Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
29/07/2011

Αντικοινωνική και Αντιπεριβαλλοντική η κυβερνητική ρύθμιση δραστικών περικοπών σε λεωφορειακές γραμμές της ΕΘΕΛ

Σήμερα, ένα μήνα περίπου μετά την απόφαση για δραστικές περικοπές στις γραμμές της ΕΘΕΛ, σε πάνω από 20 λεωφορειακές γραμμές τα συμπεράσματα μας είναι τα εξής: Ο ΟΑΣΑ, πήρε την απόφαση αυτή κατόπιν κυβερνητικής πίεσης με αυτοσκοπό την περιστολή δαπανών λειτουργίας των Αστικών Συγκοινωνιών και χωρίς κανένα ουσιαστικό  προγραμματισμό και μελέτη, χωρίς αξιολόγηση των κοινωνικών επιπτώσεων που θα προκληθούν. Οι περικοπές, με το αιτιολογικό της χαμηλής επιβατικής κίνησης έχουν σαν συνέπεια να μη καλύπτεται καθόλου ο πληθυσμός ορισμένων περιοχών σε τοπικές μετακινήσεις του (Γαλάτσι, Νέα Ερυθραία, Βαρυμπόμπη, Σπάτα) και γενικότερα να έχουν προκληθεί μεγάλες διαμαρτυρίες των θιγόμενων τοπικών κοινωνιών. Με την επιλογή αυτή, που προστίθεται στις εκατοντάδες επιλογές αναλγησίας που ζούμε την περίοδο του Μνημονίου, βλέπουμε την  οικονομική κρίση να μετατρέπεται συνεχώς και  σε κοινωνική.  Η συνέπεια περικοπών άλλων 15 γραμμών με το αιτιολογικό της μερικής επικάλυψής τους, σημαίνει πολύ μεγαλύτερους χρόνους αναμονής στις στάσεις, άρα απωθητικότερες δημόσιες συγκοινωνίες. Ο κόσμος έτσι απωθείται προς τη περιβαλλοντικά απαράδεκτη και επιβαρημένη λύση του ΙΧ. Η οικονομική κρίση προκαλεί λοιπόν συνάμα και περιβαλλοντική κρίση.

Επισημαίνεται ότι η προκαλούμενη χειροτέρευση  του επιπέδου εξυπηρέτησης των επιβατών δεν έχει σχέση και δεν εξισορροπείται   από την αναγκαία αναδιάρθρωση του δικτύου λεωφορειακών γραμμών σε τροφοδοτικές του Μετρό.

Επίσης η αιτιολόγηση περικοπών με τη σοβαρή μείωση πληθυσμού, χωλαίνει, με βάση τα πιο αξιόπιστα (και μη συγκρίσιμα με τις προηγούμενες απογραφές πληθυσμού) αποτελέσματα της απογραφής 2011, με χαρακτηριστικές περιπτώσεις  των Δήμων Ν. Ιωνίας, Μεταμόρφωσης, Δραπετσώνας-Κερατσινίου, όπου αντιθέτως έχουμε αύξηση πληθυσμού.

Θεωρούμε, τέλος, σαν καθαρή προπαγάνδα , εκτός πραγματικότητας την εξαγγελία  του στόχου της  αύξησης του ποσοστού των Δημοσίων Συγκοινωνιών στις μετακινήσεις, από 33% σε 45%, όταν τα μέτρα αυτά χειροτερεύουν συνολικά, αντί να βελτιώνουν το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών.

Οι πολίτες του λεκανοπεδίου αντιμετωπίζουν πλέον μία σχιζοφρενική κατάσταση όπου από τη μια η ακρίβεια της βενζίνας και του ΙΧ τους σπρώχνει προς τα μαζικά μέσα μεταφοράς και από την άλλη παίρνονται μέτρα που δυσχεραίνουν τη χρήση  των δημόσιων μέσων μεταφοράς.

Τμήμα Οικονομικής Πολιτικής