Από σαράντα κύματα έχει περάσει το έργο της Οδικής Παράκαμψης (Περιφερειακός) του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου, αφού μετά τις ανακοινώσεις για ένταξη της ολοκλήρωσής του στο ΕΣΠΑ και το σίριαλ με τους εργολάβους που κηρύσσονται ο ένας μετά τον άλλο έκπτωτοι, συνεχίζει να αποτελεί πρόβλημα για τους πολίτες αλλά και τις αρχές του δήμου Βόλου.
Ο Περιφερειακός Βόλου, που εκτείνεται από την είσοδο της οδού Λαρίσης μέχρι τον Κραυσίνδωνα, διατρέχει αστικό ιστό και διαχωρίζει, απομονώνοντας περιοχές του Πολεοδομικού Συγκροτήματος του Ενιαίου Δήμου Βόλου με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου, ο οποίος διακόπτεται με ισόπεδες διαβάσεις που τον κατατάσσουν με τις υπάρχουσες ρυθμίσεις εισόδου –εξόδου σε δρόμο καρμανιόλα. Δρόμοι με τέτοια χαρακτηριστικά, απαιτούν κομβικές ανισόπεδες διαβάσεις αλλιώς ακυρώνουν τα περιβαλλοντολογικά και κυκλοφοριακά πλεονεκτήματα για τα οποία υποτίθεται ότι κατασκευάστηκαν. Μολαταύτα, στον Περιφερειακό του Βόλου υφίσταται μόλις μία ανισόπεδη διάβαση στο ύψος του Πανθεσσαλικού Σταδίου.
Ειδικότερα στον κόμβο του Φυτόκου (όπου εδράζει η Σχολή Γεωπονικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και πολλά σχολεία) αρκετά συχνά δε λειτουργούν ούτε οι φωτεινοί σηματοδότες και η περιοχή βρίσκεται υπό καθεστώς πλήρους συσκότισης, ενώ το τελευταίο διάστημα δεν υπάρχει καθόλου δημοτικός φωτισμός σε όλο το μήκος του δρόμου.
Ο Περιφερειακός του Βόλου έχει βαφτεί πάμπολλες φορές με αίμα, με το τελευταίο θανατηφόρο δυστύχημα στις 26 Φεβρουαρίου και το τελευταίο ατύχημα –ευτυχώς μόνο με υλικές ζημιές- στις 29 Φεβρουαρίου, ενώ είναι βέβαιο ότι θα ξανασυμβούν, αφού οι χρήστες του δρόμου είτε πεζοί είτε οδηγοί, κινδυνεύουν λόγω της υπάρχουσας κατάστασης.
Η τελευταία «πράξη του δράματος» παίχτηκε στις 6 Φεβρουαρίου, όταν για μια ακόμη φορά μετά από μια καταιγίδα, οι φωτεινοί σηματοδότες αχρηστεύθηκαν σε πολλές ισόπεδες διαβάσεις και ο Δήμος Βόλου αποφάσισε να διακόψει κάθετα τον Περιφερειακό στο ύψος του Φυτόκου, υποχρεώνοντας τους κατοίκους της περιοχής να αναζητούν πρόσβαση από παράπλευρους οδούς, οι οποίες έχουν κατασκευαστικά προβλήματα και δεν έχουν σήμανση.
Χρόνια τώρα κάτοικοι της περιοχής, μαθητές των σχολείων, φοιτητές, εκπαιδευτικοί, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας αλλά και φορείς ζητούν μέτρα προστασίας της ζωής αυτών που διέρχονται από τον Περιφερειακό είτε πεζοί είτε με οχήματα. Μάλιστα, παραπέμποντας σε πληροφόρηση που υπάρχει ότι ο δρόμος λειτουργεί παράνομα αφού δεν έχει παραδοθεί και δεν έχει παραληφθεί από κανέναν, ζητούνε το κλείσιμό του, μέχρι την πλήρη ολοκλήρωση και παραλαβή του έργου. Οι «αρμόδιοι» φορείς τους καθησυχάζουν ότι το έργο θα ολοκληρωθεί, χωρίς όμως να έχει υπάρξει καμία αξιοσημείωτη πρόοδος στην κατασκευή του.
Με βάση τα παραπάνω,
ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:
1. Επιβεβαιώνουν ότι δεν έχει γίνει ποτέ παράδοση και παραλαβή του έργου του δρόμου; Εάν ναι, σε τι μέτρα θα προβούν για την αποκατάσταση της νομιμότητας;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για την αποκατάσταση του ηλεκτροφωτισμού και της σηματοδότησης σε όλο το μήκος του δρόμου;
3. Προτίθενται να προκηρύξουν την κατασκευή ανισόπεδων κόμβων για την αποφυγή νέων ατυχημάτων-δυστυχημάτων και την ασφαλέστερη κυκλοφορία οχημάτων και διέλευσης πεζών;
4. Τι κονδύλι έχει εκταμιευθεί από το ΕΣΠΑ και με ποιο χρονοδιάγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο της Οδικής Παράκαμψης (Περιφερειακός) του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ηρώ Διώτη