Είναι γνωστό ότι το Μέτρο 1.2.1. που αφορά τον εκσυγχρονισμό των αγροτικών εκμεταλλεύσεων άνοιξε στις 18 Φεβρουαρίου και κανονικά έπρεπε να κλείσει 20 Ιουνίου.
Επειδή η συγκεκριμένη προκήρυξη είχε σοβαρά προβλήματα, υποχρεώθηκε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να δώσει παράταση για την ηλεκτρονική διεκπεραίωση των προτάσεων μέχρι 20 Ιουλίου.
Όπως καταγγέλλουν οι Σύλλογοι των Γεωπόνων, απʼ την αρχή η συγκεκριμένη προκήρυξη παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα τόσο επί της ουσίας όσο και επί τεχνικών θεμάτων. Οδηγήθηκαν οι αγρότες στην υποβολή προτάσεων χωρίς να υπάρχουν διευκρινίσεις σε σοβαρά ζητήματα. Το αποκορύφωμα της ανευθυνότητας και της προχειρότητας σημειώθηκε την Παρασκευή 8 Ιουλίου όπου το πρωί κατάρρευσε όχι μόνο η ηλεκτρονική πλατφόρμα της υποβολής αλλά και ολόκληρη η ιστοσελίδα της Αγροτικής Ανάπτυξης, της υπηρεσίας δηλαδή του Υπουργείου που «τρέχει» όλα τα προγράμματα. Είναι πολύ πιθανό, όπως καταγγέλλεται να έχουν χαθεί δεκάδες φάκελοι, διότι η προκήρυξη προέβλεπε ηλεκτρονική υποβολή φακέλου και στη συνέχεια κατάθεση του φυσικού φακέλου.
Επειδή τουλάχιστον 10.000 αγρότες έχουν πληρώσει από 1.000 έως 3.000 ευρώ, επιβάλλεται να παρθούν μέτρα ώστε να μην χαθούν οριστικά οι χιλιάδες φάκελοι που είχαν υποβληθεί ηλεκτρονικά και πάνω απʼ όλα να δοθεί νέα παράταση, η οποία να ξεκινάει φυσικά από την ώρα που το ηλεκτρονικό σύστημα θα λειτουργήσει επιτέλους χωρίς προβλήματα και να δοθούν διευκρινίσεις σε σοβαρά θέματα που παραμένουν σε εκκρεμότητα και αφορούν την επιλεξιμότητα των υποψηφίων και των επενδύσεων. Στο ίδιο διάστημα θα πρέπει να εκδοθεί οδηγός συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, δεδομένου ότι στην υπάρχουσα ο καθένας συμπλήρωνε ό,τι θεωρούσε σωστό, αφού δεν υπήρχαν προδιαγραφές.
Να σημειωθεί ότι τα παραπάνω συνέβησαν σε ένα πρόγραμμα άκρως ανταγωνιστικό, το οποίο συνοδεύεται από ένα σύστημα βαθμολόγησης των υποψηφίων, που έρχεται σε σύγκρουση με προγενέστερες υπουργικές αποφάσεις του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Για ποιο λόγο παρατηρήθηκε όλη αυτή η προχειρότητα που οδήγησε στην κατάρρευση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας την Παρασκευή 8 Ιουλίου το μεσημέρι, παρότι το πρωί της Παρασκευής υπήρχε η διαβεβαίωση ότι όλα βαίνουν καλώς;
• Τι μέτρα θα ληφθούν ώστε να μη χαθεί κανένας φάκελος που έχει υποβληθεί ηλεκτρονικά;
• Θα δοθεί παράταση και μέχρι πότε, αφού πρώτα φυσικά το ηλεκτρονικό σύστημα λειτουργήσει κανονικά, προκειμένου να είναι εφικτό να υποβληθούν όλες οι προτάσεις-φάκελοι;
• Θα δοθούν διευκρινίσεις σε σοβαρά θέματα που παραμένουν σε εκκρεμότητα και αφορούν την επιλεξιμότητα των υποψηφίων και των επενδύσεων;
• Θα εκδοθεί οδηγός συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, δεδομένου ότι στην υπάρχουσα ο καθένας συμπλήρωνε ό,τι θεωρούσε σωστό, αφού δεν υπήρχαν προδιαγραφές;
• Θα αναμορφωθεί το σύστημα βαθμολόγησης των υποψηφίων, ώστε να μην έρχεται σε σύγκρουση με προγενέστερες υπουργικές αποφάσεις του ΥΠΑΑΤ;
Η ερωτώσα βουλευτής
Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία