Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
10/04/2012

Ομιλία της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, Ε.Αμμανατίδου, στην τροπολογία για εισαγωγή τέκνων πολυτέκνων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  ΡΚΖ΄

Μ. Δευτέρα, 9 Απριλίου 2012

Συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών: «Ρυθμίσεις για την Τοπική Ανάπτυξη, την Αυτοδιοίκηση και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση - Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50/ΕΚ».

Στη συνεδρίαση της Παρασκευής 6 Απριλίου 2012, το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής. Στη σημερινή συνεδρίαση θα συζητηθούν τα άρθρα, καθώς και οι τροπολογίες του νομοσχεδίου, ως μία ενότητα.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Εγώ θα μιλήσω για την τροπολογία 995 με ειδικό αριθμό 74. Είναι του Υπουργείου Παιδείας και θα ήθελα να ήταν εδώ ο κύριος Υπουργός. Γιʼ αυτήν την τροπολογία τοποθετήθηκαν κι άλλοι συνάδελφοι, τοποθετήθηκε και πριν λίγο ο κ. Τάσος Κουράκης, Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και Αντιπρόεδρος της Βουλής.

Εγώ θα πω ότι λίγο πριν απαλείφθηκε από τον κύριο Υπουργό –και ορθώς- η παράγραφος 2 για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας, όπως επίσης μετά από μαραθώνιο διαβουλεύσεων με την ΟΙΕΛΕ αποσύρθηκαν οι απαράδεκτες ρυθμίσεις για τις αναιτιολόγητες καταγγελίες εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και θεωρώ ότι είναι μία νίκη των ίδιων των εκπαιδευτικών που πίεσαν το Υπουργείο. Μάλιστα αυτό δεν ήταν το πρώτο νομοσχέδιο όπου έγινε αυτό. Είχε ξεκινήσει από το νομοσχέδιο του ελληνικού γεωργικού οργανισμού «ΔΗΜΗΤΡΑ» το οποίο όμως αποσύρθηκε και έτσι δεν έγινε τότε η προσάρτησή του ώστε να είναι σήμερα νόμος του κράτους.

    Είναι σʼ αυτή την τροπολογία οι περιπτώσεις δ΄ και ε΄ της παραγράφου 1 του ενός και μόνο άρθρου στο οποίο συμπεριλήφθηκαν διαφορετικά ζητήματα. Δυστυχώς αυτό είναι μία πάγια τακτική και αυτής της Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας.

Κύριε Υπουργέ, αν θέλετε να ψηφίζονται απʼ όλες τις πτέρυγες της Βουλής θέματα τα οποία ταλανίζουν συμπολίτες μας που η επίλυσή τους θα «ανασάνει» είτε κοινωνικές είτε επαγγελματικές κατηγορίες της ελληνικής κοινωνίας, να τα φέρνετε ως διαφορετικά άρθρα ή ως διαφορετικές τροπολογίες. Επιτέλους θα πρέπει να σεβαστείτε τη βούληση των Βουλευτών, τον Κανονισμό της Βουλής και το Σύνταγμα. Εδώ πέρα είμαστε οι εκπρόσωποι του ελληνικού λαού και δυστυχώς καλούμαστε πάντα να πάρουμε αποφάσεις όταν συμφωνούμε σʼ ένα θέμα και διαφωνούμε στο άλλο. Καταλαβαίνετε ότι αυτό δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα.

    Θα δώσω βάρος στις παραγράφους 3 και 4 αυτής της τροπολογίας που αναφέρονται σε μαθητές που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις με το καθεστώς των ειδικών κατηγοριών.

Κύριε Υπουργέ, με την προχειρότητα -για να μην πω με τη σκοπιμότητα- τα παιδιά των τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών το Σεπτέμβριο του 2011 βρέθηκαν μπροστά σε μία κανονική επίθεση από το Υπουργείο Παιδείας και από την Κυβέρνηση με το ν. 3966/2011 που πήρε ΦΕΚ στις 24 Μαΐου του 2011. Μάλιστα οι πανελλαδικές εξετάσεις είχαν ξεκινήσει στις 12 Μαΐου και ειδικά για τα παιδιά της κατηγορίας του 10% αυτό ήταν τραγικό, όπως και για τα υπόλοιπα παιδιά γιατί είχε μία αναδρομική ισχύ από το σχολικό έτος 2010-2011. Όσο για τους επιτυχόντες του σχολικού έτους, ενώ εγγράφηκαν στις σχολές που πέρασαν με την ειδική κατηγορία, διαγράφηκαν από τις σχολές πάρα πολλά παιδιά τα οποία δεν είχαν τη δυνατότητα να το κυνηγήσουν. Το λέω αυτό διότι σʼ αυτή την κατηγορία τα περισσότερα παιδιά είναι από πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες και σήμερα οι γονείς τους μπορεί να μην έχουν ούτε δουλειά. Δεν θα πιάσω το υπόλοιπο κομμάτι όπου το Σύνταγμα λέει για την ισόβια ιδιότητα του γονιού που είναι πολύτεκνος. Θα πιάσω το κοινωνικό κομμάτι το οποίο δεν το έπιασε καθόλου το Υπουργείο Παιδείας και μάλιστα τού επιτέθηκε. Σήμερα έρχεται μια δικαίωση και για τους φοιτητές και για τους γονείς.

Κύριε Υπουργέ, εγώ είχα καταθέσει τρεις απανωτές επίκαιρες ερωτήσεις για το συγκεκριμένο θέμα και επιμένω ότι θα ήταν καλό να ήταν εδώ ο κύριος Μπαμπινιώτης για να μας πει τι θα γίνει με τα παιδιά που ξεκίνησαν σε άλλες σχολές, σε άλλες πόλεις με τελείως διαφορετικό αντικείμενο από τις σχολές όπου αρχικά πέρασαν. Άκουσα τον κύριο Μπαμπινιώτη που είπε κάτι γιʼ αυτή την κατηγορία των παιδιών όπου είναι παρεμφερείς οι σχολές, αλλά επειδή τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ορθώς είναι αυτοτελή ιδρύματα, δεν μπορεί να νομοθετηθεί ότι τα μαθήματα που έκαναν στη μία σχολή και είναι ίδια ως ύλη και ως μάθημα με την άλλη σχολή θα μπορούν να προσμετρώνται. Πιθανόν να υπάρξει ένας εσωτερικός κανονισμός ή μία κατανόηση από την πλευρά των σχολών αυτών όπου θα μετακινηθούν οι φοιτητές ώστε να μη χάσουν εξάμηνα. Αυτά τα παιδιά και οι οικογένειές τους έχουν χάσει τον ύπνο τους όλο το προηγούμενο διάστημα. Αυτή τη στιγμή, ενώ γίνεται μία διόρθωση, μία δικαίωση, όπως είπα, θα πρέπει να δούμε τι γίνεται μʼ αυτά τα παιδιά, τι γίνεται με την κατηγορία του 10%.

Θα πω ότι υπάρχουν και άλλα θετικά όπως το ότι εντάσσονται εδώ μέσα οι πολύδημοι, όπως η ισχύς της ειδικής κατηγορίας για τους υποψήφιους που έχουν ήδη αδέλφια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τα οποία είναι εν ενεργεία και δεν είναι μεταπτυχιακοί ή διδακτορικοί φοιτητές, αλλά θέλω να ρωτήσω αν το ποσοστό αυτό φτάνει ώστε να εντάξει όλες τις κατηγορίες.

Βέβαια ήδη ανέφερε προηγουμένως ο συνάδελφος Τάσος Κουράκης ότι δεν μπορούν να εξαιρούνται οι μονογονεϊκές οικογένειες και ειδικά σʼ αυτή την κρίση. Υπάρχουν άνθρωποι που μεγαλώνουν μόνοι τους τα παιδιά τους είτε λόγω χηρείας, είτε είναι άγαμες μητέρες είτε διαζευγμένες μητέρες που δεν έχουν αποδεδειγμένα πουθενά να ακουμπήσουν. Αυτά τα παιδιά, όπως και πολλά άλλα, είναι «παιδιά ενός κατώτερου Θεού». Θα πρέπει να δοθούν απαντήσεις από τον Υπουργό Παιδείας, διευκρινίσεις και συμπληρώσεις, αν χρειάζεται, για να είναι όντως μία ορθή παράγραφος.

Τελειώνω από κει που ξεκίνησα. Δεν μπορεί να συνεχίζεται αυτή η πρακτική να μού φέρνετε εδώ ένα άρθρο και εφτά, οκτώ, δέκα διαφορετικές παραγράφους διαφορετικές μεταξύ τους και να βρισκόμαστε σʼ ένα δίλημμα. Δεν μπορείτε έτσι εσείς να περνάτε το μήνυμα ότι οι μόνοι που στηρίζουν αυτές τις τροπολογίες είναι οι κυβερνητικοί Βουλευτές και οι υπόλοιποι απαξιώνουν όλες αυτές τις κοινωνικές ομάδες. Επικοινωνιακού χαρακτήρα δηλαδή είναι αυτό ή και εκβιαστικού χαρακτήρα, μπορώ να πω. Δεν είναι έτσι και φαντάζομαι ότι αυτό το αντιλαμβάνονται όλοι.

    Κύριε Πρόεδρε, τελειώνοντας θα πω ότι φεύγει αυτή η Κυβέρνηση και πιστεύω ότι η κυβέρνηση που θα έλθει μετά τις εκλογές δεν θα είναι ίδια με την προηγούμενη. Θα έχουμε μεγάλες ανατροπές. Η Ριζοσπαστική Αριστερά κάνει κάλεσμα ώστε να ανατρέψουμε αυτή την πολιτική που εξαθλιώνει τους λαούς, εξαθλιώνει τον ελληνικό λαό, εξαθλιώνει τους νέους ανθρώπους, εξαθλιώνει τους ανθρώπους που έχουν φτάσει στη συνταξιοδότηση και προσβάλλει όλους μας αυτή η διαδικασία με τα «εξπρές» νομοσχέδια στο «παρά πέντε» για να μπορέσουν κάποιοι να βοηθήσουν τις μνημονιακές δεσμεύσεις και να πάρουν τις ζωές όλων και ειδικά των νέων παιδιών.

    Σας ευχαριστώ.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ

http://www.youtube.com/watch?v=f4VTPiXKBHc