Το αεροδρόμιο της Σάμου μαζί με άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, είναι πρώτα στην λίστα των αποκρατικοποιήσεων που προωθεί η κυβέρνηση μέσω του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. Ήδη το Ελληνικό Δημόσιο έχει ορίσει τεχνικούς συμβούλους προκειμένου να συμβάλουν στην αποκρατικοποίηση.
Στην ίδια λίστα βρίσκεται και το αεροδρόμιο της Ρόδου. O Δήμαρχος της Ρόδου, συμφωνώντας ουσιαστικά με την εκποίηση του δημόσιου πλούτου κάλεσε μέσω της ΚΕΔΕ τους Δήμους στα όρια των οποίων υπάρχουν αεροδρόμια προς αποκρατικοποίηση να πάρουν αποφάσεις με τις οποίες ουσιαστικά θα στηρίζουν προκαταβολικά το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου ζητώντας «αντί πινακίου» φακής δήθεν «αντισταθμιστικά» οικονομικά οφέλη, ουσιαστικά «ποσοστά σιωπής» για την εκποίηση του δημοσίου πλούτου. Ακόμα όμως και αυτές οι προφάσεις είναι έωλες, αφού είναι θεσμοθετημένο ότι όλα τα έσοδα από την πώληση δημόσιας περιουσίας θα πάνε στην «εξυπηρέτηση» του χρέους και είναι μάλλον απίθανο οι ιδιώτες, αφού αγοράσουν από το δημόσιο τα αεροδρόμια, να ξαναδώσουν στους δήμους- δηλαδή ξανά στο δημόσιο- ποσοστό επί των εισπράξεων…. Και όλα αυτά με το επιχείρημα να έχει ο Δήμος πόρους… Όταν ως συνέπεια των Μνημονίων οι θεσμοθετημένοι πόροι των Δήμων (π.χ. Κ.Α.Π.) μηδενίζονται, οδηγώντας την Αυτοδιοίκηση σε «λουκέτο», παρουσιάζεται ως δήθεν ευκαιρία, το σκέλος των μνημονίων που αφορά την εκποίηση του δημόσιου πλούτου.
Ανταποκρινόμενη, λοιπόν, στο αίτημα του Δημάρχου Ρόδου η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Σάμου στην συνεδρίαση της 31-08-2012 πήρε (με αξιοσημείωτες απώλειες ψήφων) την υποκριτική απόφαση ότι «ο Δήμος Σάμου είναι αντίθετος με την αποκρατικοποίηση του αεροδρομίου Σάμου. Σε περίπτωση όμως που θα δοθεί προς εκμετάλλευση σε ιδιώτες, να υπάρχει στο ΔΣ της εταιρείας μέλος του δημοτικού συμβουλίου Σάμου, έτσι ώστε να ελέγχει τα αντισταθμιστικά οφέλη». Δηλαδή έντεχνα και το Δημοτικό Συμβούλιο Σάμου «ανάβει το πράσινο φως» για το ξεπούλημα, αφού κι αυτό προκαταβολικά αιτείται το ανύπαρκτο και παραπλανητικό « ποσοστό σιωπής», αντί να πάρει την απόφαση ότι θα διοργανώσει οδυνηρές για τις υποτελείς μνημονιακές κυβερνήσεις κινητοποιήσεις και θα πρωτοστατήσει σε αυτές στην περίπτωση που προβούν σε οποιαδήποτε εκποίηση δημοσίου πλούτου στη Σάμο.
Ο Σαμιακός Λαός έχει βιώσει στο πετσί του το σημαίνει απελευθέρωση και αποκρατικοποίηση μετά την πώληση της Ολυμπιακής, την δήθεν απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που έχει εκτινάξει στα ύψη τις τιμές των εισιτηρίων.
Το πιο πιθανό από την παγκόσμια ιστορία των αποκρατικοποιήσεων είναι ότι θα αυξηθεί το κόστος χρήσης του αεροδρομίου, οδηγώντας σε μεγάλες αυξήσεις και στα εισιτήρια, αλλά και στις άλλες υπηρεσίες του αεροδρομίου. Το έχουμε δει αυτό ήδη με όλα τα «αυτοχρηματοδοτούμενα έργα», όπως για παράδειγμα με τα διόδια στις εθνικές οδούς. Οι ιδιώτες, για να επενδύσουν, θέλουν να έχουν σημαντική κερδοφορία από το αεροδρόμιο της Σάμου, ώστε «να αποσβέσουν» την επένδυση και να έχουν έπειτα «ελκυστικά» κέρδη, που θα δεν τα έχουν αλλού. Ποιος θα το πληρώσει αυτό; Φυσικά ο χαρατσωμένος και γονατισμένος λαός, τον οποίο προσπαθούν να τον παραπλανήσουν ότι με την πώληση της δημόσιας περιουσίας θα μειωθεί το βασανιστήριο που υφίσταται, ενώ και αυτό το σκέλος των μνημονίων του φορτώνει βάρη εις το διηνεκές..
Επιπρόσθετα με ένα τέτοιο «πωλητήριο πανικού», δεν υπάρχει καμία δέσμευση για την καλή λειτουργία.
Ας μη ξεχνάμε ότι η Σάμος είναι ένα παραμεθόριο νησί. Εθνικοί λόγοι επιβάλουν την μη πώληση του αεροδρομίου. Το αεροδρόμιο είναι κοινωνικό αγαθό, που βοηθά τον κόσμο να μείνει στο νησί, είναι ένα αντισταθμιστικό εργαλείο σχετικά με τις δυσκολίες της νησιωτικότητας, τέτοιο δεν μπορεί να είναι ως ιδιωτική επιχείρηση που λειτουργεί με μοναδικό άξονα το κέρδος. Επίσης μην ξεχνάμε και την στρατιωτική χρήση του.
Όλα αυτά θα έπρεπε να σκεφτεί η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου, την οποία καλούμε να αλλάξει την απόφασή της άμεσα.
Αντί αυτόκλητα να παρεμβαίνει βοηθητικά στην εκποίηση του δημόσιου πλούτου, να ασχοληθεί σοβαρά με τις προνοιακές και κοινωνικές δομές σαν το «Βοήθεια στο Σπίτι», των οποίων οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι μέχρι και δύο χρόνια. Να ασχοληθεί με την ίδια του την κεντρική υποδομή που είναι υπό διάλυση μετά και την νέα σφαγιαστική περικοπή των θεσμοθετημένων πόρων του στα πλαίσια της εφαρμογής των Μνημονίων. Παραβλέπει ότι αναγκάζεται να εκτελέσει βασικές λειτουργίες του Δήμου με ενοικιασμένους από την ΜΚΟ Αρχιπέλαγος εργαζόμενους, εδώ και μήνες απλήρωτους.. Να ασχοληθεί με την κατάσταση των εσωτερικών δρόμων και των δικτύων ύδρευσης, που γίνεται ολοένα και χειρότερη. Να δει τι θα γίνει τον χειμώνα με την «χαβούζα» της παραλιακής.. Προτεραιότητα του να γίνει η οργάνωση δράσεων κοινωνικής αλληλεγγύης για τον λαό που υποφέρει, να ασχοληθεί πως θα περάσουν πολλοί κάτοικοι αυτού του νησιού τον χειμώνα, χωρίς συγκοινωνία, θέρμανση και φάρμακα, με σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία των σχολείων..
Στηρίζουμε τον αγώνα του λαού ενάντια στην ανεργία, στα «λουκέτα», στις μειώσεις μισθών, τα χαράτσια, στην αύξηση της καταστολής και την χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας. Αντιστεκόμαστε στην πώληση της «Αγροτικής», του «Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου», των αεροδρομίων και των λιμανιών, που ακολουθούν.
Δηλώνουμε αλληλέγγυοι με τους εργαζομένους στη ΜΚΟ «Αρχιπέλαγος» που ξεκινούν επίσχεση εργασίας για την καταβολή των δεδουλευμένων τους .
Έρχονται μέρες συλλογικότητας, αλληλεγγύης και ασίγαστης αντίστασης απέναντι στο ξεπούλημα κάθε υποδομής κάθε δικαιώματος που κατέκτησε ο λαός εδώ και δεκαετίες. Είναι εποχές που πρέπει να αποφασίσεις «με ποιον θα πας και ποιον θα αφήσεις».
Ο ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ είναι μαζί με αυτούς που υποφέρουν, έχουν δίκιο και στο τέλος θα νικήσουν, γιατί δεν φοβούνται τον αγώνα.
To Γραφείο Τύπου