Η νέα σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει με πρωτοφανή προβλήματα στη στελέχωση των σχολείων Ειδικής Αγωγής, τα οποία σας έχουμε ήδη επισημάνει με προηγούμενη ερώτηση και τα οποία όλοι μας επιθυμούμε να ξεπεραστούν όσο το δυνατόν συντομότερα.
Παρʼ ότι έχουν συμπληρωθεί περισσότερες από 20 ημέρες από το πρώτο κουδούνι στην εκπαίδευση, οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες βρίσκονται στα σπίτια τους, είτε επειδή τα σχολεία είναι κλειστά και μη στελεχωμένα, είτε επειδή δεν υπάρχει τρόπος μεταφοράς των παιδιών αυτών από και προς τα σχολεία.
Ο αριθμός των κλειστών σχολείων ειδικής αγωγής είναι πρωτοφανής και παραπέμπει σε πλήρη αποσύνθεση του εκπαιδευτικού συστήματος, αυτό οφείλεται στη μη πλήρωση των 5.000 κενών θέσεων εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού . Εκτός από τις κενές θέσεις στις έδρες, δημιουργήσατε κενές θέσεις και στα θρανία. Το ποτήρι ξεχείλισε. Ενδεικτικά στην Περιφέρεια του Πειραιά, από τα 11 ειδικά σχολεία τα μισά είναι μη στελεχωμένα και τα υπόλοιπα κλειστά ενώ δεν προβλέπεται τρόπος μεταφοράς των μαθητών από και προς αυτά.
Παρόμοια τραγελαφική κατάσταση παρατηρείται σε όλη την επικράτεια.
Επειδή είναι έκνομο να στερείται από τους μαθητές με αναπηρία το δικαίωμα της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και επειδή πρέπει να σταματήσει η διενέργεια πρόχειρων πολιτικών κάλυψης των εκπαιδευτικών θέσεων
ερωτάται ο κ. Υπουργός
• Αν και αργοπορημένα, τι μέτρα προτίθεστε να λάβετε ώστε από αύριο να μην υπάρχει ούτε κενή έδρα ούτε κενό θρανίο στα ειδικά σχολεία;
• Ποιες ενέργειες προτίθεστε να λάβετε ώστε να εξασφαλίσετε την ασφαλή μεταφορά των μαθητών με αναπηρία από και προς το σχολείο;
Η ερωτώσα Βουλευτής
Τζένη Βαμβακά