Η ανακοίνωση των βαθμολογιών είναι το προτελευταίο επεισόδιο στην μαραθώνια κούρσα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, μια κούρσα με τεράστιο ψυχολογικό και δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος για τους μαθητές/-τριες και τις οικογένειές τους.
Αξίζουν συγχαρητήρια στα παιδιά που τα κατάφεραν να ξεπεράσουν αυτή τη δοκιμασία, όπως και σε εκείνα που, παρά τις προσπάθειες που κατέβαλαν, συνάντησαν σοβαρά εμπόδια στην περαιτέρω εκπαιδευτική τους πορεία λόγω των εκπαιδευτικών ανισοτήτων που χαρακτηρίζουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα και που οξύνονται συνεχώς λόγω της κυβερνητικής πολιτικής.
Τη φετινή σχολική χρονιά, που οι πανελλαδικές γενικές εξετάσεις έγιναν με επιστρατευμένους καθηγητές γιατί απλά σκέφθηκαν να απεργήσουν, οι υποψήφιοι και υποψήφιες είχαν να αντιμετωπίσουν, πέραν όλων των άλλων και την απίστευτη προχειρότητα της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Τα τμήματα των ΑΕΙ για τα οποία διαγωνίζονταν δεν είναι θεσμικά κατοχυρωμένα. Ακόμα και τώρα δεν γνωρίζουν το προγράμματα σπουδών των τμημάτων που θα επιλέξουν. Μέχρι πριν λίγες μέρες ήταν άγνωστος ο αριθμός των εισακτέων .
Οι μύθοι που χρόνια καλλιεργούνται γύρω από τις πανελλαδικές γενικές εξετάσεις έχουν πια καταπέσει. Για το τμήμα παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων αποτελεί πια παρελθόν. Γιατί οι πανελλαδικές εξετάσεις διαλύουν το λύκειο, υποβαθμίζοντας τον μορφωτικό του ρόλο ενώ το μετατρέπουν σε μηχανισμό «προγύμνασης» , ενισχύουν την ταξικότητα της εκπαίδευσης και τους αποκλεισμούς , είναι ένα σύστημα άδικο και διαβλητό.
Το τμήμα παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ αντιπαραθέτει στη νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης ένα σχολείο που θα χωράει όλη την αναγκαία γνώση και όλους τους μαθητές και προτείνει:
• 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλες και όλους,
• Ενιαίο λύκειο θεωρίας και πράξης και μεταλυκειακή δημόσια τεχνολογική εκπαίδευση,
• Ελεύθερη πρόσβαση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Για την κυβέρνηση της Αριστεράς η διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για όλους/-ες όσους το επιθυμούν αποτελεί εφικτό και αναγκαίο κοινωνικό στόχο στο πλαίσιο μιας κοινωνίας δικαιοσύνης και αλληλεγγύης.
Επισημαίνουμε, επιπλέον, ότι η απόκτηση διπλωμάτων και πτυχίων, πέρα από το αυτονόητο θετικό της ουσιαστικής μόρφωσης, δεν εξασφαλίζει, δυστυχώς, πρόσβαση σήμερα σε εργασία, γιατί η πολιτική που εφαρμόζει η νεοφιλελεύθερη μνημονιακή κυβέρνηση οδηγεί ολοένα και περισσότερους νέους στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, στην ανεργία και στην μετανάστευση.
Για να δοθεί τέλος σε αυτή την αδιέξοδη πολιτική σε βάρος της νεολαίας και της κοινωνίας, απαιτείται η ανατροπή της κυβέρνησης και της πολιτικής της γιατί είναι επικίνδυνη για ολόκληρη την κοινωνία, τη δημόσια παιδεία και τους δημοκρατικούς θεσμούς.
Τμήμα Παιδείας