Η κυβέρνηση επέλεξε εν μέσω τουριστικής περιόδου να ανακοινώσει μέτρα για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, αναιρώντας το διάλογο και τα αποτελέσματά του που είχαν προηγηθεί μεταξύ των επαγγελματιών και της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών.
Με τις προτεινόμενες αλλαγές, εξοντώνονται οι μικροϊδιοκτήτες ταξί και δημιουργείται ολιγοπώλιο στον κλάδο, από εταιρίες που θα δραστηριοποιηθούν και θα παρέχουν τις υπηρεσίες στους πολίτες με ακριβότερες ακόμα τιμές.
Όλα τα προηγούμενα χρόνια, οι διαδοχικές κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ άφησαν μια ανεξέλεγκτη ανάπτυξη του κλάδου, ο οποίος στην Ελλάδα λειτουργεί όχι ως συμπλήρωμα των δημόσιων συγκοινωνιών, αλλά ως υποκατάστατό τους, αφού αυτές συνεχώς υποβαθμίζονται. Η εκμετάλλευση των μισθωτών οδηγών ταξί από μερίδα ιδιοκτητών δεν συγκίνησε ποτέ κανένα κυβερνητικό στέλεχος, που τώρα υποκριτικά μιλούν για άνοιγμα της αδειοδότησης σε όλους, ενώ στην πραγματικότητα το επάγγελμα “κλείνει” προς όφελος των μεγάλων εταιριών,
Το πρώτο ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί αφορά στις συγκοινωνίες για τους πολίτες, οι οποίοι βλέπουν καθημερινά την απαξίωση και την υποβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών, με τα μειωμένα δρομολόγια που συνδυάζονται με τις ληστρικές αυξήσεις.
Η αλλαγή πολιτικής στον κλάδο των ταξί πρέπει να είναι προς όφελος των πολιτών, των εργαζομένων στον κλάδο και των μικροϊδιοκτητών, μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ριζικής ανάπτυξης και αναβάθμισης των δημόσιων συγκοινωνιών και προστασίας του περιβάλλοντος.
To Γραφείο Τύπου