Στη σχολική μονάδα Γυμνασίου Μαγούλας λειτουργούσαν Λυκειακές Τάξεις που εξυπηρετούσαν τις εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών όχι μόνο από την κοινότητα Μαγούλας, αλλά και από τις περιοχές Αγναντερού, Φαναρίου, Κρανιάς, Παλαιοχωρίου, Μαγουλίτσας, Αγίων Αναργύρων, Ριζοβουνίου. Οι Λυκειακές Τάξεις καταργήθηκαν με απόφαση του αρμόδιου Υπουργείου στις 14 Μαρτίου 2011 στα πλαίσια καταργήσεων- συγχωνεύσεων σχολείων προς εξοικονόμηση πόρων που έπληξαν με μοναδική αγριότητα τον σχολικό χάρτη του Νομού Καρδίτσας. Συνέπεια αυτού είναι οι μαθητές Λυκείου των ανωτέρω περιοχών που από το 2011 έχουν κιόλας αυξηθεί να έχουν διασπαρεί σε σχολεία του Μουζακίου, της Καρδίτσας ή των Τρικάλων και κάποιοι να έχουν διακόψει το σχολείο.
Πέραν αυτού, στο Γυμνάσιο Μαγούλας για το σχολικό έτος 2012-13 φοιτούν 63 μαθητές, πολλοί από τους οποίους προέρχονται κι από τις γύρω περιοχές. Επιπροσθέτως στα δημοτικά σχολεία των γειτονικών χωριών παρουσιάζεται αύξηση του μαθητικού δυναμικού αφού παρατηρείται κινητικότητα πολλών οικογενειών λόγω της οικονομικής κρίσης και της ανεργίας για επιστροφή στον τόπο καταγωγής τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μόνο στα 2 δημοτικά σχολεία Αγναντερού και Μαγούλας για το σχολ. έτος 2012-13 φοιτούν πάνω από 150 μαθητές. Για όλα αυτά τα παιδιά είναι επιτακτική ανάγκη η λειτουργία Λυκειακής βαθμίδας πλησίον του τόπου καταγωγής τους, που θα τα φιλοξενήσει για να μπορέσουν να συνεχίσουν απρόσκοπτα την εκπαίδευσή τους χωρίς να υποβάλλονται σε ταλαιπωρία από άποψη χρόνου και κόπωσης διανύοντας μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις (17-23 χιλιόμετρα) κι επιβαρύνοντας τις κρατικές δαπάνες. Είναι σαφές πως το κόστος μεταφοράς αυτών των μαθητών για τη σχολική μονάδα της Μαγούλας δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, αφού το ίδιο λεωφορείο που μετακινεί τους μαθητές του Γυμνασίου θα μετακινεί και τους μαθητές του Λυκείου.
Η σχολική μονάδα της Μαγούλας βρίσκεται στο κέντρο των γειτονικών χωριών, η κτιριακή της υποδομή επαρκεί για τη συστέγαση σ΄ αυτή και Λυκειακών Τάξεων χωρίς να προκύπτουν επιπλέον δαπάνες για θέρμανση, διοικητικό ή εκπαιδευτικό προσωπικό. Πρόκειται για υπερσύγχρονο διδακτήριο δυναμικότητας τουλάχιστον 250 μαθητών με άριστο εξοπλισμό (εργαστήριο Φ.Ε και Πληροφορικής, διαδραστικό πίνακα διδασκαλίας, βιβλιοθήκη). Θα εξυπηρετούσε τους μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους σ΄ αυτό και να μην μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις με όλους του κινδύνους που συνεπάγεται η μεταφορά εφήβων από τους τόπους καταγωγής και κατοικίας τους σ΄ ένα άγνωστο αστικό περιβάλλον. Δίκαια οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί ζητούν την επαναλειτουργία των Λυκειακών τάξεων στη Μαγούλα από την προσεχή σχολική χρονιά προς εξυπηρέτηση όλων των μαθητών της Δημοτικής Ενότητας Παμίσου. Στο αίτημα αυτό συνηγορούν γραπτώς και το δημοτικό συμβούλιο Μουζακίου, οι Πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων Αγναντερού, Κρανέας, Μαγούλας, Παλαιοχωρίου, Ριζοβουνίου και Μαγουλίτσας, ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Γυμνασίου, οι πολιτιστικοί σύλλογοι των περιοχών που αναφέρθηκαν και η μαθητική κοινότητα
Για τους παραπάνω λόγους κι
Επειδή το σχολείο είναι ζωντανό κύτταρο κάθε κοινωνίας και οφείλει να είναι ενταγμένο σ΄αυτή
Επειδή η κατάργηση του σχολείου δημιουργεί δυσκολίες στη φοίτηση των παιδιών και παρεμποδίζει την πρόοδό τους
Eπειδή οι καταργήσεις σχολείων που σχεδιάστηκαν μόνο με λογιστικής φύσεως γνώμονα έχουν ως αποτέλεσμα ιδιαίτερα αρνητικές κοινωνικές κι εκπαιδευτικές συνέπειες.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Ποια μέτρα θα λάβει, ώστε να επαναλειτουργήσουν οι Λυκειακές Τάξεις του Γυμνασίου Μαγούλας και να εξασφαλιστεί συνολικά η απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου ως εκπαιδευτική μονάδα πολύτιμη για τη μόρφωση των παιδιών και αναντικατάστατη για την τοπική κοινωνία;
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Μιχαλάκης