Εδώ και 20 περίπου χρόνια με την ευθύνη και την ανοχή των διαδοχικών κυβερνήσεων το ελληνικό ραδιοτηλεοπτικό τοπίο παραμένει αρρύθμιστο. Οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί εκπέμπουν σε καθεστώς προσωρινής νομιμότητας, με άδειες που ανανεώνονται κάθε τόσο, χρησιμοποιώντας ένα δημόσιο αγαθό, τις συχνότητες.
Αυτή η προνομιακή εν πολλοίς παραχώρηση δημόσιου αγαθού προς τους μεγαλοϊδιοκτήτες τηλεοπτικών μέσων εθνικής εμβέλειας επί ζημία των δημοσίων εσόδων και ευρύτερα του δημόσιου συμφέροντος, «ανταλλάσσεται» εδώ και χρόνια με την υποστήριξη προς κόμματα και πρόσωπα του δημόσιου βίου που συντηρούν αυτό το άναρχο και αυθαίρετο καθεστώς.
Δεδομένου ότι:
• Σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 3578/2010 απόφαση του ΣτΕ οι αλλεπάλληλες παρατάσεις νομιμότητας των ραδιοτηλεοπτικών ΜΜΕ είναι παράνομες και αντισυνταγματικές,
• Η παραχώρηση αδειών λειτουργίας και συχνοτήτων μέσω διαγωνισμών προβλέπεται και στο Μνημόνιο 2 (κεφ. 4 Διαρθρ. μεταρρυθμίσεις, σελ.158-159 αγγλική έκδοση)
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
• Ποια είναι τα ετήσια έσοδα του Δημοσίου από το 1995 μέχρι σήμερα ανά κανάλι εθνικής εμβέλειας;
• Πληρώνουν οι εθνικής εμβέλειας σταθμοί τέλη χρήσεως φάσματος για τις ψηφιακές εκπομπές;
• Πότε θα χορηγηθούν οι νόμιμες άδειες λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών, υπό ποιες προϋποθέσεις θα παραχωρηθούν τηλεοπτικές συχνότητες και ποια εκτιμώνται ότι θα είναι το έσοδα του Δημοσίου από αυτές;
• Ισχύει η δέσμευση της προηγούμενης κυβέρνησης για ολοκλήρωση της ψηφιακής μετάβασης στην τηλεόραση και της οριστικής αδειοδότησης στο τέλος του 2013; Αν ναι, ποια συγκεκριμένα βήματα έχουν γίνει; Αν όχι γιατί;
Ο ερωτών βουλευτής
Δ. Παπαδημούλης