Βρισκόμαστε στα τέλη Οκτωβρίου και σε καμία περιοχή της Ελλάδος δεν έχει γίνει καμία πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών του κλάδου των Οικονομολόγων (ΠΕ09), για την κάλυψη των λειτουργικών κενών της συγκεκριμένης ειδικότητας. Αποτέλεσμα της μη κάλυψης των λειτουργικών κενών των οικονομολόγων είναι εκατοντάδες μαθητές ανά την Ελλάδα να στερούνται τη διδασκαλία μαθημάτων στα οποία θα αξιολογηθούν για την είσοδό τους σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Στα νησιά Ικαρία και Φούρνοι δεν υπάρχει ούτε ένας οικονομολόγος για την διδασκαλία των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων. Το ίδιο επίσης συμβαίνει και σε αρκετά νησιά των Κυκλάδων, στη Λέσβο στα Επτάνησα και στην Κρήτη (Χανιά). Ο κλάδος των οικονομολόγων διδάσκει 2 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, Αρχ. Οικονομικής Θεωρίας. Αρχ. Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, και πολλά επίσης μαθήματα στα ΕΠΑΛ.
Οι λύσεις που προτείνονται μοιάζουν με επιστημονική φαντασία. Σε έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου 9327/23-10-2012 της Δ/νσης Δ/Βαθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου προτείνεται ως λύση η διδασκαλία των πανελλαδικών μαθημάτων Αρχ. Οικονομικής Θεωρίας, Αρχ. Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, στα νησιά Κάσο, Καστελόριζο, Αστυπάλαια, Νίσυρος από απόσταση (μέσω skype).
Ο κλάδος των οικονομολόγων την τελευταία διετία 2010-2012 έχει υποστεί μείωση, συνέπεια συνταξιοδοτήσεων, πάνω από 13% χωρίς αναπλήρωση των ελλείψεων αυτών από μόνιμους ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει συνολικά μεγάλες ελλείψεις.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
1. Προτίθεται το υπουργείο να προχωρήσει στην πρόσληψη των αναπληρωτών ώστε να μην χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες και να ακυρώνεται κάθε έννοια ισότητας κυρίως για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων;
2. Είναι ενήμερο το υπουργείο για τις ενέργειες της Δ/νσης Δ/Βαθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου;
3. Συμφωνεί το Υπουργείο με τις ενέργειες αυτές;
Ο ερωτών βουλευτής
Αθανάσιος Πετράκος
Αναστάσιος Κουράκης
Ιωάννης Αμανατίδης
Παναγιώτα Δριτσέλη