Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
10/02/2012

Ερώτηση της Η.Διώτη, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ: Κλείσιμο των δημοσίων Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων

Προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας

Αντί να αναζητηθούν οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ καθώς και η συνυπευθυνότητα των συναρμόδιων Υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ανάπτυξης για την ολιγωρία στην ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης των δημόσιων Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και τη μη αναβάθμιση του μηχανογραφικού και επιχειρησιακού τους εξοπλισμού με αποτέλεσμα να μην υπάρχει, ακόμα, η δυνατότητα της on line διασύνδεσής τους με το ΥΠΟΜΕΔΙ, ανακοινώθηκε η επικείμενη κατάργησή τους!

Πρόκειται για την αναστολή λειτουργίας 60 –σύμφωνα με τον επίσημο κατάλογο του ΥΠΟΜΕΔΙ που είναι αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα του- δημοσίων ΚΤΕΟ. Μέχρι σήμερα πολλά εξ αυτών έχουν προχωρήσει σε αναβάθμιση του εξοπλισμού τους αλλά και των εγκαταστάσεών τους, προκειμένου να λάβουν το απαραίτητο Πιστοποιητικό Διαπίστευσης, ως προς τον περιοδικό και εκούσιο τεχνικό έλεγχο, από το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης του ν. 2231/1994 (ΦΕΚ 139 Αʼ), χωρίς όμως αυτό να έχει καταστεί εφικτό. Επί παραδείγματι, το ΚΤΕΟ Μεσσηνίας παλεύει εδώ και χρόνια να του δοθεί πιστοποίηση, κι ενώ έχουν προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές, στη μορφή και τον τρόπο λειτουργίας του ΚΤΕΟ, συνεχώς αλλάζουν οι προϋποθέσεις από το ΕΣΥΔ, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να λάβουν το πιστοποιητικό. Η τελική προθεσμία που έχουν τα δημόσια ΚΤΕΟ για να λάβουν την πιστοποίηση είναι τον Ιούνιο του 2012 και δεν αναμένεται να δοθεί νέα παράταση.

Στον Ν. 3986/2011 “Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015”, άρθρο 11, παρ. 4 εδάφιο ζ, τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Αυτοκινήτων εμφανίζονται σε κατηγορία δημοσίων ακινήτων τα οποία μεταβιβάζονται και περιέρχονται στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.

Ταυτόχρονα όμως με αυτό το δεδομένο, σύμφωνα με πληροφορίες, κάποια δημόσια ΚΤΕΟ, όπως της Καρδίτσας, πρόσφατα ξεκίνησαν διαδικασίες προμήθειας σύγχρονων μηχανημάτων για τη διενέργεια τεχνικού ελέγχου.

Επειδή είναι άδηλο το μέλλον του προσωπικού των δημοσίων ΚΤΕΟ, σε περίπτωση κατάργησής τους.

Επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ έγκαιρα είναι επισημάνει (Οκτώβριος 2010) ότι τα δημόσια ΚΤΕΟ, όχι απλώς πρέπει να παραμείνουν, αλλά και να αναβαθμιστούν και να διαπιστευτούν από το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης, έτσι ώστε ο τεχνικός έλεγχος να είναι στανταροποιημένος και αδιάβλητος.

Για τους παραπάνω λόγους,

ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

1.    Για πους λόγους δεν έχουν προχωρήσει έως σήμερα οι διαδικασίες πιστοποίησης των δημοσίων ΚΤΕΟ της χώρας από το ΕΣΥΔ, όταν για όλα τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ εκδίδεται το ίδιο πιστοποιητικό χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες;

2.    Σχετίζονται κι αν ναι, με ποιον τρόπο οι δηλώσεις του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ για κατάργηση των δημοσίων ΚΤΕΟ με τα οριζόμενα στις διατάξεις του Ν. 3986/2011;

3.    Επιβεβαιώνεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία προμήθειας νέων μηχανημάτων ελέγχου σε δημόσια ΚΤΕΟ, όπως αυτό της Καρδίτσας; Ποιος ενέκρινε τις προμήθειες, σε ποιο ποσό προϋπολογίστηκαν οι σχετικές δαπάνες και ποιον φορέα βαρύνει αυτή;

4.    Εφόσον υλοποιηθεί απόφαση για αναστολή λειτουργίας των δημοσίων ΚΤΕΟ, τι έχει προβλεφθεί για την περιουσία τους (μηχανήματα, εγκαταστάσεις κ.ο.κ.);

5.    Με ποιον τρόπο θα διασφαλισθούν οι θέσεις των εργαζομένων σε αυτά;

Η ερωτώσα βουλευτής

Ηρώ Διώτη