Στις 11 Σεπτεμβρίου ξεκίνησε η σχολική χρονιά για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αλλά για τους μαθητές με αναπηρία της Πάτρας ξεκίνησε με ελλείψεις σε προσωπικό. Η κατάσταση δεν έχει αλλάξει ούτε και σήμερα μολονότι έχουν ήδη συμπληρωθεί δύο μήνες.
Σύμφωνα με αναφορές και καταγγελίες γονέων που γνωστοποιήθηκαν στον αρμόδιο Υπουργό αλλά και σύμφωνα με τα υπηρεσιακά στοιχεία, μέχρι σήμερα δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί ο απαιτούμενος αριθμός εκπαιδευτικών στα ειδικά σχολεία και στα τμήματα ένταξης της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Αχαΐας, με αποτέλεσμα να χάνονται πολύτιμες ώρες διδασκαλίας. Επίσης υπάρχουν πάρα πολλά κενά σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές κλπ) και σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και γενικότερα ο θεσμός της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης ουσιαστικά υπολειτουργεί.
Σε συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ με τον Υπουργό Παιδείας (24/10) επιβεβαιώθηκε η «αδυναμία» του Υπουργείου να καλύψει τα κενά αυτά λόγω έλλειψης πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών. Ταυτόχρονα η ίδια άρνηση διάθεσης κονδυλίων εμποδίζει την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με διαγωνισμό ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής, κάτι που θα ήταν και το σωστό καθώς υπάρχουν μόνιμες και διαρκείς ανάγκες αλλά και επειδή λόγω της ιδιαιτερότητας των συνθηκών στην Ειδική Αγωγή είναι επιπροσθέτως σημαντική η ύπαρξη σταθερών δεσμών εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων, πράγμα αδύνατον αν κάθε χρόνο στελεχώνονται με καινούργιο προσωπικό.
• Επειδή ο χαρακτήρας των Ειδικών Σχολείων και ο θεσμός της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης απαιτεί την ύπαρξη μόνιμου και επαρκούς προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων, προκειμένου να επιτελούν τον κρίσιμο εκπαιδευτικό και κοινωνικό τους ρόλο, απέναντι σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού,
• επειδή και η πρόσληψη αναπληρωτών, έστω ως προβληματική λύση έκτακτης ανάγκης, έχει καθυστερήσει με απαράδεκτο τρόπο,
• επειδή η απορροφητικότητα των προγραμμάτων ΕΣΠΑ στο τομέα της Παιδείας είναι μέχρι στιγμής μόνο 29% και μολονότι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ είναι πως τα χρήματα των ΕΣΠΑ δεν μπορούν να είναι ο μόνος τρόπος άσκησης κυβερνητικής πολιτικής για την Παιδεία:
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1. Τι μέτρα θα λάβουν άμεσα ώστε να καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία και οι ανάγκες σε παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία της Πάτρας, αλλά και γενικότερα της χώρας; Θα υπάρξει άμεση έγκριση των επιπλέον απαραίτητων πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών;
2. Στο σχεδιασμό των Υπουργείων προβλέπεται και πότε η προκήρυξη διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την πρόσληψη Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71;
3. Υπάρχει πρόβλεψη ενίσχυσης της Ειδικής Αγωγής με απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές, έστω μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, ώστε να παρέχεται ουσιαστική εκπαίδευση στα παιδιά με αναπηρία;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Μαρία Κανελλοπούλου
Βασίλης Χατζηλάμπρου
Γιάννης Αμανατίδης
Παναγιώτα Δριτσέλη
Τζένη Βαμβακά
Έφη Γεωργοπούλου
Αιχάν Καρά Γιουσούφ
Γιώργος Πάντζας
Τάσος Κουράκης