Διαδοχικές συναντήσεις
με τον υπουργό Παιδείας Πέτρο Ευθυμίου και
την ΟΛΜΕ, είχε ο Πρόεδρος του ΣΥΝ Νίκος
Κωνσταντόπουλος.
Μετά τις συναντήσεις, απαντώντας σε
ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο Νίκος
Κωνσταντόπουλος δήλωσε:
"Είχαμε μία πρώτη συνάντηση με τον υπουργό και τον υφυπουργό Παιδείας για τα γενικότερα ζητήματα που αφορούν την ελληνική παιδεία, την εκπαίδευση ειδικότερα. Εξέθεσα στον κ. υπουργό τις θέσεις του ΣΥΝ.
Στην Ελλάδα του 2000 εξακολουθεί να είναι σε εκκρεμότητα η πραγματική, η ουσιαστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Εξακολουθούν να είναι στα ζητούμενα της πολιτικής μας ζωής οι ουσιαστικές διαρθρωτικές αλλαγές που θα δώσουν τη δυνατότητα για μια εκπαιδευτική πολιτική ικανή να στηρίξει την κοινωνία και τους νέους στις μεγάλες απαιτήσεις που δημιουργούν οι νέες συνθήκες.
Ανέφερα στον κ. υπουργό τις εκτιμήσεις για την εφαρμογή των μέτρων που ισχύουν στη Μέση Εκπαίδευση. Η εκτίμησή μας είναι ότι τα μέτρα αυτά έχουν αποτύχει. Ότι πρέπει να διορθωθούν με τρόπο άμεσο και αποφασιστικό. ʼμεση διορθωτική παρέμβαση είναι η δυνατότητα μιας δεύτερης ευκαιρίας εξέτασης σε όσους εμφανίζονται ότι απέτυχαν. Το μέτρο αυτό που δόθηκε πέρυσι αποδεικνύει τεκμηριωμένα ότι λειτούργησε υπέρ της κατάρτισης και της γνώσης και υπέρ των νέων παιδιών, χωρίς να υποβαθμίζει σε τίποτα τις απαιτήσεις για μια ποιοτική εκπαίδευση.
Μεσοπρόθεσμα η άποψή μας είναι ότι πρέπει να επιδιωχθεί μια πολιτική δωδεκάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, η οποία να εξασφαλίζει τη λειτουργία ενός ενιαίου Λυκείου, μέσα σε έναν μορφωτικό και παιδαγωγικό ρόλο. Το σύστημα που σήμερα επικρατεί, συγκεντρώνει και συρρικνώνει τη λειτουργία του Λυκείου σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο, σε ένα ιδιότυπο εξεταστήριο - φροντιστήριο που δεν εκπληρώνει κανέναν μορφωτικό ή παιδαγωγικό σκοπό. Με αυτές τις σκέψεις ζήτησα από τον κ. υπουργό ενεργοποίηση όλων των διαδικασιών κοινωνικού και πολιτικού διαλόγου, στα πλαίσια του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, είτε στα πλαίσια της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, έτσι ώστε από τώρα να υπάρξει η διαφορετική προσέγγιση στα μεγάλα ζητήματα που βρίσκονται σε εξακολουθητική εκκρεμότητα στον χώρο της Παιδείας και της εκπαίδευσης. Δεν είναι μόνο ότι μεγάλος αριθμός παιδιών σπρώχνεται στο περιθώριο, ήδη από την περίοδο της εφηβείας τους. Είναι και ο κίνδυνος να αλλάξει ο δημοκρατικός χαρακτήρας της ελληνικής εκπαίδευσης, κάτι το οποίο είναι κατακτημένο εδώ και χρόνια στη λειτουργία της κοινωνίας μας, αλλά και των πολιτικών μας θεσμών.
Τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΟΛΜΕ πιστεύω ότι πρέπει να αποτελέσουν το περιεχόμενο ενός εθνικού προβληματισμού για τη δραματική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει πια η ελληνική εκπαίδευση. Επιβάλλουν αυτά τα στοιχεία άμεσες πρωτοβουλίες προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι εκρηκτικές και διαλυτικές συνέπειες που προκάλεσα τα εκπαιδευτικά μέτρα που εφαρμόζει η κυβέρνηση μέχρι σήμερα. Απέτυχαν αυτά τα εκπαιδευτικά μέτρα και πρέπει με τρόπο απερίφραστο να αναληφθεί και να ομολογηθεί η ευθύνη της πολιτικής αποτυχίας. Η εμμονή σε αυτά τα αποτυχημένα εκπαιδευτικά μέτρα σημαίνει επιμονή σε διαδικασίες που μεγαλώνουν τους αποκλεισμούς, τα ελλείμματα και τις στρεβλώσεις.
Η Ελλάδα του 2000 δεν μπορεί να προχωρήσει με προοπτική κοινωνική συνοχής και ισόρροπης ανάπτυξης αν έχει από τη μια πλευρά αυτούς τους αρνητικούς δείκτες στον τομέα της εκπαίδευσης και από την άλλη τους εφιαλτικούς δείκτες στον τομέα της ανεργίας".
Το Γραφείο Τύπου του Συνασπισμού
To Γραφείο Τύπου