Την τακτική του ξεπουλήματος των πάντων έναντι πινακίου φακής συνεχίζει η συγκυβέρνηση. Αυτήν τη φορά, βρίσκεται στην τελική ευθεία για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, ανάμεσά τους και εκείνου της Κέρκυρας.
Αυτή η προοπτική είναι ανάγκη άμεσα να ανακοπεί. Ιδιαίτερα, όταν αφενός μεν τα υποτιθέμενα οικονομικά οφέλη για το κράτος είναι πενιχρά, αφετέρου δε η παραχώρηση σε ιδιώτες ειδικά του Αεροδρομίου της Κέρκυρας θα προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία, αλλά και στο επιβατικό κοινό.
Ο βουλευτής Κερκύρας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Στέφανος Σαμοΐλης εκφράζει για πολλοστή φορά την απόλυτη αντίθεσή του στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου της Κέρκυρας, εκτιμώντας ότι οι επιπτώσεις της πώλησης των κρατικών αεροδρομίων για τις τοπικές οικονομίες θα είναι καταστρεπτικές.
Η διαδικασία εκποίησης κρατικών αεροδρομίων, στο όνομα των μεταρρυθμίσεων και των διαρθρωτικών αλλαγών, στην πραγματικότητα συντελείται χωρίς την ύπαρξη μελετών και είναι σίγουρο ότι θα μετατρέψουν κερδοφόρα αεροδρόμια από μοχλούς περιφερειακής, τουριστικής και κοινωνικής ανάπτυξης σε χρηματοδότες ιδιωτικών συμφερόντων.
Τα έσοδα των κερδοφόρων περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία χρηματοδοτούν σήμερα τη λειτουργία των μικρών αεροδρομίων της χώρας, παράλληλα όμως ενισχύουν και τον κρατικό προϋπολογισμό, υπολογίζονται στα 500 εκατ. ευρώ ετησίως. Ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η ιδιωτικοποίησή τους αποδεικνύεται επιζήμιος και για τα ίδια τα αεροδρόμια και τις τοπικές κοινωνίες που τα φιλοξενούν, αλλά και για τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Στην ουσία, πρόκειται για επιδότηση ιδιωτών! Άλλωστε, μόνο από το “σπατόσημο”, αυτά τα αεροδρόμια εισπράττουν περίπου 200 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Όσον αφορά στις τοπικές κοινωνίες, οι συνέπειες θα είναι επίσης σοβαρές. Οι ιδιώτες είναι βέβαιο ότι θα αυξήσουν τα τέλη χρήσης του αεροδρομίου, προκειμένου να μεγεθύνουν το κέρδος τους. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν αλυσιδωτές επιδράσεις στις τουριστική κίνηση και στην οικονομική κατάσταση της τοπικής κοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων των μικρών εμπορικών και επαγγελματικών επιχειρήσεων, των οποίων τα συμφέροντα θα θιχτούν άμεσα, καθώς θα αυξηθούν κατακόρυφα οι εμπορικές δραστηριότητες εντός του χώρου του αεροδρομίου.
Επιπλέον, το επιχείρημα ότι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας δεν είναι ισχυρό. Οι όποιες θέσεις αναπτυχθούν θα είναι θέσεις χαμηλού εργασιακού κόστους, δηλαδή με μισθούς πείνας, ενδεχομένως και με ανεξέλεγκτα ωράρια.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στηρίζει το Σύλλογο Υπαλλήλων της ΥΠΑ στην Κέρκυρα και υψώνει μαζί με αυτόν φωνή διαμαρτυρίας και αντίθεσης στην επιχειρούμενη εκποίηση του Αεροδρομίου “Ι. Καποδίστριας”. Παράλληλα, όμως, καλεί τον κερκυραϊκό λαό και τους φορείς του να αντιδράσουν δυναμικά, προκειμένου να σταματήσει το σχεδιαζόμενο ξεπούλημα του κερδοφόρου Αεροδρομίου της Κέρκυρας, όπως και συνολικά των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, τα οποία είναι χρηματοδοτημένα από τη φορολόγηση του σκληρά δοκιμαζόμενου ελληνικού λαού.
Αυτή την καταστρεπτική πολιτική για τον τόπο και για το Λαό του πρέπει να σταματήσουμε όσο το δυνατόν συντομότερα.
Στέφανος Σαμοΐλης
Βουλευτής Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ