν.3580/2007, κατ΄εντολή του τότε Υπουργού Υγείας.
Ο έτερος ιατρός υπηρέτησε ως Επικουρικός Χειρουργός στην ίδια Κλινική, κατά το διάστημα από 8/3/2010 έως 8/3/2011, διοριζόμενος από το Υπουργείο σε ΔΥΟ (!!!) θέσεις, με τη σφραγίδα της Υπ. Υγείας κ. Μ. Ξενογιαννακοπούλου!
Για τα ανωτέρω έχει επίσης ενημερωθεί με σχετική Αναφορά, ο κ. Εισαγγελέας Πρωτοδικών Καλαμάτας.
Ο Διοικητής του Νοσοκομείου δεν έχει δώσει καμία απάντηση στις πολλαπλές Αναφορές ιατρού χειρουργού, που διεκδικούσε μαζί με τους ανωτέρω ιατρούς τις προκηρυχθείσες θέσεις, ενώ το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, είτε δεν απαντά (Αναφορά με αρ.πρωτ.445/26-10-2010), είτε παραπέμπει στη Διοίκηση του Νοσοκομείου για απαντήσεις, είτε χρησιμοποιεί επιχειρήματα, χωρίς καμία νομική βάση, που αντί να απαντούν, γεννούν επιπλέον ερωτήματα.
Περαιτέρω, οι δύο Ιατροί, τελικώς, κατέλαβαν ισάριθμες θέσεις Επιμελητή Β΄ στη συγκεκριμένη Κλινική, με αποφάσεις των Συμβουλίων Κρίσεως (τα οποία είχαν ενημερωθεί εγγράφως για τα ανωτέρω και στα οποία συμμετείχαν ο μεν Διοικητής του νοσοκομείου, ως Πρόεδρος, ο δε διευθυντής της Χειρουργικής κλινικής, ως τακτικό μέλος) και τοποθετήθηκαν στις θέσεις τους με ΦΕΚ, που εκδόθηκαν για τον έναν την 30-12-2010 (ΦΕΚ 1235, τ. Γʼ, 30-12-2010), για τον
δε άλλο την 31-12-2010 (ΦΕΚ 1258, τ. Γʼ 31-12-2010), δηλαδή προπαραμονή και παραμονή Πρωτοχρονιάς, σχεδόν κλείνοντας την πόρτα των διορισμών στο ΕΣΥ λόγω του περιορισμού του \\\\\\\"ένα προς πέντε\\\\\\\".
Όμως ο τρόπος πρόσληψης των ανωτέρω ως Επικουρικών Ιατρών, κάτω από αδιαφανείς διαδικασίες αλλά και η παντελής έλλειψη ελέγχου και πειθαρχικών κυρώσεων από τους αρμοδίους, παρά την ενημέρωσή τους, δημιουργούν εύλογα ερωτήματα.
Τα γεγονότα αυτά, σε συνδυασμό με την τελική επιλογή των εν λόγω Ιατρών, ως καταλληλότερων για τη πλήρωση των προκηρυχθεισών θέσεων και ο, με διαδικασίες express, διορισμός τους, δημιουργεί σοβαρές υπόνοιες και υπονομεύει την έννοια αξιοκρατίας και στοιχειώδους νομιμότητας.
Επειδή ο νυν Διοικητής του Νοσοκομείου δεν απαντά επίσημα στα όσα έχουν καταγγελθεί,
Επειδή οι απαντήσεις του Υπουργείου Υγείας δεν στηρίζονται στη κείμενη νομοθεσία,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Γιατί μέχρι τώρα δεν έχει διενεργηθεί η παραμικρή έρευνα για τα καταγγελλόμενα;
2. Προτίθεται, έστω και τώρα, να διενεργήσει έρευνα, ώστε να δοθεί μια πειστική εξήγηση για τα ανωτέρω;
3. Εάν πράγματι διαπιστωθεί, ότι υπήρξε παραβίαση της κείμενης νομοθεσίας, από το Υπουργείο, όσο και από το Γ.Ν. Καλαμάτας, σε τι ενέργειες προτίθεται να προβεί, ώστε να αποδοθούν ευθύνες εκεί που αναλογούν και να αποκατασταθεί η νομιμότητα;
Ο ερωτών Βουλευτής
Κριτσωτάκης Μιχάλης