Η Σχολική Μονάδα αποτελεί τον πυρήνα του εκπαιδευτικού συστήματος που υλοποιεί και στηρίζει την εκπαιδευτική πολιτική με στόχο την αποτελεσματική λειτουργία και την ανάδειξη των παιδαγωγικών, εκπαιδευτικών, διοικητικών δραστηριοτήτων και πρωτοβουλιών προς όφελος των μαθητών.
Το 13ο Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου μαζί με το 15ο Νηπιαγωγείο συναποτελούν μια ενιαία Σχολική Μονάδα Προσχολικής Αγωγής δυναμικότητας 125 νηπίων, η οποία συστεγάζεται με το 12ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου εδώ και 30 χρόνια σε ένα ενιαίο σχολικό συγκρότημα επί της οδού Ιωαννίνων και Ταϋγέτου (Χαλάνδρι).
Ο Δήμος Χαλανδρίου την περασμένη σχολική χρονιά (Φεβρουάριος 2012), προκειμένου να αποτρέψει μία πιθανή συγχώνευση του όμορου 13ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου, αποφάσισε τη μεταστέγαση του ενός εκ των δύο νηπιαγωγείων και συγκεκριμένα του 13ου από σαφώς μεγαλύτερο χώρο σε πολύ μικρότερο χώρο του 13ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου. Προς τον σκοπό αυτό διχοτόμησε μία αίθουσα περίπου 60 τ. μ. του εν λόγω δημοτικού σχολείου δημιουργώντας δύο αίθουσες διδασκαλίας, 27,5 τμ και 36τμ αντίστοιχα), για 50 νήπια. Λαμβάνοντας υπόψη το χώρο που καταλαμβάνουν τα βασικά έπιπλα του νηπιαγωγείου (τραπεζάκια, καρεκλάκια, βιβλιοθήκη κ.λ.π.), μειώνεται δραστικά ο ζωτικός χώρος για τα νήπια με αποτέλεσμα να περιορίζεται η ατομική τους έκφραση καθώς και η δυνατότητα εναλλαγής δραστηριοτήτων στην τάξη .
Σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις, ο κατάλληλος και επαρκής εσωτερικός και αύλιος χώρος ενός νηπιαγωγείου αποτελούν αναγκαία συνθήκη και βασική προϋπόθεση για την εφαρμογή παιδοκεντρικά προγραμματισμένων δραστηριοτήτων. Έτσι, όταν ο εσωτερικός χώρος περιορίζεται σε ελάχιστα τετραγωνικά, δυσχεραίνεται η υλοποίηση του προγράμματος και ουσιαστικά ακυρώνεται η λειτουργία του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Υπ΄ αυτήν την έννοια θεωρούμε ότι ο προερχόμενος από τη διχοτόμηση μιας αίθουσας διαθέσιμος εσωτερικός χώρος είναι ελλιπής και παντελώς ακατάλληλος για την ανάπτυξη του ημερήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος σε πενήντα (50) νήπια και επιπλέον αντίκειται στην ισχύουσα νομοθεσία.
Με δεδομένη την φιλοσοφία του ΥΠΑΙΘΠΑ για συγκρότηση ενιαίων πολυθέσιων- πολυδύναμων σχολικών μονάδων και με εκπεφρασμένη τη βούληση του στο προς διαβούλευση σχέδιο Νόμου για δημιουργία 6/θεσίων Νηπιαγωγείων όπως και με δεδομένη την φιλοσοφία των αναλυτικών προγραμμάτων του Νηπιαγωγείου
Ερωτώνται οι κ. κ Υπουργοί:
1. Τι προτίθενται να πράξουν προκειμένου να αποφευχθεί η άσκοπη, πολυδάπανη και αναποτελεσματική μεταστέγαση του εν λόγω Νηπιαγωγείου;
2. Τι προτίθενται να πράξουν για την παράνομη βάσει του ν.1566/1985 παραχώρηση σχολικού χώρου δύο αιθουσών σε συλλόγους της Ένωσης Κρητών από το Δήμο Χαλανδρίου, χώροι που μπορούν να αξιοποιηθούν δημιουργικά για τις ανάγκες του σχολικού συγκροτήματος επί της οδού Ιωαννίνων (δημοτικού και νηπιαγωγείων);
3. Συμφωνούν με την κατασπατάληση του ανθρώπινου δυναμικού, την καταστρατήγηση της αναλογίας 1 εκπαιδευτικού προς 25 νήπια και με τον κατακερματισμό των σχολικών μονάδων που οδηγεί στην υποβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου;
4. Συναινούν με την κατάργηση της εφαρμογής της Εκπαιδευτικής Πολιτικής του ΥΠΑΙΘΠΑ από τον Δήμο Χαλανδρίου;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γιώργος Πάντζας
Απόστολος Αλεξόπουλος
Δημήτρης Στρατούλης
Σοφία Σακοράφα
Τζένη Βαμβακά
Θεανώ Φωτίου