Συζητήθηκε σήμερα 30/08/2012 η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ κου Πετράκου Αθανάσιου προς τον Υπουργό Οικονομικών με θέμα «Υπερβολική καθυστέρηση στη ρύθμιση των δανείων των επιχειρήσεων των πυρόπληκτων νομών».
Δήλωση κατόπιν της επίκαιρης ερώτησης:
Το συμπεράσματα που προκύπτουν από τις απαντήσεις του κου υπουργού είναι τα εξής:
1. Ουσιαστικά αποδέχτηκε για τα δάνεια που έχουν εγγύηση την περιουσία του δανειολήπτη δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ενέργεια μέχρι σήμερα. Επέδειξε δυσκολία να αποδεχτεί ότι και αυτά τα δάνεια πρέπει να έχουν την ίδια αντιμετώπιση με αυτά που έχουν την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου. Μετά από την επιμονή μας καθορίστηκε ραντεβού για την Δευτέρα 3/9/2012 στο όποιο αν επιδεχθεί καλή θέληση από την πλευρά του υπουργείου να λυθεί το επιτέλους το πρόβλημα.
2. Απέφυγε να δώσει σαφή απάντηση στο ερώτημα αν και πότε θα επιστραφούν χρήματα σε δανειολήπτες που τους αφαιρεθήκαν από τους λογαριασμούς τους λέγοντας ότι το θέμα θα εξεταστεί κατά περίπτωση εφόσον γίνου όλες οι απαιτούμενες ενέργειες από τους δανειολήπτες εμπρόθεσμα έκανε μια ιστορική αναδρομή του θέματος και παρέθεσε τις έως τώρα ενέργειες της κυβέρνησης. Εμείς θα επιμείνουμε στην συνάντηση της Δευτέρας να υπάρχει άμεση επίλυση και για αυτό το θέμα.
3. Απέφυγε να απαντήσει τι θα γίνει με το επιτόκιο το οποίο έχει φθάσει περίπου στο 9,5 % με συνέπεια να γονατίζουν οι δανειολήπτες αφού πληρώνουν περίπου 5% και επιβαρύνεται το κράτος με άλλο 5% όταν οι τράπεζες χρηματοδοτούνται από ΕΚΤ με 1% επιτόκιο. Εμείς τονίζουμε ότι τα επιτόκια των δάνειων θα πρέπει να επανέλθουν στα επίπεδα του 2007-2008 διαφορετικά οι επαγγελματίες αδυνατούν να ανταπεξέλθουν και θα καταρρεύσουν μαζικά.
Επισυνάπτονται
• Απόσπασμα από τα πρακτικά της συνεδρίασης στις 30/08/2012
• Η Επίκαιρη Ερώτηση που κατατέθηκε στις 27/07/2012
Κύριε συνάδελφε, έχετε το λόγο για δύο λεπτά.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ παρά τις κατʼ επανάληψη δεσμεύσεις του Υπουργείου αλλά και του ίδιου του κυρίου Πρωθυπουργού ότι θα εκδοθεί απόφαση με την οποία θα ρυθμίζονται όλα τα δάνεια των πυρόπληκτων νομών από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007, δηλαδή των Νομών Μεσσηνίας, Αρκαδίας, Ηλείας, Λακωνίας, Εύβοιας και της επαρχίας Αιγιαλείας του Νομού Αχαΐας, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα.
Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 στους νομούς που ανέφερα υπήρξε η απόφαση του κ. Αλογοσκούφη η 36579/2007 που προέβλεπε ρητά ότι ρυθμίζονται όλες οι οφειλές, ληξιπρόθεσμες και μη, όλων των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών. Εξαιτίας της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας στις αρχές του 2010 όπου έληγε η περίοδος χάριτος για καταβολή των χρεολυτικών δόσεων, ψηφίστηκε ο λεγόμενος νόμος Κατσέλη ο 3816/2010 ο οποίος έδωσε τη δυνατότητα πρόσθετης περιόδου χάριτος.
Επειδή συνεχίζεται η φθίνουσα οικονομική κατάσταση και οι επιχειρήσεις στις περιοχές αυτές βρίσκονται σε απελπιστική κατάσταση -όπως φυσικά σε όλη τη χώρα- με υπουργική επίσης απόφαση του κ. Σαχινίδη δόθηκε νέα παράταση στην καταβολή των χρεολυτικών δόσεων για τις 30 Ιουνίου και 31 Δεκεμβρίου του 2012 με υποχρέωση εξόφλησης των τόκων από τους δανειολήπτες. Όμως κατά τη συνήθη τακτική των τραπεζών η ερμηνευτική εγκύκλιος αυτή κατέστη ατελής, διότι εξαίρεσε από την ευνοϊκή ρύθμιση τα δάνεια τα οποία είχαν εμπράγματες εγγυήσεις του δανειολήπτη και ρυθμίζει μόνο όσα είχαν την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Επειδή τα εισοδήματα των συμπολιτών μας στις περιοχές αυτές έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα, οι τοπικές οικονομίες έχουν γονατίσει, οφείλει το Υπουργείο επιτέλους να λύσει το πρόβλημα.
Ο ίδιος ο κύριος Πρωθυπουργός -γιατί υπήρχε ένα χρονολόγιο δέκα ενεργειών, κύριε Υπουργέ, αν είχα το χρόνο θα το έλεγα- και με ανακοίνωση του Πρωθυπουργικού γραφείου στις 29 Ιουνίου και στις 13 Αυγούστου είπε ότι θα ρυθμιστούν. Τα καταθέτω για τα Πρακτικά.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Αθανάσιος Πετράκος καταθέτει για τα Πρακτικά τις προαναφερθείσες ανακοινώσεις, οι οποίες βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Όμως παρατηρείται μία τρομακτική κωλυσιεργία από το Υπουργείο. Επιπλέον οι τράπεζες πήραν χρήματα από τους καταθετικούς λογαριασμούς των πελατών και παρά την αρχική τηλεφωνική υπόσχεση του Υπουργείου μαζί μου ότι θα επιστραφούν στους δανειολήπτες, ούτε αυτό έχει γίνει.
Ερωτούμε, λοιπόν, τι θα γίνει.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Μαρία Κόλλια-Τσαρούχα): Στην ερώτηση του κυρίου συναδέλφου θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε συνάδελφε, πράγματι επίκαιρη και ενδιαφέρουσα η ερώτησή σας. Βεβαίως λίγο υπερβολικές οι αναφορές σας για το ότι δεν έχει γίνει τίποτα παρά τις κατʼ επανάληψη δεσμεύσεις των εκάστοτε κυβερνήσεων κ.ο.κ.. Είναι μία ευκαιρία συνεπώς σήμερα να αναπτύξουμε τις πρωτοβουλίες που έχει κάνει η ελληνική πολιτεία από το 2007 και μετά και φυσικά να απαντήσουμε στα ερωτήματά σας.
Εξηγούμαι: Το 2007, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν τους Νομούς που αναφέρατε -Μεσσηνίας, Ηλείας, Αρκαδίας, Λακωνίας, Αχαΐας και Εύβοιας- αποφασίστηκε από την τότε κυβέρνηση η ενίσχυση των επαγγελματιών και επιχειρήσεων αυτών των περιοχών με δύο τρόπους.
Ο πρώτος τρόπος ήταν η επιδότηση επιτοκίου σε δάνεια -ρύθμιση υφιστάμενων οφειλών- και η χορήγηση νέων κεφαλαίων κίνησης με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ως προς την απόδοση, ως προς το επιτόκιο. Δεν θα πω περισσότερες λεπτομέρειες επʼ αυτού.
Ο δεύτερος τρόπος ήταν η παροχή εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου σε ποσοστό 80% για το κεφάλαιο και για τους τόκους αυτών των δανείων, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου του 1995, όπως ισχύει.
Ειδικότερα, στη δεύτερη κατεύθυνση: Αφορούσε δύο επιμέρους κατηγορίες. Πρώτον, τη ρύθμιση των με ημερομηνία 25/8/2007 ληξιπρόθεσμων και μη οφειλών προς τα πιστωτικά ιδρύματα με ένα νέο δάνειο 10ετούς διάρκειας με πρώτη δόση καταβλητέα στις 30/6/2010 και μέχρι ποσό των 20.000.000 ευρώ ανά επιχείρηση. Δεύτερον, τη χορήγηση νέων κεφαλαίων κίνησης 5ετούς διάρκειας κατά το ανώτατο ύψος μέχρι 35% του κύκλου εργασιών της επιχείρησης κατά το 2006 και μέχρι ποσού των 90.000.000 ευρώ ανά επιχείρηση με πρώτη δόση καταβλητέα στις 30/6/2010.
Η κατάπτωση της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου μπορεί να ζητηθεί σε περίπτωση μη καταβολής τριών συνεχόμενων δόσεων, με τους αναλογούντες τόκους, οπότε ολόκληρο το ποσό του δανείου καθίσταται ληξιπρόθεσμο και απαιτητό.
Αυτό αφορά οκτώ χιλιάδες οκτακόσιους εξήντα οκτώ επαγγελματίες και επιχειρήσεις. Το συνολικό ύψος της εγγυητικής ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχεται στα 727.000.000 ευρώ.
Οι πολίτες αυτών των περιοχών είχαν την επιλογή να αποφασίσουν είτε να λάβουν την επιχορήγηση του επιτοκίου είτε να λάβουν και την επιχορήγηση του επιτοκίου και την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
Δημιουργήθηκαν, συνεπώς, δύο κατηγορίες: Από το 2010 –όπως σωστά αναφέρατε- θεσπίστηκαν μια σειρά από νέες ρυθμίσεις με στόχο την αρωγή των δανειοληπτών και των δύο κατηγοριών. Με το νόμο του 2010, τον 3816, ορίστηκε ότι τα δάνεια που είχαν συναφθεί με επιδότηση επιτοκίου και παροχή εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, δικαιούνταν να ζητήσουν αναστολή επί 2ετία και αναδρομικά –από 1/1/2010- της χρεολυτικής αποπληρωμής του άληπτου κεφαλαίου με αντίστοιχη παράταση της συμβατικής διάρκειας του δανείου και καταβολή των δόσεων στη διάρκεια της αναστολής, σύμφωνα με την περιοδικότητα εκτοκισμού που προβλέπεται στη σύμβαση. Και αυτό έκανε η Ελληνική Πολιτεία.
Στη συνέχεια, η ρύθμιση αυτή εφαρμόστηκε και στις περιπτώσεις των δανειοληπτών που είχαν λάβει δάνεια μόνο με την επιδότηση του επιτοκίου.
Ακολούθως, με εγκύκλιο του Υφυπουργού Οικονομικών στις 17 Μαρτίου του 2010 διευκρινίστηκε ότι μετά τη γενόμενη αναστολή, η αποπληρωμή των δανείων με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου τόσο της ρύθμισης οφειλών όσο και των νέων κεφαλαίων κίνησης θα γίνει με πρώτη δόση στις 30/6/2012 –και γιʼ αυτό ανέκυψε το πρόβλημα- και τελευταία στις 31/12/2019 και 31/12/2014 αντίστοιχα, ανάλογα με την κατηγορία των δανείων που μιλάμε.
Παράλληλα, το Υπουργείο Οικονομικών –κι εδώ κλείνει το ερώτημά σας, άρα έκανα μία αναδρομή από την αρχή μέχρι σήμερα- αναγνωρίζοντας τις επιπτώσεις που θα είχαν στη δημοσιονομική προσπάθεια της χώρας ενδεχόμενες καταπτώσεις των εγγυημένων δανείων, προχώρησε στις 25 Απριλίου του 2012 στην τροποποίηση των όρων αποπληρωμής των εγγυημένων από το Ελληνικό Δημόσιο δανείων. Παρασχέθηκε, δηλαδή, στους κατόχους των εν λόγω δανείων η ευχέρεια αναστολής της καταβολής των δόσεων του 2012, προσαυξάνοντας ισόποσα τις δύο δόσεις που απέμεναν.
Σήμερα, η αρμόδια Υπηρεσία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους κατόπιν ανακοίνωσης -που σωστά είπατε- και του Πρωθυπουργικού Γραφείου –που επικαλείστε και στην ερώτησή σας- και συνεδρίασης –που ήδη έχει γίνει- της Διυπουργικής Επιτροπής του άρθρου 5 του Ν. 2322/1995, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία έκδοσης υπουργικής απόφασης για τη χορήγηση 3μηνης επιπλέον προθεσμίας για την υποβολή αιτημάτων εκ μέρους των ενδιαφερομένων προς τα πιστωτικά ιδρύματα.
Αυτό για τη μία κατηγορία δανείων. Στη δευτερολογία μου θα αναπτύξω και τα υπόλοιπα ερωτήματα που υπάρχουν στην επίκαιρη ερώτησή σας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά): Κύριε Πετράκο, έχετε το λόγο για 3 λεπτά.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Κύριε Υπουργέ, αυτά που είπατε είναι γνωστά και τα είχαμε αναφέρει. Το βασικό ζήτημα, στο οποίο δεν αναφερθήκατε, είναι το εξής:
Το 2012 ο τότε Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, όπως λεγόταν τότε το Υπουργείο, κ. Δημήτρης Σπυράκος, έστειλε διευκρινιστική εγκύκλιο, που έλεγε τα εξής:
«Ωστόσο με βάση το σκοπό και το πνεύμα του νόμου πρέπει να γίνει δεκτό ότι στην παράγραφο 7 του άρθρου 2 του ν.3816/10, υπάγονται και τα δάνεια των επιχειρήσεων και επαγγελματιών των πυρόπληκτων περιοχών που ρυθμίστηκαν με απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών, διαφορετικά το αποτέλεσμα θα ήταν μια διακριτικά δυσμενής μεταχείριση και μάλιστα σε βάρος δανειοληπτών που παρέχουν οι ίδιοι επαρκείς εγγυήσεις». Εξάλλου, ενώ με την απόφαση με αριθμό 36579 υπήχθησαν σε μεταγενέστερες τροποποιήσεις και άλλα δάνεια, η διάταξη του άρθρου 2 παράγραφος 7 του ν.3816/10, όπως προκύπτει από το περιεχόμενό της καταλαμβάνει μόνο δάνεια επιχειρήσεων και επαγγελματιών πυρόπληκτων περιοχών.
Όπως γνωρίζετε πάρα πολύ καλά, με βάση την αρχή της αναλογικότητας, την οποία αποδέχονται όλα τα δικαστήρια όλης της Ευρώπης και όλης της Ελλάδας, τη στιγμή που πρόκειται για δάνεια που η μητρική τους απόφαση είναι του 2007 και δόθηκαν για συγκεκριμένο σκοπό δεν είναι δυνατόν ο δανειολήπτης, ο οποίος έχει την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, δηλαδή ο χασάπης στη Πιπερίτσα της Μεσσηνίας να μπορεί να ρυθμίζει το δάνειο του και ο μπακάλης που έβαλε υποθήκη το σπίτι του να μην ρυθμίζει το δάνειό του. Αυτό είναι τραγικό κατά την άποψή μας. Είναι αδιανόητο όταν οι επαγγελματίες όλοι ζητάνε να πληρώσουν τους δεδουλευμένους τόκους και να μεταφέρουν τις δύο χρεολυτικές δόσεις στο τέλος της λήξης του κεφαλαίου, εσείς να αρνείστε αυτήν τη ρύθμιση. Επίσης, αρνείστε να μεταφέρουν ένα χρόνο πίσω ακόμα και άνθρωποι, δανειολήπτες, που έχουν δύο τελευταίες δόσεις, δεν έχουν άλλες να πληρώσουν και λένε: «Κύριε Υπουργέ, το 2012 είναι καταστροφή. Η ύφεση είναι τραγική και τεράστια. Δεν έχουμε. Να πάμε ένα χρόνο πίσω.» Το αρνείστε αυτό;
Επιπλέον, θέλω να σας πω και κάτι. Αυτό που λέμε όχι μόνο δεν επιβαρύνει το ελληνικό δημόσιο, αλλά έχω να σας κάνω και μια συγκεκριμένη πρόταση για να διευκολύνουμε τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας. Θεωρώ ότι είναι σκανδαλώδες να συνεχίζεται σήμερα η επιδότηση των τραπεζών, διότι γνωρίζετε πολύ καλά ότι όταν δόθηκε η επιδότηση τα επιτόκια ήταν 1% με 2%. Σήμερα, τα έντοκα γραμμάτια του ελληνικού δημοσίου δωδεκάμηνης διάρκειας είναι 4,90%, συν 70% η προσαύξηση, συν το 0,6% που λέει ο ν.128 διαμορφώνονται επιτόκια 9,5% με 10%. Δηλαδή, ο δανειολήπτης πληρώνει 5% και το κράτος πληρώνει άλλο 5% στις τράπεζες.
Αντί να δείτε αυτήν την πλευρά και να πείτε «αρκετά πήρατε, αρκετά πήραν οι τράπεζες από το ελληνικό δημόσιο» και να ρυθμίσετε τα δάνεια των ανθρώπων που έχουν πρόβλημα να πάνε πίσω δύο χρόνια οι δόσεις τους, αφού η ίδια η Κυβέρνησή σας λέει ότι υπάρχει μεγάλη ύφεση, πέντε χρόνια, το είπε ο Πρωθυπουργός -ούτε σε πόλεμο δεν είναι πέντε χρόνια- εσείς τι κάνετε; Εκτός εάν, επιτρέψτε μου να πω, έχετε αποφασίσει -γιατί είδα σήμερα και τρελάθηκα πρωί - πρωί σε μια εφημερίδα, απάντηση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους για την πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά που απαντάει και λέει ότι δεν θα γίνει ρύθμιση, διότι θα χάσουν οι τράπεζες- να πείτε: «όλα για τις τράπεζες και οι πολίτες να πάνε να πνιγούνε». Τότε είναι άλλο θέμα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ολοκληρώστε, κύριε συνάδελφε.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Δεν είναι δυνατόν, όμως, να γίνεται αυτό το πράγμα. Δεν είναι δυνατόν να υφαρπάζουν από τους λογαριασμούς των πελατών τους και να μην επιστραφούν τα χρήματα, όταν το Υπουργείο καταρχάς έχει υποσχεθεί ότι θα γίνει και το ένα και το άλλο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Επαναλαμβάνω. Όλα τα δάνεια είναι της ίδιας σημασίας. Δεν έχει διαφορά αυτό που είναι με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και αυτό που έχει την εγγύηση του δανειολήπτη, που έχει βάλει υποθήκη το σπίτι του, το χωράφι του.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά για να απαντήσετε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Σας παρακολούθησα με προσοχή. Νομίζω ότι αδικείτε τις προσπάθειες της ελληνικής πολιτείας από το 2007 και μετά για τις συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, ξεκινώντας την τοποθέτησή σας είπατε ότι αυτά που ανέφερα στην πρωτολογία μου ήταν γνωστά. Μα, αφού είναι γνωστά, τότε γιατί δεν αναφέρεται στην ερώτησή σας ότι έγινε επέκταση γιʼ άλλο ένα τρίμηνο κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού; Αυτό δεν υπάρχει στην ερώτησή σας. Και αυτό το είπα στην πρωτολογία μου.
Δεύτερον, με έγγραφο του το Υπουργείο Οικονομικών προς την Ελληνική Ένωση Τραπεζών και την Ένωση Συνεταιριστικών Τραπεζών Ελλάδος τον τελευταίο Ιούνιο ζήτησε να παρασχεθούν διευκρινήσεις, σχετικά με την εφαρμογή της προαναφερόμενης τροποποίησης και της αντίστοιχης υπουργικής απόφασης.
Επισημαίνουμε, λοιπόν, ότι στα πλαίσια εφαρμογής της υπουργικής απόφασης όλα τα αιτήματα των ενδιαφερομένων που θα υποβληθούν εμπρόθεσμα στα πιστωτικά ιδρύματα θα εξεταστούν αρμοδίως από συγκεκριμένη Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, την 25η Διεύθυνση που γνωρίζετε εξαιρετικά καλά, προκειμένου να παρασχεθεί η τελική έγκριση για την υπαγωγή των εν λόγω δανειοληπτών στην αναστολή της καταβολής των οφειλόμενων δόσεων του έτους 2012.
Εν συνεχεία, τα πιστωτικά ιδρύματα θα κληθούν να υλοποιήσουν αυτήν την έγκριση που ανέφερα προηγουμένως, υπογράφοντας τις σχετικές δανειακές πράξεις με τους δανειολήπτες, με τις οποίες δύνανται να ρυθμίζονται και τα ζητήματα επιστροφής ποσών, που εύστοχα υπάρχει στην ερώτησή σας, τα οποία ενδεχομένως έχουν παρακρατηθεί από τους λογαριασμούς των δανειοληπτών εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων. Συνεπώς, όπου κριθεί, θα επιστραφούν τα χρήματα από τα πιστωτικά ιδρύματα στους δικαιούχους δανειολήπτες.
Τέλος, υπάρχει και ένα σκέλος το οποίο δεν ανέφερα. Μίλησα για τα εγγυημένα δάνεια. Αναφορικά με τα μη εγγυημένα δάνεια, το Υπουργείο Οικονομικών μέσω της αρμόδιας Διεύθυνσης, της Διεύθυνσης Πιστωτικών και Δημοσιονομικών Υποθέσεων, διερευνά την πιθανότητα άμεσης τροποποίησης της σχετικής υπουργικής απόφασης, όπως ζητάτε και εσείς, κατά τρόπο παρεμφερή με αυτόν των εγγυημένων.
Από αυτές τις πρωτοβουλίες που ανέπτυξα και στην πρωτολογία και στη δευτερολογία μου νομίζω ότι καθίσταται ξεκάθαρη η προσπάθεια βοήθειας και συμπαράστασης της ελληνικής πολιτείας προς τις πληγείσες περιοχές και προς αυτήν την κατεύθυνση, όπου δεν έχουν δοθεί, συνεχίζουμε να αναζητούμε βιώσιμες λύσεις.
Σας ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Κυρία Πρόεδρε, παρακαλώ το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Δεν μπορείτε να λάβετε το λόγο, κύριε συνάδελφε.
To Γραφείο Τύπου