Ανακοίνωση
Ο Υπουργός Ναυτιλίας & Αιγαίου έχει επιλέξει τίνων το συμφέρον υπηρετεί.
Οι προτάσεις της μελέτης «Σχέδιο δράσης για την αναδιάρθρωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας» της Εθνικής Τράπεζας και η συνάντηση του Υπουργού κ. Κ. Μουσουρούλη με το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ερήμην των τελικών χρηστών, δηλαδή όλων εμάς, οδηγούν σε ριζική ανατροπή των δεδομένων της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με Αθήνα.
Οι προτάσεις του Σ.Ε.Ε.Ν αλλά και οι προτάσεις της μελέτης οδηγούν με βεβαιότητα πλέον στα ακόλουθα:
Σε αποδρομολόγηση πλοίων για μεγάλα χρονικά διαστήματα ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες
Σε περαιτέρω ενίσχυση της ολιγοπωλιακής εκμετάλλευσης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Χίου κατά το πρότυπο της αεροπορικής σύνδεσης
Σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων με την υιοθέτηση ρήτρας κόστους καυσίμων
Στη μετατροπή του Λιμένα της Χίου σε τοπική σύνδεση μεταξύ νησιών και όχι κύριο Λιμάνι σύνδεσης με Αθήνα (κατόπιν μελέτης και εφαρμογής του μοντέλου hub & Spoke)
Στην πλήρη απορύθμιση της σύνθεσης των πληρωμάτων, του αριθμού μελών του πληρώματος των πλοίων και των εργασιακών τους σχέσεων.
Οι επιλογές αυτές του κ. Μουσουρούλη στρέφονται ευθέως απέναντι στα συμφέροντα του τόπου από τον οποίο εκλέχτηκε για να τον υπηρετεί.
Εμείς ως Σύριζα Χίου παρακολουθούμε το θέμα και προγραμματίζουμε ενέργειες για να αποτρέψουμε αυτές τις εξελίξεις και να υπερασπιστούμε το συμφέρον του τόπου.
Έγκαιρα με σχετική ανακοίνωση τους οι βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α – Ε.Κ.Μ Θοδωρής Δρίτσας, Α΄ Πειραιά & Νησιών
Νίκος Συρμαλένιος, Κυκλάδων
Δημήτρης Γάκης, Δωδεκανήσου
Γιάννης Ζερδελής Λέσβου»
στις 25/9/2012 είχαν επισημάνει ότι,
«Τα συμπεράσματα μελέτης για τα θέματα της ακτοπλοΐας που είδαν το φως της δημοσιότητας, εφόσον υιοθετηθούν από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπως διαφαίνεται από πρόσφατες δηλώσεις του και από την επιλογή του να τα χρησιμοποιεί ως βάση διαλόγου, όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χρηστών των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αλλά θα οδηγήσουν σε προσωρινές ρυθμίσεις, οι οποίες δεν απαντούν στο συνολικό πρόβλημα μεσομακροπρόθεσμα και θα αποβούν εις βάρος των επιβατών, των ναυτεργατών και των κατοίκων των νησιών.
Η μελέτη με τον τίτλο «Σχέδιο Δράσης για την Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας», που εκπονήθηκε από την Εθνική τράπεζα, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία σύνοψη γνωστών αιτημάτων των ακτοπλοϊκών εταιριών, με στόχο την απομάκρυνση Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία της ακτοπλοΐας, αλλά και τη μετακύλιση του κόστους των καυσίμων, στον επιβάτη.
Ακόμα, όμως και η πρόταση για τη δημοπράτηση ζωνών εκμετάλλευσης, η οποία εξαγγέλθηκε και από τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Βουλή, οδηγεί στη δημιουργία ιδιωτικών μονοπωλίων σε μεγάλες περιοχές της νησιωτικής επικράτειας. Η πρόταση αυτή, αν υλοποιηθεί, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις, τόσο στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, όσο και στις τιμές των εισιτηρίων για το επιβατικό κοινό, με συνέπεια την περαιτέρω απομόνωση νησιών, που ήδη αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα.
Πέραν των ανωτέρω θα πρέπει ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, να απαντήσει τώρα σε συγκεκριμένα ερωτήματα:
1. Ποιος παρήγγειλε αυτή τη μελέτη, ποιος κάλυψε το κόστος της και πως επελέγη ο μελετητής;
2. Μπορεί να αποτελέσει «βάση διαλόγου» ένα τέτοιο κείμενο, που δεν έχει λάβει στο ελάχιστο υπόψη τις προτάσεις των ναυτεργατικών ενώσεων ή και των νησιωτικών φορέων;
Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Ε.Κ.Μ., έχει καταθέσει έγκαιρα και με δημόσιο τρόπο την πρότασή του για την αναδιοργάνωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των κυβερνητικών στοχεύσεων. Η προσπάθεια που επιχειρείται και θα εκτυλιχθεί το επόμενο διάστημα, για τη διαμόρφωση μίας νέας κατάστασης στο χώρο της ακτοπλοΐας μακριά από τις ανάγκες των νησιωτών και των εργαζομένων στο χώρο, απαιτούν την ενεργοποίηση και κινητοποίηση των συλλογικών τους φορέων. Καλούμε τον κ. Υπουργό, άμεσα, να ανοίξει τη συζήτηση για την επίλυση των εκρηκτικών προβλημάτων της ακτοπλοΐας, με τη συμμετοχή του συνόλου των εμπλεκόμενων φορέων και ιδιαίτερα των χρηστών και των εργαζομένων, που δεν μπορούν να παραμένουν αμέτοχοι σε αυτή τη διαδικασία.
Χίος 2-10-2012
To Γραφείο Τύπου