Θέμα: Για τη Λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις
Στην συζήτηση που ξεκίνησε σήμερα στην ολομέλεια της βουλής για το νομοσχέδιο «Για τη Λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις», η Ηρώ Διώτη, εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε πως «Όλη η φιλοσοφία του νομοσχεδίου, είναι η κυνική παραδοχή ότι οι πόροι αυτής της χώρας, τα δημόσια αγαθά ιδιοκτησίας του ελληνικού λαού, θα πρέπει να δοθούν σε επενδυτές όπως εξάλλου δίνονταν λίγο-λίγο συστηματικά τα τελευταία χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις. Τώρα γίνεται απροκάλυπτα, μαζικά και ολοκληρωτικά». Αναφερόμενη στο ζήτημα της απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας είπε πως η απελευθέρωση δεν οδηγεί σε αύξηση ανταγωνισμού, το σύστημα είναι κοινωνικά άδικο και ο ανταγωνισμός προκαλεί σωρεία πρόσθετων κοστών.
Αναφερόμενη στην συνέχεια στην παραγωγή και τα δίκτυα μεταφοράς υδρογονανθράκων είπε χαρακτηριστικά πως οι «χάντρες και τα καθρεφτάκια» δεν αρκούν ως δώρα των εταιριών για να πειστούμε για την μεγάλη ευκαιρία της ανάπτυξης. Αν γίνει ένα ατύχημα στη Μεσόγειο, θα είναι αρκετό για μια πλήρη καταστροφή - σας υπενθυμίσω τον Κόλπο του Μεξικού, όπως επίσης και το πόσο ασφαλείς ήταν οι νέες τεχνολογίες στα πυρηνικά, σύμφωνα με τις κυβερνήσεις και τους επιστήμονες τους, μέχρι να γίνει το ατύχημα στη Φουκουσίμα». Στη συνέχεια αναφερόμενη στον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη σημείωσε ότι «οι διαστάσεις που μας αφορούν είναι εκείνες που έχουν να κάνουν με τις περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις αυτού του έργου στον Έβρο και ευρύτερα στον τόπο μας. Η φιλολογία περί εθνικού έργου δεν έχει καμία πραγματική βάση, διότι πρόκειται για ιδιωτικές εταιρείες. Εκτός αυτού, ο αγωγός δεν έχει να κάνει ούτε με την ελληνική οικονομία, αφού είναι μικρό το αντισταθμιστικό ποσό, όπως μικρά είναι και τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες». Όσον αφορά τους άλλους αγωγούς φυσικού αερίου κάλεσε την κυβέρνηση να μην αποφασίζει την διαδρομή διέλευσης των αγωγών σε βάρος των τοπικών κοινωνιών και ερήμην τους. Τέλος στηλίτευσε την πολιτική εκχώρησης της δημόσιας περιουσίας, και μάλιστα των δασών και δασικών εκτάσεων, που δίνονται, μέσω του συγκεκριμένου νομοσχεδίου σε επιχειρήσεις μεταλλείων και λατομείων χωρίς κανένα αντίτιμο και κανένα όφελος για το ελληνικό δημόσιο και με μεγάλη επιβάρυνση στο περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες
To Γραφείο Τύπου