Σήμερα, με πρόσχημα τον οικονομικό εξορθολογισμό και τη μη πρόσληψη καθηγητών, στο στόχαστρο της μνημονιακής πολιτικής μπαίνουν τα σχολεία, των οποίων επιδιώκεται η συγχώνευσή τους, ουσιαστικά η κατάργησή τους, ανεξαρτήτως αν κάτι τέτοιο παραβιάζει στοιχειώδεις παιδαγωγικούς κανόνες και γυρίζει τη χώρα δεκαετίες πίσω. Και το Χαλάνδρι δεν αποτελεί εξαίρεση. Συγκεκριμένα προωθείται η κατάργηση του 2ου Γυμνασίου μέσω της συγχώνευσής του με το 4ο γυμνάσιο και απορρόφηση μέρους των μαθητών και από το 1ο γυμνάσιο.
Πρόκειται για μια ενέργεια, η οποία αν τελικά ευοδωθεί, πέραν του ότι θα ανοίξει το δρόμο και για άλλες συγχωνεύσεις, δεν θα επηρεάσει αποκλειστικά και μόνο τους μαθητές και τους γονείς των τριών γυμνασίων αλλά θα έχει επίπτωση και στους 1.700 μαθητές και τις οικογένειές τους, που φοιτούν σήμερα στα δημοτικά και γυμνάσια της περιοχής. Συγκεκριμένα, ενδεχόμενη κατάργηση του 2ου Γυμνασίου και η μεταφορά των μαθητών στο 1ο και 4ο γυμνάσιο επηρεάζει τους μαθητές όχι μόνο αυτών των τριών σχολείων αλλά και τους μαθητές των 5 δημοτικών σχολείων (1ου, 2ου, 5ου, 12ου, 13ου και 14ου).
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Χαλανδρίου, με έγγραφό της προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Κουμέντο, το οποίο κοινοποιήθηκε στον Διευθυντή της Βʼβάθμιας, κ. Φαλούκα, αντιτίθεται τεκμηριωμένα στην προωθούμενη κατάργηση του 2ου Γυμνασίου. «Σε αντίθεση με την κατά τα άλλα αναλυτική πολυσέλιδη εγκύκλιο περί συγχωνεύσεων, καταργήσεων και ιδρύσεων σχολικών μονάδων, που δίνει σαφείς οδηγίες και προσδιορίζει τις προϋποθέσεις καθώς και τα στοιχεία που πρέπει να συγκεντρωθούν και να αξιολογηθούν από τους υπευθύνους, με απογοήτευση και λύπη διαπιστώνουμε την βεβιασμένη, πρόχειρη, ελλιπή και μη εμπεριστατωμένη εισήγηση του Διευθυντή β/βάθμιας καθώς και την ανύπαρκτη αξιολόγηση παραμέτρων που όφειλαν να έχουν ληφθεί υπόψιν», σημειώνει η Ένωση στο έγγραφό της, στην οποία επισημαίνει τα παρακάτω, αποκαλυπτικά. Ότι:
«Α) Η εισήγηση δεν λαμβάνει υπόψη της ομόφωνη απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Χαλανδρίου, δεν περιλαμβάνει την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν αξιολογεί τη γνώμη όλων των εμπλεκομένων όπως ορίζεται σαφώς στην εγκύκλιο.
Β) Το 2ο Γυμνάσιο αποτελεί μέρος σχολικού συγκροτήματος καθότι στον ίδιο χώρο βρίσκεται το κτίριο του 2ου Λυκείου
Γ) Το κτίριό του είναι κληροδότημα με αποκλειστική χρήση για σχολική μονάδα, επομένως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για άλλη δημόσια υπηρεσία.
Δ) Τα δημοτικά που ανήκουν στην περιοχή και από τα οποία προέρχονται οι μαθητές του 2ου γυμνασίου, την τελευταία πενταετία παρουσιάζουν σταθερότητα ή σταθερά αυξητική τάση, την δε τελευταία διετία παρουσιάζουν σημαντικό ποσοστό αύξησης των εγγεγραμμένων μαθητών, γεγονός που οφείλεται και στην εισροή μαθητών από την ιδιωτική εκπαίδευση με συνεπακόλουθη αύξηση και των τμημάτων.
Ε) Δεν έγινε υπολογισμός των μαθητών που θα εγγραφούν στο γυμνάσιο την επόμενη σχολική χρονιά στην περιοχή, βάσει των μαθητών που ήδη φοιτούν στην ΣΤ΄ τάξη των δημοτικών. Ούτε, βέβαια, λήφθηκε υπόψη η εισροή μαθητών από την αʼβάθμια στη βʼβάθμια την επόμενη 5ετία, γεγονός απαράδεκτο διότι υποτίθεται ότι η διοίκηση υποβάλλει προτάσεις με προοπτική, σχεδιασμό και το μέλλον της ποιότητας εκπαίδευσης και όχι απλώς με τη λογική μιας υποτιθέμενης, αμφίβολης και προσωρινής « εξοικονόμησης».
ΣΤ) Η εισήγηση δεν συνοδεύεται από μελέτη που αφορά στην κτιριακή επάρκεια των γυμνασίων που υποτίθεται ότι θα δεχθούν τους μαθητές του υπό απειλή κατάργησης γυμνασίου. Σας υπενθυμίζουμε ότι όλα τα σχολικά κτίρια γυμνασίων έχουν σχεδιαστεί με αριθμό αιθουσών και βοηθητικών χώρων που μπορούν να εξυπηρετήσουν έναν συγκεκριμένο ανώτατο αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικών λειτουργιών».
Με δεδομένα ότι:
• Το 1ο γυμνάσιο έχει φτάσει στην οροφή της χωρητικότητας των αιθουσών του και δεν διαθέτει επιπλέον διδακτικές αίθουσες,
• Το 4ο γυμνάσιο, που είναι το δεύτερο μεγαλύτερο αριθμητικά γυμνάσιο της πόλης και το οποίο έχει φτάσει και αυτό στο ανώτατο όριο της χωρητικότητάς του, στην περίπτωση κατάργησης του 2ου γυμνασίου, θα αναγκαστεί να υποδεχθεί την πλειονότητα (80%) των παιδιών,
• Τα σχολεία του Χαλανδρίου δεν έχουν σχεδιαστεί για 300 μαθητές,
Ερωτάται ο κ. υπουργός:
• προς τι η εμμονή στην προώθηση της κατάργησης του 2ου Γυμνασίου, παρά τις αναμφισβήτητες μεγάλες συνέπειες τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο και ευρύτερα στην τοπική κοινωνία του Χαλανδρίου;
• Τι είδους εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να υπάρξει με δεκάδες μαθητές να στοιβάζονται στις αίθουσες καθώς οι υπάρχουσες σχολικές μονάδες δεν έχουν σχεδιαστεί και δεν πληρούν τις κτιριακές υποδομές μεγάλων σχολικών μονάδων της τάξης των τριακοσίων μαθητών;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Ειρήνη Δούρου
Τάσος Κουράκης
Θεανώ Φωτίου