Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
10/02/2012

Συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση για την Επαναλειτουργία Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου στην Κρήτη για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες των ΕΠΑ.Λ.

Συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής Ηρακλείου, Μιχάλης Κριτσωτάκης, προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών με θέμα: «Επαναλειτουργία Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου στην Κρήτη για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες των ΕΠΑ.Λ

Με αφορμή την κοινοβουλευτική παρέμβαση του βουλευτή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α διαφαίνεται λύση στο σοβαρό πρόβλημα που είχε προκύψει την προηγούμενη σχολική χρονιά με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο εφευρίσκοντας ψευδεπίγραφες προφάσεις, αποφάσισε, παραβιάζοντας την κατοχυρωμένη συνταγματικά αρχή της ισονομίας και ίσων ευκαιριών για όλους τους μαθητές, μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες των ΕΠΑΛ από την επαρχία, προκειμένου να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις, να ταξιδέψουν σε Αθήνα, Πειραιά ή Θεσσαλονίκη, μαζί με τους συνοδούς τους.

Στο ερώτημα απάντησε η υφυπουργός Παιδείας κ. Ε. Χριστοφιλοπούλου, η οποία αναγνώρισε πως υπάρχει πραγματικό πρόβλημα που αφορά σε πολλούς μαθητές, ότι σε ελάχιστες περιπτώσεις υπήρχε πρόβλημα διαβλητότητας, αναγνώρισε επίσης το οικονομικό αλλά και το ψυχολογικό κόστος, διαβεβαίωσε ότι θα εξετάσουν όλα τα υπομνήματα, και δεσμεύτηκε ότι θα επανεξετάσει το αίτημα αυτό με κάθε ευαισθησία.

Απαντώντας στο ερώτημα σχετικά με την κάλυψη των εξόδων μετακίνησης και διατροφής των μαθητών και των συνοδών τους, που θα αναγκαστούν να εξετασθούν μακριά από τα σπίτια τους, στα πρότυπα της αντίστοιχης απόφασης Υ.Α. 2/35527/0022/20-6-2007 ΦΕΚ 1163/Β/2007 που ισχύει για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων απάντησε ότι δεν θα φέρει την διάταξη για αποζημίωση επειδή βαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Ο Μ. Κριτσωτάκης εκτίμησε κατ' αρχήν θετικό τ' ότι αναγνωρίζουν όλοι την ανυπαρξία επιχειρημάτων που να δικαιολογούν την μη λειτουργία Ειδικών Εξεταστικών Κέντρων, ζήτησε για άλλη μια φορά να δοθεί λύση και ν' απαντήσει άμεσα η υφυπουργός Παιδείας, διότι η αβεβαιότητα δημιουργεί επιπλέον ψυχολογικά προβλήματα και αποθαρρύνει πολλούς μαθητές και τις οικογένειές τους, λόγω και των δυσμενών οικονομικών συνθηκών.

Τόνισε τις δυσκολίες που επιβαρύνουν την απόδοση των παιδιών από την αλλαγή περιβάλλοντος, όπως αυξημένο στρες και σωματοποίηση του άγχους. Κατέθεσε ενδεικτικά δύο από τις είκοσι επιστολές μαθητών προς την Υπουργό Παιδείας, διαμαρτυρόμενοι για το συγκεκριμένο θέμα. Επισήμανε την παραβίαση 

του συνταγματικού δικαιώματος για ισονομία και ίση μεταχείριση καθώς και την παραβίαση του άρθρου 2 παρ.1 σημείο β της Οδηγίας 2000/78/ΕΚ.

Κατέθεσε την αντίστοιχη Οδηγία όπως και την διευκρινιστική απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτρόπου κ. Reding. Κατέθεσε επίσης πίνακα με τους εκπαιδευτικούς της Κρήτης που μπορούν να είναι εξεταστές, καθώς και μελέτη κόστους λειτουργίας του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου, έτσι ώστε όλα να είναι έτοιμα με πλήρη στοιχεία και πλήρεις μελέτες για ξεκινήσει η εφαρμογή των Ειδικών Εξεταστικών Κέντρων.

Αναφέρθηκε στην ανυπαρξία επιχειρημάτων σε σχέση με την επάρκεια εξεταστών καθηγητών, με την εξοικονόμηση του κόστους με τη μη λειτουργία εξεταστικού κέντρου στην Κρήτη, σε αντίθεση με τα τεράστια έξοδα των οικογενειών των μαθητών. Αναφέρθηκε επίσης στα σοβαρά προβλήματα μετακίνησης των μαθητών λόγω του νησιωτικού χαρακτήρα της χώρας, καιρικών συνθηκών, απεργιών κ.λ.π.

Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συζήτηση της:

ΜΕΡΟΣ Αʼ: http://www.youtube.com/watch?v=VPDJh3CSiUY&context=C3b19003ADOEgsToPDskLo4JSqbk0YFE7RomMNF0Wp

ΜΕΡΟΣ Βʼ: http://www.youtube.com/watch?v=6b3Oz1aIB7k&context=C34f799eADOEgsToPDskLCrq-U_5KjpMTrgKBUMqBr