Το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο και ο νέος Προϋπολογισμός προβλέπουν νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, της τάξης του 10%, δηλαδή θα συγχωνευτούν τουλάχιστον 1.500 σχολεία. Στα σχολεία που θα μείνουν μετά τις συγχωνεύσεις, μεγάλος αριθμός μαθητών θα στοιβάζεται κυριολεκτικά σε κάθε τμήμα.
Οι ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές των σχολείων όπως λυόμενες αίθουσες, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων των σχολείων που έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας και βοηθητικοί χώροι οι οποίοι μετατράπηκαν σε τυφλές αίθουσες 3Χ3 χωρίς παράθυρα, έχουν δημιουργήσει αφόρητες συνθήκες λειτουργίας των σχολείων αυτών, πλήττουν το εκπαιδευτικό έργο και έχουν θύματα τους μαθητές.
Την ίδια στιγμή, οι συγχωνεύσεις των σχολείων δημιουργούν πρόσθετες δυσκολίες στην ομαλή φοίτηση των παιδιών.
Είναι καθαρό τι ετοιμάζει η συγκυβέρνηση: συμπτύξεις τμημάτων, αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και σε συνδυασμό με την επερχόμενη τιμωρητική αξιολόγηση, να φορτώσει στις πλάτες των εκπαιδευτικών τις αποτυχημένες και καταδικασμένες επιλογές της.
Αποκαλυπτική των διαθέσεων αυτών είναι και μια… λεπτομέρεια που «ανέβηκε» στο survey (φόρμα Γ1) των σχολικών μονάδων τις προηγούμενες ημέρες με την προσθήκη μιας στήλης, στην οποία ζητείται από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων να δηλώσουν - κατʼεκτίμησή τους - και μέχρι το τέλος του Γενάρη «το μέγιστο αριθμό μαθητών που μπορεί να φιλοξενήσει η αίθουσα κάθε τμήματος».
Επειδή με τις γνωστές κυβερνητικές προθέσεις για νέο κύκλο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων η πρόσθεση της νέας στήλης προκαλεί έντονη ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα .
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την άμεση επίλυση του προβλήματος των ανεπαρκών κτιριακών υποδομών που αντιμετωπίζουν τα σχολεία ;
2. Σε ποια κατεύθυνση θα αξιοποιηθεί η νέα στήλη στο survey των σχολικών μονάδων εκεί που αναφέρεται ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Κριτσωτάκης Μιχάλης
Διακάκη Μαρία
Κουράκης Τάσος