Σε "είδος πολυτελείας" μετατρέπεται πλέον η χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς(ΜΜΜ), καθώς προβλέπεται νέα εκρηκτική αύξηση στα εισιτήρια της τάξεως του 25%. προκειμένου να εξοικονομηθούν 40 εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο του πακέτου μέτρων των 11,7 δισ. ευρώ.
Με τα μέτρα αυτά:
• το εισιτήριο των 1,40 ευρώ, το οποίο ισχύει για όλα τα μέσα μεταφοράς για διάστημα μιάμισης ώρας, θα αυξηθεί κατά 35 με 40 λεπτά φθάνοντας τα 1,75-1,80 ευρώ!
• το εισιτήριο για τα λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ θα κοστίζει 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ.
• αντίστοιχες αυξήσεις στα υπόλοιπα εισιτήρια (εβδομαδιαίο εισιτήριο, μειωμένο εισιτήριο, κάρτες κλπ..).
Πέρα από τη νέα επιβάρυνση στους ατομικούς και οικογενειακούς προϋπολογισμούς που προκαλεί η ανατίμηση των εισιτηρίων και η οποία δυσχεραίνει αφάνταστα την μετακίνηση των πλατιών λαϊκών στρωμάτων με τα ΜΜΜ, η υπολογιζόμενη εξοικονόμηση τίθεται σφόδρα εν αμφιβόλω, καθώς η αντίστοιχη αύξηση των εισιτηρίων το 2011, που έφθασε το 40%, δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Για το πρώτο τετράμηνο του 2012, η επιβατική κίνηση και τα έσοδα βρίσκονται σε καθοδική πορεία.
Βασική αιτία για τη μειωμένη κίνηση και τα μειωμένα έσοδα είναι φυσικά η δεινή οικονομική θέση στην οποία έχουν περιέλθει μεγάλα τμήματα της κοινωνίας και το υψηλό ποσοστό ανεργίας, που έχουν προκληθεί από τις μνημονιακές πολιτικές και οι οποίες έχουν περιορίσει υπέρμετρα τις μετακινήσεις εργαζομένων προς και από την εργασία τους. Στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου που είχε παραχωρήσει ο υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης για τα μειωμένα έσοδα είχε στοχοποιήσει την εισιτηριοδιαφυγή, προβλέποντας τη μείωσή της κατά 50% έως το τέλος του 2012.
Τίποτα απʼ ό,τι προέβλεψε η κυβέρνηση δεν έγινε και επιλέχθηκε πάλι η εύκολη «λύση» της αύξησης των εισιτηρίων για να ικανοποιηθούν οι τροϊκανές απαιτήσεις!!!
To Γραφείο Τύπου