Η κατασκευή του έργου «παράκαμψη Μαλίων», μήκους 8,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε πριν από έξι χρόνια. Αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία μετά την ολοκλήρωση των συνδετήριων, με το υφιστάμενο δίκτυο, κόμβων. Στη συμβολή δε της εθνικής οδού με την επαρχιακή οδό Σταλίδα - Μοχός ξεκίνησε η κατασκευή κυκλικού κόμβου.
Κι εδώ είναι το μεγάλο θέμα: σʼ έναν οδικό άξονα που χαρακτηρίζεται από υψηλή επικινδυνότητα και σε μία περιοχή με έντονο κυκλοφοριακό φόρτο, αποφασίστηκε να κατασκευαστεί “προσωρινός ισόπεδος κυκλικός κόμβος για την σύνδεση της παράκαμψης Μαλίων με το υφιστάμενο εθνικό δίκτυο, τα Μάλια και το Μοχό”, αφού “στην εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη δεν προβλεπόταν ανισόπεδος κόμβος”, έργο που αποτελεί και την ενδεδειγμένη λύση. Οι ισόπεδοι κόμβοι, γενικώς και ιδίως σε Εθνικούς δρόμους –έστω και προσωρινά- είναι επικίνδυνοι και δεν συμβαδίζουν με την οδική ασφάλεια.
Στην πραγματικότητα δημοπρατήθηκε ένα έργο –νέο τμήμα οδικού άξονα -χωρίς συνδετήριους κόμβους!
Το γεγονός ότι η ολοκλήρωση του έργου είναι ζωτικής σημασίας για την ευρύτερη περιοχή δεν μπορεί να δικαιολογήσει ούτε την κατασπατάληση δημόσιου χρήματος αλλά πολύ περισσότερο “προσωρινές λύσεις” ιδιαίτερα επικίνδυνες για την ασφάλεια των πολιτών
Επειδή ήδη ο ΒΟΑΚ κρύβει πολλές «παγίδες» για τους διερχόμενους οδηγούς λόγω και των πολλών ισόπεδων διασταυρώσεων και κόμβων, όπου έχουμε θρηνήσει αρκετά θύματα (κόμβος Σκαλανίου, πρώην ισόπεδος κόμβος Παπαναστασίου κλπ)
Επειδή η βελτίωση της ασφάλειας, της κυκλοφοριακής ποιότητας και της κυκλοφοριακής ικανότητας είναι αναγκαία αφού το πρόβλημα της εξαιρετικά μειωμένης οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο της Κρήτης έχει ως επακόλουθο το θάνατο ή τον τραυματισμό πολλών συμπολιτών αλλά και επισκεπτών του νησιού
ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
1. Γιατί δεν επισπεύσατε τις απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να κατασκευαστεί εξʼ αρχής ανισόπεδος κόμβος ώστε και περισσότερη οδική ασφάλεια να διασφαλίζεται και λιγότερα χρήματα να διατεθούν;
2. Ποια μέτρα θα λάβετε ώστε να θεραπευτεί το πρόβλημα και να δοθεί άμεση και ασφαλής λύση και να μη διογκωθεί το κόστος κατασκευής;
3. Ποιο είναι το συνολικό κόστος του έργου μέχρι σήμερα; Ποιο το κόστος της “προσωρινής” λύσης του ισόπεδου κυκλικού κόμβου και ποιο το προϋπολογιζόμενο κόστος του ανισόπεδου κόμβου που όπως δηλώσατε θα γίνει μελλοντικά;
Ο ερωτών Βουλευτής
Μιχάλης Κριτσωτάκης