Το 2ο ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού είναι το μοναδικό διαπολιτισμικό Λύκειο σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο και εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό μαθητών από όλη την Αττική (περί τους 200, με αυξανόμενη τάση λόγω καθημερινών εγγραφών). Οι μαθητές αυτοί ανήκουν σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Οι περισσότεροι είναι πολιτικοί πρόσφυγες, μετανάστες, παλιννοστούντες και ομογενείς. Πολλά από αυτά τα παιδιά προέρχονται από χώρες εμπόλεμες ή με έκρυθμη πολιτική κατάσταση και φιλοξενούνται σε ξενώνες των ΜΚΟ. Το σχολείο έχει μακρόχρονη παράδοση στην ένταξη των μαθητών του στην ελληνική πραγματικότητα, και λειτουργεί όλα αυτά τα χρόνια με βάση το επίπεδο ελληνομάθειας και την αντιμετώπιση των δυσκολιών που έχει ο κάθε μαθητής. Οι δράσεις του σχολείου επικεντρώνονται στη διαμόρφωση εξειδικευμένων προγραμμάτων που στοχεύουν στην προώθηση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση.
Τη φετινή σχολική χρονιά η 25χρονη λειτουργία του σχολείου δυσχεραίνεται από την επιμονή της διοίκησης (Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας) να ισχύσουν για το σχολείο αυτό μόνο οι κείμενες διατάξεις που αφορούν στην λειτουργία του γενικού λυκείου, και όχι αυτές που ίσχυσαν μέχρι τώρα στο σχολείο, βάσει του Ν 2413/96 (και Υπουργικών Αποφάσεων που έχουν εκδοθεί για την εφαρμογή του, όπως στο ΦΕΚ 1789/1999) και που αφορά τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, καθώς και βάσει του νομοθετικού πλαισίου που συνόδευε το σχολείο αυτό από την ίδρυσή του και μετά.
Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
1) Θα λειτουργήσει επιτέλους το σχολείο σύμφωνα με τις διατάξεις με τις οποίες λειτουργούσε μέχρι τώρα, οι οποίες αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες του σχολείου;
2) Υπάρχει κάποια μελέτη ή έρευνα που να τεκμηριώνει ότι τα διαπολιτισμικά σχολεία της χώρας δεν επιτέλεσαν το ρόλο τους; Πως θα αντιμετωπίσετε το ζήτημα της εκπαίδευσης των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων της χώρας;
Ο ερωτών βουλευτής
Τάσος Κουράκης