Η καλλιτεχνική εκπαίδευση βρίσκεται αντιμέτωπη με μια απαράδεκτη μεθόδευση, που οδηγεί στον πλήρη εξοστρακισμό και τη γενική έξωση των Καλλιτεχνικών μαθημάτων (Εικαστικά, Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, Ιστορία Τέχνης) από το λεγόμενο «Νέο Λύκειο».
Φέτος τα μαθήματα αυτά παύουν να διδάσκονται στην Α΄ Λυκείου, και από του χρόνου με βάση τα νέα προγράμματα και διαγράμματα εξαλείφεται πλήρως η διδασκαλία τους και από τις τρεις τάξεις του Λυκείου.
Αυτό καταρρίπτει εξόφθαλμα τις διακηρύξεις του ΥΠΕΠΘ περί του «Νέου Λυκείου» σύμφωνα με τις οποίες μεταξύ άλλων «Στις (Β΄ και Γ΄ Λυκείου, στους μαθητές παρέχεται εντός του κυρίως προγράμματος του σχολείου η δυνατότητα παρακολούθησης επιπλέον διδακτικών ωρών σε επιλεγόμενα μαθήματα (μαθήματα εμβάθυνσης) με βάση τις ανάγκες τους για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ» (!)
Σε πλήρη αναίρεση των παραπάνω, τα Καλλιτεχνικά μαθήματα (Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο) αν και αποτελούν προϋπόθεση εισαγωγής σε αρκετά ανώτατα ιδρύματα (ΑΕΙ και ΤΕΙ) και εξετάζονται πανελλαδικά, καταργούνται εντελώς από το «Νέο Λύκειο», με βάση τη διάτρητη, διαλυτική και αποσυνθετική για τη διδασκαλία της Τέχνης διαδικασία που έχει βάλει μπροστά το ΥΠΕΠΘ.
Μεθοδεύοντας τον εξοβελισμό των Καλλιτεχνικών από το Λύκειο, την ίδια κατεύθυνση απαξίωσης και διάλυσης της καλλιτεχνικής διδασκαλίας υπηρετούν εξίσου οι εκτός τόπου και χρόνου «προτάσεις», που ήδη προωθούνται έμπρακτα μέσα από τα «πιλοτικά» προγράμματα και τις υπουργικές αποφάσεις για τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών στο Γυμνάσιο.
Η απόφαση π.χ. σύμφωνα με την οποία, μπορούν να διδάσκουν τα Καλλιτεχνικά στο σχολείο και διάφοροι πρόθυμοι «λοιποί εκπαιδευτικοί ανεξαρτήτως κλάδου-ειδικότητας», κλπ, αποτελεί αποθέωση της έλλειψης κατανόησης των λειτουργιών της Τέχνης και της καλλιτεχνικής διδασκαλίας, ακύρωση και καταφρόνηση των αξιών της, απειλή έξωσης από το σχολείο και κατάργησης των λειτουργών της.
Επειδή η καλλιτεχνική εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη,
Επειδή η αναγκαιότητα ανάπτυξης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης αφορά όλες τις σχολικές βαθμίδες
Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
1.Θα ανακληθεί έστω και τώρα η υπουργική απόφαση για τα «πιλοτικά» προγράμματα (118218 / Γ7 / 13-10-11) στο Γυμνάσιο;
2. Θα ανακληθεί η κατάργηση των Καλλιτεχνικών στο Λύκειο και τα ανάλογα προγράμματα και αποφάσεις για το Γυμνάσιο που σηματοδοτούν μια πολιτική διάλυσης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης;
Ο ερωτών βουλευτής
Τάσος Κουράκης