Στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 -2015 και των ευρύτερων ιδιωτικοποιήσεων – αποκρατικοποιήσεων, καθώς και της διυπουργικής απόφασης (αρ. ΦΕΚ 2501/4-11-2011), φέρεται να υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ του Υπουργού Οικονομικών και του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) στις 30/11/2011, σύμφωνα με την οποία παραχωρούνται στο Ταμείο αυτό τα δικαιώματα του ελληνικού δημοσίου άσκησης ψήφου επί ποσοστού 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε». (η περιγραφή που προηγήθηκε προκύπτει από την προαναφερθείσα διυπουργική απόφαση, καθώς η ίδια η σύμβαση δεν έχει δημοσιοποιηθεί).
Αυτό ουσιαστικά σημαίνει, ότι η εποπτεία της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» έχει μεταβιβαστεί από το ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. στο Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. για το σύνολο των δραστηριοτήτων της εταιρείας, οι οποίες είναι πολύπλευρες και, εκτός από τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού, περιλαμβάνουν και την διαχείριση μελετών και κατασκευών δημόσιων έργων, καθώς και την παροχή υπηρεσιών Συμβούλου στο σύνολο του ελλαδικού χώρου και στα Βαλκάνια.
Μεταξύ των τελευταίων συγκαταλέγεται και η μελέτη και κατασκευή 77 έργων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, εκ των οποίων τα εικοσιδύο (22) αποσκοπούσαν κυρίως στη στήριξη των πλέον απομακρυσμένων και μικρών νησιών των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Σημειωτέον ότι τα συγκεκριμένα έργα ανατέθηκαν με Κ.Υ.Α. από την προηγούμενη Κυβέρνηση με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», τρεις (3) μήνες πριν από την εφαρμογή του \"Καλλικράτη\".
Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία και προβληματισμό σε παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης στα Δωδεκάνησα και στις Κυκλάδες, και κυρίως στα μικρά νησιά, δεδομένου ότι δεν είναι κανείς σε θέση να διαβεβαιώσει αν η νέα της διοίκηση θα δεσμευτεί για την υλοποίηση των υπεσχημένων έργων με βάση τις συμβάσεις και τις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί.
Την ανησυχία αυτή επιτείνει βέβαια και το γεγονός των καταγγελιών του προσφάτως αποβιώσαντος Δημάρχου Τήλου Τάσου Αλιφέρη. Ο Τ.Αλιφέρης είχε καταγγείλει, μεταξύ άλλων, ότι ο κατάλογος των έργων που ανέλαβε να διαχειριστεί την 28η Ιουλίου 2006 η \"Εγνατία Οδός ΑΕ\" και επρόκειτο να υλοποιηθούν με την επιχορήγηση των 17,2 εκατ. ευρώ, οριστικοποιήθηκε ένα χρόνο μετά την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ (24.04.2007) και το χρονοδιάγραμμα δεν ήταν ρεαλιστικό, καθώς σε 15 μήνες, έπρεπε να μελετηθούν, αδειοδοτηθούν, δημοπρατηθούν και εκτελεσθούν τα έργα της συνολικής επιχορήγησης. Αυτό συνεπαγόταν απώλεια 17 εκατ. ευρώ που προορίζονταν για την ανάπτυξη των μικρών νησιών, μεταξύ των οποίων και της Τήλου.
Με βάση τα παραπάνω
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
1)Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει άμεσα η παρούσα Κυβέρνηση προκειμένου να υλοποιηθούν στο ακέραιο τα έργα υποδομής που έχει μεταξύ άλλων αναλάβει η εταιρεία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» στην περιοχή του Νότιου Αιγαίου με ΚΥΑ της προηγούμενης και αποσκοπούσαν στη στήριξη ιδιαίτερα των μικρών νησιών των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων;
2)Προτίθεται να προβεί σε νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να επανέλθει η εποπτεία της εταιρείας στον φυσικό της φορέα, το ΥΠΥΜΕΔΙ και να υλοποιηθούν απρόσκοπτα τα έργα συνολικού προϋπολογισμού 2δισ. ευρώ που έχει αναλάβει η εταιρεία για την επόμενη τριετία και να μην χαθούν πολύτιμα κονδύλια του ΕΣΠΑ;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Θοδωρής Δρίτσας
Δημήτρης Παπαδημούλης