Προς
Τον κ. Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων Πολιτισμού & Αθλητισμού
Θέμα: Προθέσεις και σχεδιασμοί για αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας (ΠΕ) και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΔΕ)
Με πρόσφατα δημοσιεύματα και δηλώσεις υπηρεσιακών παραγόντων του Υπ. Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού δημοσιοποιήθηκε η πρόθεση του Υπ. Παιδείας να προβεί σε αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Δεδομένων ότι:
1. οι σχεδιασμοί αυτοί τεκμηριώνονται με βάση ανακριβή, ανυπόστατατα και ψευδή στοιχεία που περιλαμβάνονται σε διεθνείς εκθέσεις φορέων όπως ο ΟΟΣΑ και υπηρεσίες της Ε.Ε., τους οποίους όμως τροφοδοτεί με ανάλογης αξιοπιστίας στοιχεία το ίδιο το Υπ. Παιδείας,
2. τα κενά και οι ελλείψεις της δημόσιας εκπαίδευσης, ιδίως το τελευταίο διάστημα, έχουν επιβαρύνει τους εκπαιδευτικούς,
3. η ανεργία των νέων εκπαιδευτικών προβλέπεται ότι θα λάβει τεράστιες διαστάσεις με τον περαιτέρω περιορισμό των προσλήψεων μόνιμων και αναπληρωτών,
4. είναι ηθικά διαβλητή και παιδαγωγικά ανεπίτρεπτη η τακτική της πολιτείας να επιχειρεί να ενοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς για την αναποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης και να μειώσει το κύρος τους,
5. οι εκπαιδευτικοί απασχολούνται επιπλέον αρκετές ώρες -πέραν των 30- εκτός σχολείου τόσο για την προετοιμασία του μαθήματος, όσο και για την αξιολόγηση των εργασιών των μαθητών τους,
6. στο χώρο των ιδιωτικών σχολείων η αύξηση του ωραρίου σε συνδυασμό με τη μείωση τμημάτων, λόγω της κρίσης, μπορεί να οδηγήσει σε απόλυση και από εκεί στην ανεργία ακόμη και το 1/5 των ιδιωτικών εκπαιδευτικών,
7. οποιαδήποτε δυσμενής αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών θα έχει αρνητική επίδραση στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών είναι και συνθήκες μάθησης των μαθητριών και μαθητών,
ερωτάται ο κ. Υπουργός
• θα επιμείνει στην πρόθεσή του να προβεί σε αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ΠΕ και ΔΕ επιδεινώνοντας διαρκώς τους όρους και τις συνθήκες εργασίας τους ή θα λάβει επιτέλους συγκεκριμένα μέτρα για τη βελτίωση τους ;
• πώς και γιατί τροφοδοτούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες με ανακριβή στοιχεία, που παραμορφώνουν την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, οι διεθνείς οργανισμοί που ασχολούνται με την εκπαίδευση;
Ο ερωτών βουλευτής
Ιωάννης Αμανατίδης