Α) Ο ΣΥΡΙΖΑ και ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ έχουν διαχρονική γνώση για τα κύρια προβλήματα των συνταξιούχων στις Τράπεζες.
- Πριν την πολιτική των μνημονίων κατεδαφίστηκαν τα υφιστάμενα Ασφαλιστικά Ταμεία του κλάδου, προκειμένου να απαλλαγεί το τραπεζικό κεφάλαιο από νομοθετημένες υποχρεώσεις προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία.
- Με τον νόμο 3371/2005 (Ν.Δ.) με τον οποίο επλήγησαν κύρια τα Ασφαλιστικά Ταμεία των ασφαλισμένων της ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ (για να πωληθεί η Τράπεζα στη Γαλλική Credit Agricole).
- Με τον νόμο 3655/2008 με τον οποίο διαλύθηκαν τα Ταμεία Κύριας Σύνταξης των ασφαλισμένων της ΕΘΝΙΚΗΣ και ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ.
- Οι παραπάνω επεμβάσεις «συμπληρώθηκαν» με λεοντείες συμφωνίες (εις βάρος του ΙΚΑ) και προς όφελος των Τραπεζών.
- Πριν τους προαναφερόμενους νόμους είχαν προηγηθεί άλλοι νόμοι, όπως: 1902/90, 2084/92, 1976/96, 3029/02 στην ίδια πολιτική γραμμή υπονόμευσης της Δημόσιας Κοινωνικής Ασφάλισης και σκόπιμη ενίσχυση της ιδιωτικής κερδοσκοπικής ασφάλισης.
- Τον Φεβρουάριο 2004 μια σκανδαλώδης υπουργική απόφαση ενέταξε στο ΙΚΑ το ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΙΟΝΙΚΗΣ-ΛΑΪΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ (ΤΑΠΙΛΤ), χωρίς καμία επιβάρυνση της ALPHA BANK που αγόρασε πριν 5 χρόνια την ΙΟΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ. Αυτά τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ πρέπει να διεκδικηθούν με επανεξέταση αυτής της «ρύθμισης» που αποτελεί κρίκο στην αλυσίδα της ληστείας των Ασφαλιστικών ταμείων των τραπεζών και όλου του Σ.Κ.Α. (αναγκαστικές καταθέσεις των ταμείων στην Τ.Ε., χρηματιστήριο, δομημένα ομόλογα, PSI….). Επίσης, να επανεξετασθεί και το γνωστό σκάνδαλο των δομημένων ομολόγων που έχει σχέση με τον τραπεζικό κλάδο. Με τη δημιουργία του ΕΤΑΤ(Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Τραπ/λων) οι τράπεζες, με τις «πλάτες» της τότε κυβέρνησης(ΝΔ), απαλλάχτηκαν από δις ευρώ κι έτσι το ΕΤΑΤ αποτέλεσε τον «Δούρειο Ίππο» των τραπεζών. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι οι οικονομικές μελέτες που έγιναν για τις τράπεζες ALPHA-ΕΜΠΟΡΙΚΗ ήταν ελλιπείς κι αυτό αποδεικνύεται από το ότι ο πρώην πρόεδρος του ΕΤΑΤ με επιστολές του στις προαναφερόμενες τράπεζες ζήτησε την καταβολή των πόρων που έχασαν τα ταμεία εξαιτίας των εθελούσιων εξόδων.
- Γενικά τα 17 νομοθετήματα της περιόδου 2010-2012, ένα μωσαϊκό αλληλοαναιρούμενων νομοθετικών παρεμβάσεων που επέφεραν ΣΑΡΩΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΟΧΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ασφαλισμένων και συνταξιούχων και βέβαια να αναφέρουμε και τις αλλαγές στους κλάδους υγείας (σύσταση ΕΟΠΠΥ), αντιβαίνουν τη ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 102 που έχει επικυρωθεί και από την Ελλάδα και αποτελεί μέρος της ελληνικής έννομης τάξης και περιέχει δύο θεμελιώδεις αρχές:
Πρώτον: Την αρχή της βεβαιότητας και σταθερότητας των κοινωνικο-ασφαλιστικών ρυθμίσεων, που όπως προαναφέραμε ανατρέπεται από τα 17 νομοθετήματα στα δύο χρόνια.
Δεύτερον: Την αρχή της ασφαλούς και εγγυημένης λήψης των προβλεπόμενων παροχών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ στις 1/6/2012 παρουσίασε το πρόγραμμά του και σε ότι αφορά τη ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ, εστιάζοντας στα ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ, εξήγγειλε τα εξής:
- «Φρένο» στις μειώσεις των συντάξεων, κύριων και επικουρικών και σταδιακή αποκατάστασή τους, ξεκινώντας από τις πρόσφατες μειώσεις του δεύτερου μνημονίου, με προτεραιότητα στους χαμηλοσυνταξιούχους.
- Θεσμοθέτηση νέων πόρων – συμπληρωματικών στην τριμερή χρηματοδότοση για το ασφαλιστικό σύστημα, οι οποίοι δεν θα επιβαρύνουν τα μικρομεσαία εισοδήματα. Αποκατάσταση των απωλειών των Ταμείων λόγω του PSI.
- Αποκατάσταση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών στα προ μνημονίων επίπεδα, ώστε να τονωθούν τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων.
- Μέτρα για την οικονομική στήριξη του ΕΟΠΠΥ, προκειμένου να υπάρχει η αναγκαία ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Άμεση ενίσχυση και ανάπτυξη της λειτουργίας των εργαστηριακών υποδομών του ΙΚΑ-ΕΟΠΠΥ, ώστε να σταματήσει η μεγάλη αιμορραγία πόρων προς τα μεγάλα διαγνωστικά κέντρα.
- Εξασφάλιση των απαραίτητων φαρμάκων για τους ασθενείς σε κάθε περίπτωση. Έλεγχος των παράλληλων εξαγωγών. Δημιουργία εθνικής φαρμακαποθήκης, έναρξη μελέτης για την ανάπτυξη εθνικής φαρμακοβιομηχανίας. Επιτάχυνση της υλοποίησης λειτουργικού, πλήρους και ασφαλούς συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, προμηθειών, ιατρικού εξοπλισμού. Στήριξη της εγχώριας παραγωγής φαρμάκων.
- Κάλυψη των αναγκών σε απαραίτητο προσωπικό και εξοπλισμό για τη λειτουργία των δημόσιων νοσοκομείων και ΚΕΝΤΡΩΝ ΥΓΕΙΑΣ. Κατάργηση του Ν. 4052/12 και ακύρωση των αλόγιστων συγχωνεύσεων. Αναστολή εφαρμογής των κλειστών ενοποιημένων νοσηλίων για τα δημόσια νοσοκομεία και περιορισμός στις συμβάσεις με τα ιδιωτικά νοσοκομεία. Αποτροπή της εξελισσόμενης ιδιωτικοποίησης των νοσοκομείων ΝΤΥΝΑΝ-ΩΝΑΣΕΙΟΥ κ.α.
- Στήριξη των αυτοδιαχειριζόμενων Ταμείων Υγείας στην Ελλάδα και την Ευρώπη και νομοθετική θωράκιση των καταστατικών τους.
- Αναστολή της κράτησης του 20% του ν. 4051/2012 μέχρι να βγει η απόφαση του Αρείου Πάγου. Το ίδιο συμβαίνει και με τους νόμους 3986/2011 και 4024/2011 που έχουν εφαρμοστεί όχι με νόμιμο τρόπο στο ΤΕΑΠΕΤΕ(ταμείο Εμπορικής) . Το 20% αφορά και το ταμείο της ALPHA BANK.
- ΜΕΤΡΑ ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΜΟΥ του σ.κ. συνταξιούχων με έναρξη την Α.Γ.Σ.Σ.Ε., όπου δε συμμετέχουν:
Η ΟΣΤΟΕ λειτουργεί με καταστατικό και σύστημα ΑΠΛΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ του Ν. 1264/82 και το οποίο σύστημα πρέπει με νόμο να επεκταθεί σε όλο το συνταξιουχικό σ.κ.
To Γραφείο Τύπου