Παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες την τιμή της βενζίνης να έχει εκτιναχθεί, να δημιουργεί στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις ένα ακόμη ασήκωτο βάρος και την κυβέρνηση να παρακολουθεί σαν απλός θεατής τις εξελίξεις. Δυστυχώς, δεν βλέπουμε να ιδρώνει το αυτί της αν και σε ορισμένες περιοχές, όπως αυτές της Κρήτης η τιμή της αμόλυβδης προσεγγίζει τα 2 ?. Η κυβέρνηση, ως σήμερα, προβάλλει σαν δράση της τη λειτουργία του Παρατηρητηρίου τιμών που όμως η αξία του είναι περιορισμένη γιατί οι πολίτες δεν είναι δυνατό να τρέχουν να βρουν πάντα το φτηνό πρατήριο. Η αξία του παρατηρητηρίου θα ήταν σημαντική αν οδηγούσε σε δράσεις της ίδιας της κυβέρνησης στην πάταξη της αισχροκέρδειας.
Η εξέλιξη της τιμής της βενζίνης δείχνει πως οι εξαγγελίες του υπουργού κ.Χατζηδάκη κατά τις προγραμματικές δηλώσεις για εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και προστασία των καταναλωτών είναι καθαρή κοροϊδία. Μάλιστα όπως είναι σε όλους γνωστό, τα τελευταία δυόμιση χρόνια, οι τιμές, γενικότερα και όχι μόνο στα καύσιμα δεν ακολούθησαν ούτε κατʼ ελάχιστον την δραματική πτωτική πορεία των εισοδημάτων των πολιτών και σε αυτό δεν είναι άμοιρη ευθυνών και η σημερινή κυβέρνηση.
Θεωρούμε, λοιπόν, ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να κωφεύει σε προτάσεις όπως αυτή της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας που ζητά την άμεση και δραστική μείωση του Ειδικού Φόρου καυσίμων για την ανακούφιση των καταναλωτών. Οι φόροι στα καύσιμα ξεπερνούν το 60% της τελικής τιμής και συντελούν ώστε τα καύσιμα της χώρας μας να είναι απλησίαστα και από τα ακριβότερα της Ευρώπης.
Όπως αναφέρει η ομοσπονδία είναι απαράδεκτο σε μια περίοδο τόσο βαθιάς κρίσης και εισοδηματικής αφαίμαξης των Ελλήνων, να διατηρούνται οι φόροι σε τόσο υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία των τελευταίων δύο ετών η αύξησή των φόρων έχει φέρει μειωμένα έσοδα στο κράτος διότι έχει προκαλέσει σημαντική μείωση της κατανάλωσης και παράλληλα έχει δημιουργήσει προβλήματα διαβίωσης σε πολλούς συμπολίτες μας, όπως με την αύξηση τους στο πετρέλαιο θέρμανσης
Για την αποτροπή ανεξέλεγκτων ανατιμήσεων η κυβέρνηση οφείλει να ελέγξει συνολικά το κύκλωμα πετρελαίου σε όλα τα στάδια και κυρίως στη διύλιση(ελέγχεται από 2 διυλιστήρια) και στην εμπορία όπου 2 εταιρείες ανάμεσα σε μερικές δεκάδες ελέγχουν πάνω από το 50% της αγοράς. Η συγκέντρωση εδώ, διευκολύνει εναρμονισμένες πρακτικές οι οποίες έχουν καταγγελθεί επανειλημμένως και οι οποίες ευθύνονται επίσης σε μεγάλο βαθμό για τα επίπεδα τιμών των καυσίμων. Τέλος για την αποτροπή παραπέρα ανεξέλεγκτων καταστάσεων και ανατιμήσεων η κυβέρνηση δεν πρέπει να προχωρήσει στην μνημονιακή δέσμευση για παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ που θα καταστήσει πλήρως ανεξέλεγκτο το κύκλωμα πετρελαίου.
Επιτροπή Ενέργειας