Η πολιτική απαξίωσης της δημόσιας παιδείας και ειδικότερα της ειδικής αγωγής, συνεχίζεται σύμφωνα με τις επιταγές του τρίτου Μνημονίου, την αποδοχή του οποίου υλοποιεί η τρικομματική συγκυβέρνηση .
Μετά τις συναντήσεις εκπροσώπων του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) της 25/10/2012 και της 29/10/2012 με τον Υφυπουργό Παιδείας και τον διευθυντή ειδικής αγωγής, προέκυψε η αδυναμία δέσμευσης από τους αρμοδίους, σχετικά με την στελέχωση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. από τη νέα χρονιά .
Οι εκπαιδευτικές αυτές υπηρεσίες μέχρι σήμερα, καλύπτονται σχεδόν πλήρως από αναπληρωτές ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και ειδικού βοηθητικού προσωπικού (Ε.Β.Π.), οι προσλήψεις των οποίων -ιδιαίτερα φέτος- μειώθηκαν σημαντικά, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαρά κενά σε Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής.
Ο Υφυπουργός Παιδείας και ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής ανέφεραν, ότι θα κατατεθεί πολύ σύντομα νομοθετική ρύθμιση η οποία θα δίδει τη δυνατότητα απασχόλησης του Ε.Ε.Π στη Γενική Εκπαίδευση (το Ε.Β.Π την έχει ήδη) έτσι ώστε να μπορέσουν σύντομα να γίνουν προσλήψεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, από όλους τους κλάδους και όχι μόνον από τους κλάδους των Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών, μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ, το οποίο απευθύνεται στη Γενική Εκπαίδευση και μόνον.
Επίσης στην ίδια ρύθμιση , προβλέπεται η ίδρυση Ειδικών Διαγνωστικών Επιτροπών Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.) εντός των αντίστοιχων σχολικών μονάδων, οι οποίες θα λειτουργούν παράλληλα με τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Η προσθήκη αυτή γίνεται, σύμφωνα με τους εμπνευστές της προκειμένου να μετριαστεί ο όγκος δουλειάς των ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Παρά ταύτα εμπεριέχεται όρος στο νέο μνημόνιο, σύμφωνα με τον οποίο, αναμένεται να προσληφθούν συνολικά δύο χιλιάδες (2.000) αναπληρωτές στην Γενική, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, από τους οποίους, μονάχα τετρακόσιοι (400) δάσκαλοι και καθηγητές θα εργαστούν στην ειδική αγωγή (μαζί με Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.).
Ενδεικτικά για το ΚΕ.Δ.Δ.Υ στη Ζάκυνθο , κρίνουμε σκόπιμο να αναφέρουμε, ότι για τη σχολική χρονιά που διανύουμε (2011-12) το κέντρο δέχθηκε διακόσιες ογδόντα μία (281) αιτήσεις για διάγνωση και υποστήριξη μαθητών προσχολικής αγωγής , Α/θμιας και Β/μιας Εκπαίδευσης.
Μολονότι φέτος , καλύφθηκαν σχεδόν πλήρως οι θέσεις του προσωπικού (εκτός από μία θέση λογοθεραπευτή) και καθυστέρησαν να γίνουν οι τοποθετήσεις των στελεχών, με αποτέλεσμα να εκκρεμούν εκατό (100) αιτήσεις αξιολόγησης παιδιών.
Όσον αφορά την επόμενη χρονιά, είναι ανάγκη να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα ένταξης καθώς και το τμήμα κωφών και βαρήκοων (στο χωριό Γαλάρο) του νομού Ζακύνθου, προκειμένου να βελτιωθεί η παρεχόμενη υποστήριξη στους μαθητές.
Επιπροσθέτως, θέλουμε να επισημάνουμε, ότι χωρίς την ύπαρξη μόνιμου προσωπικού στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. δεν μπορεί να σχεδιαστεί σε βάθος χρόνου και να υλοποιηθεί πρόγραμμα ανάπτυξης στελεχών.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Τι προτίθεται να πράξει, αναφορικά με τη χορήγηση έγκαιρα των απαραίτητων πιστώσεων για τη λειτουργία όλων των μονάδων Ειδικής Αγωγής;
2. Αναμένεται να τοποθετηθεί στο ΚΕΔΔΥ Ζακύνθου θεραπευτής λόγου, ώστε να συνεχιστεί να υλοποιούνται προγράμματα στο ΚΕΔΔΥ στήριξης μαθητών με προβλήματα λόγου και ομιλίας;
3. Πρόκειται να στελεχωθεί το ΣΜΕΑΕ Ζακύνθου (Ειδικό Δημοτικό Σχολείο) με εργοθεραπευτή;
4. Ποια μέριμνα θα υπάρξει για την κάλυψη θέσεων μόνιμου προσωπικού (Εκπαιδευτικό και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό όπως προβλέπει ο νόμος) στο ΕΕΕΕΚ (Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ) Ζακύνθου;
5. Προβλέπεται να υλοποιηθεί σύντομα, η ανέγερση κτιρίου για το Ειδικό Σχολείο Ζακύνθου, ώστε το παλαιό κτίριο να δοθεί στο ΕΕΕΕΚ Ζακύνθου, με στόχο την εύρυθμη λειτουργία και των δύο;
6. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου, να προβεί σε πρόσληψη δεύτερου ψυχολόγου στο ΚΕΔΔΥ Ζακύνθου, εξαιτίας της αύξησης των περιστατικών αλλά και των αναγκών των σχολείων του νομού (όξυνση ενδοσχολικής βίας, οικονομικοί μετανάστες, μεγάλο ποσοστό διαζευγμένων και άνεργων γονέων κλπ).
7. Θα καταργηθεί το άρθρο 7 παρ. 4γ του Ν. 3699/2008, με το οποίο ουσιαστικά αναιρείται η παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (όπως ορίζει το άρθρο 1 του Ν. 3699/2008), σε σχέση με τη παράλληλη στήριξη των αυτιστικών παιδιών;
8. Θα διατηρηθεί η αυτοτέλεια των ΚΕΔΔΥ, ως ιδιαίτερο τμήμα της ειδικής αγωγής, στη χώρα;
Ο ερωτών Βουλευτής
Σταύρος Ν. Κοντονής
Βουλευτής Ζακύνθου