Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
06/07/2013

ΣΥΝEΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΏΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤEΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚH ΕΠΙΤΡΟΠH ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚHΣ ΕΞEΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛIΣΤΑ ΛΑΓΚAΡΝΤ

Τοποθέτηση Ζωής Κωνσταντοπούλου:

Σας καλημερίζουμε και σας ευχαριστούμε για τη σημερινή σας παρουσία στην πρόσκληση που σας απευθύναμε οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ που συμμετέχουμε στην ειδική επιτροπή προκαταρτικής διερεύνησης που αφορά τις ποινικές ευθύνες του πρώην Υπ Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, σχετικά με τη διαχείριση της λίστας καταθετών στην τράπεζα HSBC της λεγόμενης λίστας Λαγκάρντ. Η σημερινή πρόσκληση μας προς εσάς για αυτή τη συνέντευξη τύπου έχει ως αιτιολογική βάση το γεγονός ότι χθες κατά την προγραμματισμένη ημέρα διαβούλευσης επί της σύνταξης πορίσματος της Επιτροπής, την κορυφαία δηλαδή στιγμή μιας Προκαταρτικής διερεύνησης η οποία υπήρξε πολύμηνη, επίπονη, επίμονη και εμπειρικά για εμάς τουλάχιστον που ανήκουμε στην Αξιωματική Αντιπολίτευση, μετʼ εμποδίων. Στην κορυφαία λοιπόν αυτή στιγμή, δυστυχώς η συμπράττουσα δικομματική πλειοψηφία, που μπορεί να μην συγκροτείται πια ως κυβερνητική ή κυβερνώσα πλειοψηφία, αλλά συνεχίζει δυστυχώς να δρα ως μπλοκ δυνάμεων μέσα τουλάχιστον στην επιτροπή αυτή, αποφάσισε να αποκλείσει τα μέλη της επιτροπής και αναφέρομαι τουλάχιστον στα μέλη της επιτροπής που ανήκουν στην αντιπολίτευση από την νόμιμη και δικονομική διαδικασία διαβούλευσης. Η διαδικασία διαβούλευσης ενός συλλογικού οργάνου είναι κορυφαία διαδικασία είναι όμως και επιβεβλημένη. Είναι διαδικασία που τεκμηριώνει και εμπεδώνει την ουσιαστική αναζήτηση της αλήθειας, που αποτελεί και την ύψιστη και υπέρτατη αποστολή κάθε δικαστικού και εισαγγελικού οργάνου και τέτοιο θεωρείται ότι είναι και ως τέτοιο πρέπει να ενεργεί κάθε βουλευτικό όργανο που επιφορτίζεται αυτό το ρόλο και αυτή η Επιτροπή. Η χθεσινή λοιπόν στάση των 7 βουλευτών που ανήκουν στην ΝΔ στο ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ, όχι απλώς δεν υπηρέτησε αυτην την αποστολή , όχι απλώς ματαίωσε το σκοπό μιας αντικειμενικά συλλογική διαβούλευσης, διάσκεψης και κατάληξης, ενδεχομένως  ακόμα και σε κοινά συμπεράσματα ή κοινά αιτήματα, αλλά στην πραγματικότητα τορπίλισε μεθοδευμένα, εσκεμμένα και δόλια κάθε τέτοια προοπτική και αυτό δυστυχώς όλοι ξέρουν ότι εξυπηρετεί εκείνους που ελέγχονται και εκείνους που πρέπει να ελέγχονται.

Από πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ κατά το τελευταίο διάστημα από τις 27 Ιουνίου του 2013 από την ημέρα δηλαδή κατά την οποία επρόκειτο να εμφανιστεί, είχε κλητευθεί προκειμένου να εξετασθεί ενώπιον της επιτροπής, του κ Παπακωνστντινου, μετά από την χορήγηση σε αυτόν σχετικής προθεσμίας προς υποβολή υπομνήματος ή δια ζώσης παρουσίας, από τις 27 λοιπόν Ιουνίου του 2013 διεκδικούμε εντός της επιτροπής, υπηρετώντας το θεσμικό μας ρόλο και με συνέπεια προς τη συνείδηση μας και την ύψιστη ευθύνη που φέρουμε, διεκδικούμε αυτό που ο νομός επιτάσσει. Μια συλλογική, μη κομματικοποιημένη διαδικασία  ποινικής διερεύνησης και διαβούλευσης και από τις 27 του μηνός αντιμετωπίζουμε την αντιδικονομική, αντιδεοντολογική, παράνομη τελικά και γι αυτό υποβολιμαία συμπεριφορά του Προέδρου της Επιτροπής και των μελών της πλειοψηφίας. Είναι καταγεγραμμένη στα πρακτικά και της 27ης Ιουνίου και της 1ης Ιουλίου και της 4ης Ιουλίου του 2013 η επανειλημμένη αίτηση πρόσκλησης και επίμονης έκκλησης μας να γίνει διαβούλευση και συζήτηση. Είναι καταγεγραμμένη στα πρακτικά η επίμονη άρνηση του Προέδρου ης Επιτροπής να επιτρέψει αυτή τη συζήτηση, είναι καταγεγραμμένη η επίμονη αίτηση μας να απαντηθούν και να συζητηθούν ερωτήματα νομικά και ζητήματα και είναι καταγεγραμμένη επίσης η άρνηση του Προέδρου της Επιτροπής. Αυτή η ακραία αντιδικονομική συμπεριφορά κορυφώθηκε χθες, μολονότι ήδη από προχθές είχαμε καταθέσει  και διάβημα  στον πρόεδρο της Βουλής ζητώντας του ως εγγυητή της κοινοβουλευτικής λειτουργίας και του κύρους αυτού του θεσμικού  οργάνου, που είναι δικαστικό όργανο να ενεργήσει με τρόπο τέτοιο που να μην υπονομεύσει το τελικό στάδιο έστω διαβούλευσης για τις προτάσεις της επιτροπής. Χθες προσκρούσαμε σε μια αδιανόητη διαδικασία, που όπως ο συνάδελφος μας Θοδωρής Δρίτσας που είναι ο εμπειρότερος και σοφότερος όλων θα σας πει, είναι άνευ προηγουμένου σε όλα τα κοινοβουλευτικά πρακτικά. Καταγράφεται χρονικά αυτή η κατάπτυστη πρακτική της κατάθεσης προκατασκευασμένων κομματικών πορισμάτων αλλά τουλάχιστον έστω  την τελευταία ημέρα αυτό το οποίο γινόταν, όπως μαρτυρούν οι εμπειρότεροι κοινοβουλευτικοί, ήταν ότι τουλάχιστον εκείνη την μέρα να γίνει συζήτηση και γνωστοποίηση της εισήγησης της όποιας πλειοψηφίας. Χθες δεν έγινε ούτε αυτό. Χθες ψηφίστηκε από την προδιαμορφωμένη πλειοψηφία ένα πόρισμα το οποίο αρνήθηκαν να θέσουν υπʼ όψιν μας , ένα πόρισμα που δεν μας έδωσαν, δε έδειξαν, δεν μας γνωστοποίησαν. Αυτή είναι μια διαδικασία που κυρίως προσβάλλει το θεσμό του Κοινοβουλίου αλλά και την ποινική αξίωση της Πολιτείας,  αλλά και τη λειτουργία της Δικαιοσύνης ακόμη και όταν αυτή επιτελείται από  μέλη της νομοθετικής εξουσίας. Και είναι σαφώς, όπως ήταν και όλη η εμπειρία μέχρι σήμερα, χρήσιμο δίδαγμα ότι πρέπει να πάψει αυτή τη διαδικασία άσκησης δικαστικής εξουσίας από μέλη της νομοθετικής εξουσίας. Από την άλλη πλευρά εμείς δεν είμαστε διατεθειμένοι να δεχθούμε ότι είναι νομοτέλεια, ότι κάθε φορά που συμμετέχουν βουλευτές σε μια οιονεί δικαστική ή πράγματι δικαστική διαδικασία, θα πρέπει να παραβιάζονται οι αρχές της δικονομίας. Γι αυτό το λόγο εμείς επιδιώξαμε να είμαστε και θα είμαστε μέχρι τέλους συνεπείς ως προς την εντολή που μας έδωσε η Βουλή των Ελλήνων , μας έδωσε ο ελληνικός λαός με την ιδιότητα μας ως βουλευτών αλλά και με την εντολή που υπαγορεύεται από τους κανόνες της ποινικής δικονομίας.

Δεν θα προβούμε την κατάθεση ξεχωριστού πορίσματος, διότι θεωρούμε ότι αυτή η τακτική και πρακτική αυτοτελώς ευτελίζει και υποβαθμίζει τη λειτουργία της προκαταρτικής επιτροπής και γι αυτό εκείνο το όποιο θεωρούμε ότι είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε και θα κάνουμε είναι η κατάθεση της εμπεριστατωμένης γνώμης μας ως μελών της επιτροπής εν σχέσει  με όσα αποδεικτικά στοιχεία συνελέγησαν κατά τη διάρκεια αυτής της εξάμηνης διαδικασίας αλλά και εν σχέσει με όσα στοιχεία δεν συνελέγησαν, με αυτά που δεν διερευνήθηκαν ενώ θα έπρεπε να διερευνηθούν εν σχέσει με αυτά που δεν εξεταστήκαν ενώ θα έπρεπε να εξεταστούν. Η πρόταση μας, η γνώμη μας όπως τιτλοφορείται το κείμενο το όποιο πρόκειται να υποβάλλουμε στην γραμματεία της Επιτροπής προκειμένου να τεθεί υπʼ όψιν των μελών της επιτροπής καταρχήν. Η γνώμη μας λοιπόν αποτυπώνει αυτά τα οποία θεωρούμε ότι πρέπει να γίνουν από δω και μπρος και αυτά τα οποία ακόμη θεωρούμε ότι πρέπει να συζητηθούν. Όλο το περιεχόμενο της γνώμης μας είναι θέσης μας ότι θα έπρεπε να τεθεί σε διαβούλευση όπως θα έπρεπε να τεθεί σε διαβούλευση εντός της επιτροπής  και η γνώμη της αυτοαποκαλούμενης και διαμορφωθείσης και ενεργούσης κοινοπρακτικώς πλειοψηφίας αλλά και οι γνώμες των λοιπών μελών της Επιτροπής και μελών εκπροσώπων κομμάτων της αντιπολίτευσης διότι είναι υποχρέωση μας να αναζητήσουμε κοινές συνισταμένες εκεί που υπάρχουν και να τις αναγνωρίσουμε αλλά και ανταλλάξουμε επιχειρηματα και αντεπιχειρήματα εκεί που υπάρχει διαφωνία. Κανείς δεν μπορεί να φοβάται και κανείς δε επιτρέπεται να φοβάται τόσο πολύ τον διάλογο και τα επιχειρήματα ʽώστε να μεθοδεύει την χθεσινή αδιανόητη πραγματικά και κατάπτυστη διαδικασία. Κανείς δεν μπορεί να φοβάται και δεν επιτρέπεται να φοβάται την διερεύνηση της αλήθειας ώστε να παραβιάζει τόσο κατάφορα το καθήκον αναζήτησης της αλήθειας. Εμείς επειδή θέλουμε να είμαστε ξεκάθαροι και υπεύθυνοι θέλουμε ταυτόχρονα να δώσουμε μια ευκαιρία στον Πρόεδρο της Επιτροπής και στα μέλη της πλειοψηφίας να αποκαταστήσουν αυτό το όποιο με ευθύνη τους συνέβη χθες και το οποίο χρησιμοποιείται και θα χρησιμοποιηθεί, χρησιμοποιείται όμως ήδη και το ξέρουν από εκείνους που ελέγχονται ή θα έπρεπε να ελέγχονται, θέλοντας όμως  να δώσουμε αυτή την ευκαιρία στον Πρόεδρο και σε όσους των επικούρησαν χθες, καταθέτουμε την γνώμη μας την οποία θα σας αναλύσουμε αμέσως μετά και καλούμε τον Πρόεδρο και τα μέλη της Επιτροπής που διαμόρφωσαν την χθεσινή λεγόμενη πλειοψηφία να συμμετάσχουν σε συνεδρίαση της επιτροπής κατά την οποία θα γίνει διάσκεψη όπως επιβάλλει το καθήκον όλων. Διαφορετικά όποια λεκτική διατύπωση και όποια επιφανειακή διακήρυξη καθίστανται κενή περιεχομένου και καταγέλαστη.

Θα προχωρήσω στην έκθεση των προτάσεων που διατυπώνουμε στην έκθεση της γνώμης μας των προτάσεων και απόψεων οι οποίες αξιώνουμε να συζητηθούν τουλάχιστον στο πλαίσιο της Επιτροπής και οι οποίες είναι οι εξής.

Καταρχήν ως προς τα αδικήματα τα οποία ήδη αποτελούν αντικείμενο της εντολής που έχει λάβει η Επιτροπή θέση μας είναι ότι πρέπει να προταθεί η άσκηση ποινικής δίωξης για το αδίκημα της απιστίας περί την υπηρεσία σε βαθμό κακουργήματος με την επιβαρυντική περίσταση του Ν. 1608 /1950.

Ως  προς το αδίκημα της νόθευσης εγγράφου το οποίο περιέχεται στην εντολή που έχει λάβει η Επιτροπή και ουσιαστικά αποτυπώνει την πρόταση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ των αρχών του έτους η άποψη μας είναι όπως ήταν και ο Γενάρη του 2013 και ήδη επιβεβαιώνεται ότι το πραγματικά διαγραφέν αδίκημα για το οποίο δεν προκύπτουν οι απαιτούμενες ενδείξεις για την άσκηση ποινικής δίωξης, δεν είναι αυτό της νόθευσης έγγραφο, αλλά αυτού της πλαστογραφίας της εξ υπαρχής κατάρτισης πλαστού διότι αυτό το οποίο προέκυψε είναι η δημιουργία ενός usb με διαφορετικό περιεχόμενο από το γνήσιο και  η εμφάνιση του ως γνησίου και όχι η αλλοίωση του περιεχομένου του αρχικώς διαβιβασθέντος γνησίου cd το οποίο εξάλλου μέχρι σήμερα δεν έχει ανεβρεθεί, δεν έχει προσκομισθεί από τον κ. Παπακωνσταντίνου που είναι το μοναδικό πρόσωπο που το παρέλαβε στα χέρια του και το διατήρησε στην κατοχή του χωρίς να το αξιοποιήσει . Και για το λόγο αυτό η θέση μας είναι , όπως ήταν και κατά την κατάθεση της αρχικής μας πρότασης, ότι θα πρέπει να ελεγθεί ποινικά για το αδίκημα υπεξαγωγής εγγράφου, σε βαθμό κακουργήματος, με την επιβαρυντική περίσταση του νόμου 1608?1950. Επισημαίνουμε όμως κι αυτό ισχύει για ότι σκεπτικό θα πούμε ως προς την επιβαρυντική ως προς την αποτίμηση της συνολικής ζημίας του Δημοσίου ότι εδώ υπάρχει ένα τεράστιο κενό που δεν επιτρέπεται να αφεθεί ως τέτοιο και να αφεθεί στην τύχη και αυτό το κενό είναι το γεγονός ότι για τις 2059 υπόλοιπες εγγραφές για όλες δηλαδή πλην των συγγενών Παπακωνσταντίνου δεν υπάρχει μέχρι σήμερα, 9 μήνες και πλέον μετά τη διαβίβαση τους στο ΣΔΟΕ, δεν υπάρχει αποτίμηση του συνολικού φορολογικού ελέγχου αλλά ούτε διαβίβαση κανενός επιμέρους οικονομικού ελέγχου. Και αυτό είναι γεγονός απαράδεκτο πολιτικά, απαράδεκτο προανακριτικά, απαράδεκτο φορολογικά, απαράδεκτο ηθικά. Διότι την ίδια στιγμή που έχουν ισοπεδωθεί φορολογικά απλοί πολίτες και συνεπείς φορολογούμενοι τα τελευταία 3 χρόνια η πολιτεία μέχρι και σήμερα όπως εκφράζεται από τους σημερινούς κυβερνώντες που δεν διαφέρουν εν πολλοίς απ τους προηγουμένους κυβερνώντες, εξακολουθεί να επιδεικνύει να τηρεί ακραία έλλειψη βούλησης να  ελέγξει συγκεκριμένους καταθέτες για φοροδιαφυγή και άλλα αδικήματα και η επιτροπή δεν μπορεί να κλείσει χωρίς να υπάρχει εξασφάλιση ότι θα ολοκληρωθεί ο έλεγχος του ΣΔΟΕ και ότι δε θα μείνει εκτός ποινικής διερεύνησης η συνολική ζημία του Δημοσίου. Επίσης θεωρούμε όπως θεωρόυσαμε και εξαρχης και αυτό έχει τεκμηριωθεί ότι πρέπει να ασκηθεί ποινική δίωξη για το επικουρικό ωστόσο εξεταζόμενο και εφαρμοζόμενο αδίκημα της πλημμεληματικής κατηγορίας παράβασης καθήκοντος. Θεωρούμε επίσης ότι υπάρχει μια σειρά ζητημάτων τα οποία πρέπει να διερευνηθούν περαιτέρω αυτό επιβάλλει το καθήκον του λειτουργού που διαπιστώνει πιθανή τέλεση ποινικών αδικημάτων και έχει να κάνει με την συμμετοχική ενδεχόμενη δράση του κ Παπακωνσταντίνου με τους κυρίους Καπέλερη και Διώτη καθώς επίσης με την καταγραφόμενη στην ηλεκτρονική αλληλογραφία των κυρίων Παπακωνσταντίνου και Διώτη του Ιουλίου του 2011 ενδεχόμενη διάπραξη αδικημάτων περί την υπηρεσία και περί την απονομή της δικαιοσύνης Και για αυτά θα πρέπει να γίνει διαβίβαση των Πρακτικών και ενέργειες διερεύνησης από αρμόδιο όργανο.

Επίσης θέση μας ειναι ότι θα πρέπει να γίνει και δεν έχει γίνει και δεν έχει συζητηθεί στην Επιτροπή αυτό που πρέπει να γίνει. Δεν έχει γίνει κατάσχεση όλων των ηλεκτρονικών υπολογιστών που πιθανολογείται με πάρα πολύ ισχυρές ενδείξεις ότι αποτελούν πειστήρια των αδικημάτων ή μέσα τέλεσης των ερευνώμενων αδικημάτων . Και θα πρέπει συναφώς να παραγγελθεί η ενέργεια σχετικής πραγματοσύνης

Επίσης θα πρέπει να γίνει αυτό που δεν έχει γίνει ούτε έχει παραγγελθεί , δηλαδή η ενεργοποίηση της διερεύνησης των αρμόδιων οργάνων δίωξης του ηλεκτρονικού εγκλήματος για εντοπισμό ιχνών σε σχέση με τα πειστήρια.

Λέγοντας αυτά για τον κ Παπακωνσταντινου που είναι το ελεγχόμενο πρόσωπο και επισημαίνοντας την απορία μας η οποία είναι ρητορική βεβαίως για το γεγονός ότι δεν περιελήφθη από την πλειοψηφία και επιμόνως δεν συζητείται η απόδοση της υπʼ αριθμό ένα κατηγορίας αυτής για την οποία εξ αρχής παραγγέλθηκε προκαταρτική εξέταση από τους οικονομικούς εισαγγελείς και είναι αυτή της υπεξαγωγής εγγράφου σε βαθμό κακουργήματος. Εκφράζοντας λοιπόν την ρητορική απορία μας ερμηνεύουμε αυτή την επιλογή ως την εκδήλωση της αποφασισμένης και αμετάπειστης επιθυμίας της πλειοψηφίας, της λεγόμενη ή εν τοις πράγμασι δρώσας, να συγκαλυφθούν και να μην αναζητηθούν αυτά που έχουμε θέσει ότι πρέπει να αναζητηθούν και να διερευνηθούν όπως είχαμε και τη θέση εξαρχής ότι έπρεπε να αναζητηθούν και να διερευνηθούν, και είναι οι ποινικές ευθύνες για την διαχείριση του συγκεκριμένου αρχείου του έτερου πρώην Υπ Οικονομικών που το έλαβε στην κατοχή του και το απέκρυψε το εξαφάνισε επί μήνες με άλλη πια μορφή με τη μορφή του usb του κ Ε Βενιζέλο.

Για το κ Ε. Βενιζέλο η θέση μας ως μελών της επιτροπής που συμμετείχαμε στην επίπονη αυτή διαδικασία αυτούς του ς μήνες, είναι ότι μέσα και από όλα τα στοιχεία που πρόεκυψαν διαρκούσης της διερεύνησης, επιβάλλεται να συζητηθεί στην επιτροπή το προφανές, η αναζήτηση δηλαδή ποινικών ευθυνών ενδεχόμενων όπως πρέπει η διατύπωση να είναι για την τέλεση των ιδίων ακριβώς αδικημάτων για τα οποία ζητούμε την απόδοση ευθυνών στον κ Παπακωνσταντίνου ή τη διερεύνηση της ευθύνης του κ Παπακωνσταντίνου. Αυτά τα οποία ο Κ Βενιζέλος όπως είπαμε στην πρόταση μας του Γενάρη δε διαφέρουν σε τίποτε από αυτά τα οποία έπραξε και αυτά τα οποία παρέλειψε ο κ Παπακωνσταντίνου και δεν μπορεί μια επιτροπή η οποία συνεδριάζει επί τόσους μήνες και η οποία εξέτασε αυτά τα θέματα, μέσα από την εξέταση μαρτύρων από την αναζήτηση εγγράφων έστω με τη δική μας επιμονή η οποία κάθε φορά χαρακτηριζόταν και στηλιτευόταν εξέφρασε όμως και κάποιοι διαφήμιζαν ότι θα εξέταζε τα πάντα . Δεν μπορεί λοιπόν η επιτροπή στο τέλος τη να μην συζητήσει το τι προέκυψε από αυτήν την διερεύνηση για το κ Βενιζέλο. Διότι εμείς έχουμε υπάρξει ξεκάθαροι, έχουμε υπάρξει σαφείς και έχουμε εξ αρχής πει ότι θεωρούμε ερευνώμενη την ενδεχόμενη τέλεση ποινικών αδικημάτων από τον κ Βενιζέλο όπως τα εκθέσαμε στην πρόταση μας και όπως ενισχύθηκαν μέσα από τη διερεύνηση και είναι τουλάχιστον υποκριτικό η πλειοψηφία της επιτροπής με αυτόν τον τρόπο να παρεμποδίζει ακόμη και την διατύπωση επιχειρημάτων κα αντεπιχειρημάτων και ίσως αυτό απλώς αναδεικνύει την πλήρη έλλειψη επιχειρημάτων. Για τον κ Βενιζέλο όπως και για τον κ. Παπακωνσταντίνου θα πρέπει να διερευνηθούν και τα ζητήματα συμμετοχικής δράσης με άλλα ελεγχόμενα πρόσωπα και τον κ. Διώτη. Εκείνο όμως που για τον κ Βενιζέλο είναι ερευνητέο και δεν είναι αρμοδιότητα ούτε της επιτροπής, ούτε της Βουλής, είναι η ποινική του ευθύνη για το διάστημα εκείνο κατά το οποίο δεν ήταν Υπ. Οικονομικών αλλά διατηρούσε στην ιδιωτική και προνομιακή κατοχή του αποκρύπτοντας την ύπαρξη του  συγκεκριμένου usb, δηλαδή το διάστημα από το Μάρτιο του 2012 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2012, γι αυτό λοιπόν το επτάμηνο κατά το οποίο υπάρχει ισχυρή στοιχειοθέτηση, ισχυρή ένδειξη της τέλεσης του αδικήματος της υπεξαγωγής χωρίς να υπάρχει αρμοδιότητα της Βουλής αυτοτελώς να το ελέγξει. Θα πρέπει αυτό να γίνει από τα αρμόδια όργανα δηλαδή τα όργανα τακτικής δικαιοσύνης.

Επίσης για τον κ Βενιζέλο με βάση τα στοιχεία που γνωρίζεται ότι έχουμε εκθέσει και αναδείξει θα πρέπει να ελέγχει η αξιόποινη ενδεχόμενη συμπεριφορά του ως προς την ένορκη κατάθεση του και ως προς την ανωμοτί κατάθεση του ενώπιον των Επιτροπής της Βουλής, της Επιτροπής θεσμών και διαφάνειας στις 11/10/12 και της Ειδικής Κοινοβουλευτικής  Επιτροπής Προκαταρτικής εξέτασης στις 4/4/2013 και για αυτά όμως αρμόδια δεν είναι ούτε η Βουλή ούτε η Επιτροπή , αρμόδια είναι η τακτική δικαιοσύνη στην οποία πρέπει να διαβιβαστούν τα πρακτικά αυτνω των υποθέσεων. Και για τον κ Βενιζέλο πρέπει αν ισχύσουν όσα και για τον κ Παπακωνσταντίνου αλλά και αυτοτελώς για την αναζήτηση της αλήθειας δηλαδή η αμελητί κατάσχεση των ηλεκτρονικών υπολογιστών που αποτελεί πειστήρια των ερευνώμενων αδικημάτων . Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρονικά ίχνη.

Ως προς για τον κ Παπανδρέου ο οποίος δεν είναι ερευνώμενο πρόσωπο εκείνο το οποίο επιθυμούμε να διατυπώσουμε ως διαπίστωση είναι ότι μέσα από αυτή τη διερεύνηση ενισχύθηκαν στοιχεία ευθύνης για την υπόθεση αυτή, τα οποία εκθέτουμε ειδικότερα στην διατύπωση της γνώμης μας και τα οποία επίσης δεν επιτρέπεται να μην συζητηθούν από την Επιτροπή ιδίως εν όψει όλης της συζήτησης που έχει σχετικώς γίνει όλης της αναζήτησης αλλά και της άρνησης του κ Παπανδρέου να προσέλθει στην Επιτροπή και αν καταθέσει και να διαφωτίσει τα μέλη της. Όσον αφορά το αποδεικτικό υλικό που συγκεντρώθηκε θεωρούμε ότι πρέπει η επιτροπή να αποφασίσει την διαβίβαση του σε όλες εκείνες τις αρχές και τα αρμόδια όργανα που πραγματοποιούν παράλληλους ελέγχους και παράλληλες έρευνες με το ίδιο αντικείμενο και εννοούμε τι εισαγγελικές αρχές που ερευνούν το σκέλος της υπόθεσης που δεν αφορά κυβερνητικά πρόσωπα, είναι η δικογραφία που χειριζόταν οι οικονομικοί εισαγγελείς και τους αφαιρέθηκε με διάταξη της υπό προηγούμενης μορφής κυβέρνηση Σαμαρά, είναι το ΣΔΟΕ που ερευνά μια σειρά καταθετών όλους θα έπρεπε κανονικά και είναι επίσης η Επιτροπή Πόθεν Έσχες της Βουλής που  όπως γνωρίζετε ερευνά συγκεκριμένα πρώην μέλη του Κοινοβουλίου ή και νυν τα οποία έχουν σύνδεση με τη λίστα Λαγκάρντ. Ειδικώς ως προς το ΣΔΟΕ θεωρούμε ότι πρέπει αν γίνει επιστάμενη διασταύρωση στοιχειών διότι καταθέσεις του ύψους αυτού που εντοπίζονται ακόμη και σε δημοσίους υπάλληλους και  λειτουργούς οι όποιοι είναι και καταδικασθέντες για αδικήματα εις βάρος του Δημοσίου το ύψος των καταθέσεων αυτών επιβάλλει την διασταύρωση με άλλους ελέγχους και με άλλες σχετικές έρευνες, και είναι απαράδεκτο αυτό το οποίο μας κατατέθηκε από πλευρά  υπάλληλους του ΣΔΟΕ ότι δεν υπάρχει και δεν έχει γίνει καν διαστάυρωση ,ε τις εκκρεμεις υποθέσεις ή με τις ολοκληρωθήσες έρευνες κατά πρώην κυβερνητικών προσώπων που απασχολούν τη Δικαιοσύνη.

Όσον αφορά τις μαρτυρικές καταθέσεις που δόθηκαν ενώπιον της επιτροπής όλους αυτούς του μήνες θεωρούμε ότι υπάρχουν ισχυρές υπόνοιες τέλεσης ψευδορκίας εκ μέρους περισσοτέρων μαρτύρων και είναι υποχρέωση της επιτροπής να εξετάσει αυτές τις περιπτώσεις και να προβεί στη διαβίβαση των πρακτικών στον αρμόδιο εισαγγελέα όπως επιβάλλει ο κώδικας δικονομικής οικονομίας.

Ως προς τις εκκρεμείς παραγγελίες της Επιτροπής και τις αναμενόμενες απαντήσεις από το ΣΔΟΕ από την Ιρλανδική αρχή ως προς την μεγαλύτερη εγγραφή των 562 εκ δολαρίων ως προς συγκεκριμένες δεσμεύσεις μαρτύρων που κατέθεσαν ενωπιον της επιτροπής να προσκομιστούν συγκεκριμένα έγγραφα και έχουν αναλάβει την σχετική υποχρέωση χωρίς να τη έχουν εκπληρώσει, θεωρούμε ότι δεν μπορεί η Επιτροπή να κλείσει το έργο της χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η αποστολή και παράδοση αυτών των απαντήσεων και τέλος ως προς την διαπίστωση που είναι κοινή δυστυχώς και δεν είναι επίσης δυστυχώς, μόνον προανακριτική, ως προς τη διαπίστωση της κραυγαλέας έλλειψης πολίτικης βούλησης για την αποκάλυψη και πάταξη της φοροδιαφυγής μεγάλης κλίμακας προτείνουμε να ληφθούν κοινοβουλευτικές πρωτοβουλίες συμπεριλαμβανομένης της Προ Ημερησίας Διατάξεως Συζήτησης αλλά και της ενδεχόμενης σύστασης Ειδικής Επιτροπής της Βουλής με αυξημένες αρμοδιότητες για τον έλεγχο της πορείας και των διενεργειών πάταξης της φοροδιαφυγής μεγάλης κλίμακας και ανάκτησης διαφυγόντων φόρων. Στο πλαίσιο αυτό επίσης θεωρούμε ότι πρέπει να ληφθεί νομοθετική πρωτοβουλία με βάση την εμπειρία και την καταγραφή της δράσης και της στάση των συγκεκριμένων επικεφαλής του ΣΔΟΕ που εξετάστηκαν ενώπιον της επιτροπής πρέπει λοιπόν να ληφθεί νομοθετική πρωτοβουλία που να προβλέπει αυστηρά αντικειμενικά ποιοτικά κριτήρια και προϋποθέσεις για τον διορισμό προσώπων στη θέση του Ειδικού Γραμματέα του ΣΔΟΕ ώστε να αποφεύγεται αυτό το ονειδιστικό φαινόμενο να διορίζονται στη θέση αυτή  πρόσωπα κομματικής επιλογής με κριτήρια τελικώς όπως αποδεικνύεται δεν εξασφαλίζουν την επιτέλεση του ρόλου του Ειδικού  Γραμματέα του ΣΔΟΕ.

Κλείνοντας τη δική μου τοποθέτηση και ζητώντας  συγγνώμη που ήταν τόσο μακροσκελή αλλά έχουμε την ευθύνη και την υποχρέωση αλλά και την ταυτόχρονη επιθυμία να είμαστε πλήρεις , σαφείς, ακριβείς αλλά και συνεπείς προς τις υποχρεώσεις και την ευθύνη μας θα ήθελα να κάνω μια οδυνηρή διαπίστωση η οποία αφορά στις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις . Και η διαπίστωση αυτή είναι ότι μολονότι όταν ξέσπασε το σκάνδαλο της Λίστας Λαγκάρντ εκείνο στο οποίο όλοι κατέληγαν, εκείνο στο οποίο κανείς δεν διατύπωνε αντίρρηση ήταν ότι και ότι και εκεί που  αμφισβητήθηκε η ποινική ευθύνη όλοι συνέπιπταν στο ότι υπάρχει αναντίρρητη κραυγαλέα και σοβαρότατη ευθύνη των προσώπων που διαχειρίστηκαν τόσο σκανδαλωδώς τη λίστα και το περιεχόμενο αλλά και τον υλικό φορέα της, δηλαδή το  cd και το usb και τις εκτυπώσεις της, μολονότι λοιπόν όλοι συνέπιπταν σε αυτό , το δίδαγμα του πρόσφατου κυβερνητικού ανασχηματισμού είναι ότι δυστυχώς αναβαθμιστήκαν οι αμαρτίες της Λίστας Λαγκαρντ, ότι επίσης δυστυχώς περιεβλήθησαν και ανταμείφτηκαν με κυβερνητικές θέσεις αλλά και με νέα δυνατότητα ασυλίας και απόλαυσης των προνομιών του άρθρου 86 του Συντάγματος , τα πρόσωπα ακριβώς εκείνα τα οποία είτε αποδεδείχθηκε είτε πιθανολογήθηκε ότι στάθηκαν εντελώς υποδεέστερα της πολίτικης ευθύνης που συνοδεύει την αποστολή της ύψιστης κυβερνητικής θέσης που τότε είχαν αναλάβει.

Τοποθέτηση Θοδωρή Δρίτσα:

Σας ευχαριστώ κι εγώ για την παρουσία σας και σας ζητώ συγγνώμη που σας παιδεύουμε τέτοια ώρα αργά απόγευμα Παρασκευής που ξέρουμε ότι είναι μια μέρα που τελειώνει η εβδομάδα. Δεν θα επαναλάβω τα ίδια στα οποία στάθηκε εύστοχα η κ. Κωνσταντοπούλου. Θέλω να σας πω μερικά που προκύπτουν και από το κείμενο διατύπωσης γνώμης και προκύπτουν και από την συνολική μας στάση. Κατʼ αρχάς οι εργασίες της επιτροπής διακόπηκαν ενώ δεν είχαν κατ΄ουσίαν λήξει. Τα δεδομένα και στην προηγούμενη συνέντευξη τύπου σας τα αναφέραμε αλλά και η κ. Κωνσταντοπούλου σας τα ανέφερε. Δεν είναι τυπικό ζήτημα. Μπορεί να τα βρούμε μπροστά μας στη διερεύνηση αυτής της υπόθεσης. Είναι μια προσφορά θα έλεγα, δεν ξέρω αν είναι ηθελημένη ή όχι, αντικειμενικά όμως μπορεί να αποδειχθεί εν δυνάμει ως τέτοια επιχειρημάτων απαλλακτικών για τα ελεγχόμενα πρόσωπα. Μαζί με αυτό να συμπεριλάβω και το ότι όλη η πρόταση της πλειοψηφίας στηρίζεται θα έλεγα γαντζώνεται, αγκιστρώνεται στο ποσό των 120.000 ΕΥΡΩ και άνω, στο ποσό των 6,5 εκατ. ΕΥΡΩ, που το ΣΔΟΕ με το πόρισμά του αποδίδει ως ελεγχόμενο ποσό φοροδιαφυγής μη δικαιολογημένο για του συγγενείς του κ. Παπακωνσταντίνου. Εάν είτε για λόγους δικονομικούς ή κανονιστικούς είτε για λόγους επανελέγχου εξαγωγής άλλων συμπερασμάτων από έναν επανέλεγχο δεν επιβεβαιωθούν αυτά τα στοιχεία οι κατηγορίες όπως τις διατυπώνει η πλειοψηφία δεν έχουν κανένα άλλο έδαφος, καταρρέουν μαζί του. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, τι σημασία είχε αυτό που ζητήσαμε, ζητήσαμε και ζητάμε, για την συζήτηση των συμπερασμάτων της όλης διαδικασίας εν συνεδριάσει. Ήταν αυτός ο λόγος ακριβώς και η εμπειρία που είχα από τη συμμετοχή μου σε παλαιότερες Επιτροπές που με οδήγησε να θέσω αυτό το ζήτημα όχι τώρα όχι όπως το θέσαμε και οι 3 μαζί στο τελευταίο διάστημα της Επιτροπής, αλλά σας ενημερώνω από την 1η μέρα συγκρότησης αυτής της Επιτροπής, την πρώτη επί της ουσίας συνεδρίαση τον Ιανουάριο 2013. Και ακριβώς έθεσα ένα θέμα, το οποίο γέννησε εκείνη την ώρα κάποιες αντιδράσεις, λογικές φαινόντουσαν, γιατί σου λέει τι θέλει αυτός τώρα να μας πει πώς θα βγάλουμε πόρισμα την 1η μέρα που αρχίζουμε, κι όμως ήταν καίριο, ακριβώς αξιοποιώντας την εμπειρία προηγούμενων Επιτροπών. Και έθεσα ακριβώς αυτό το θέμα και πήραμε τότε όλη η Επιτροπή διαβεβαίωση από τον Πρόεδρό της κ. Μαρκογιαννάκη και αυτά είναι στα πρακτικά ότι πραγματικά θα υπάρξει τέτοια εν συνεδριάσει διαβούλευση για την αξιολόγηση των θέσεων των μελών της Επιτροπής αναφορικά με το τελικό πόρισμα πριν αυτό διατυπωθεί και πολύ περισσότερο πριν κατατεθεί. Δεν είναι μια τυπική προσέγγιση, είναι απολύτως αναγκαία για τη νομιμότητα των διαδικασιών, αλλά είναι και αναγκαία εάν θέλουμε να περισώσουμε κάτι έστω ελάχιστο από αυτήν την καρικατούρα που επιβάλει το άρθρο 86Α ο σχετικός νόμος για τον έλεγχο των Υπουργών και που μετατρέπει την Βουλή σε Δικαστήριο και εν πάσει περιπτώσει κάτι για το οποίο έχουμε θέσει κατεπανάληψη ζήτημα και εμείς και άλλες π δυνάμεις ότι όχι μόνον στην επικείμενη συνταγματική αναθεώρηση θα πρέπει να αλλάξει ριζικά αλλά και καθετί που μπορεί εντός του συνταγματικού αυτού πλαισίου να προωθηθεί ως διορθωτική κίνηση τουλάχιστον των αρνητικών συνεπειών που έχει αυτό το συνταγματικό πλαίσιο να γίνει. Μια εξ αυτών είναι ακριβώς αυτή, δηλαδή να μην είναι η Επιτροπή η Επιτροπή των κομμάτων, αλλά να είναι των βουλευτών που διαβουλεύονται για την έκδοση πορίσματος. Αυτό ακύρωσε και ακυρώθηκε, ακύρωσε κάθε τέτοια δυνατότητα και η στάση του Προέδρου, με την οποία συντάχθηκαν τα μέλη της πλειοψηφίας. Υπάρχουν επίσης πολύ σημαντικά ζητήματα που προέκυψαν από τις λειτουργίες αυτής της Επιτροπής. Επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά πανηγυρικά και το θέτουμε  στο κείμενό μας η ιδιοκτησιακή αντίληψη του κράτους που έχει το πολιτικό προσωπικό που υπηρετεί και ελέγχει και κυβερνά αυτό το κράτος όλες τις τελευταίες δεκαετίες και δεν μιλώ μόνο για Πρωθυπουργούς, Υπουργούς αλλά πια αυτό διακτινωμένο και στην ευρύτερη εκείνη διάσταση συμμετοχής Γενικών Γραμματέων, Διευθυντών και άλλων προσώπων Συμβούλων κλπ. Μια ιδιοκτησιακή αντίληψη για το κράτος η οποία όμως δεν είναι τυχαία είναι εκείνη που εξασφαλίζει την αδιαφανή εξυπηρέτηση επιλογών με ταξικό πρόσημο με ταξική μεροληψία και τελικά που ανοίγει το δρόμο στην ανεξέλεγκτη διαπλοκή. Είναι λοιπόν το κείμενό μας και η παρέμβασή μας ως έχουμε υποχρέωση όχι μόνο για να στοχεύσει τις συγκεκριμένες επισημάνσεις για ενίσχυση ή μη ενίσχυση των ενδείξεων και των αποδείξεων για την ποινική ευθύνη Υπουργών αλλά και για να ανοίξει το δρόμο για να διαφοροποιηθούν πια τα πράγματα ως προς αυτά τα πολύ κρίσιμα ζητήματα.

Είναι αποδεδειγμένο ότι όχι μόνο ο κ. Παπακωνσταντίνου ή ο κ. Βενιζέλος δεν έκαναν το παραμικρό για να αξιοποιήσουν την λίστα Λαγκάρντ, αλλά ούτε και η κυβέρνηση Σαμαρά. Μετά από όσα έχουν γίνει εξακολουθεί και σήμερα να μην έχει προχωρήσει κατ' ελάχιστο η διαδικασία διερεύνησης της λίστας Λαγκάρντ και πολλών άλλων πηγών έρευνας για τη συλλογή πόρων για να ελαφρυνθούν τα πληττόμενα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας. Θα το ποινικοποιήσουμε αυτό; Είναι δυνατόν; Πράγματι πρέπει εκεί να προβληματιστούμε. Γιατί υπάρχουν πράξεις και παραλείψεις που συγκροτούν ποινική ευθύνη. Αλλά και το σύνολο όμως της πολιτικής συγκροτεί μια τεράστια ευθύνη η οποία δεν μπορεί να γίνεται άλλο ανεκτή. Και νομίζω ότι η δουλειά μας και ελπίζω ότι θα συντελέσει στο να μην σταματήσει αυτή η διερεύνηση σε κάθε κατεύθυνση και ευρύτερα. Η συνέχεια θα το δείξει αυτό και νομίζω θα επιβεβαιωθούμε. Η κυβερνητική ευθύνη γίνεται προφανής και υπάρχει και μια ισχυρή υποψία αλλά δεν μπορούσαμε, την καταγράφουμε μέσα στο κείμενό μας, αλλά δεν μπορούσαμε να την φέρουμε και δεν μας επετράπη να την φέρουμε μέχρι το σημείο του να προσδιορίσουμε ευθύνες ότι είναι πιθανότατο το ενδεχόμενο και όχι από μια δικιά μας έτσι υπέρβαση της σκέψης μας ότι η υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ ξεκινά πολύ πριν και τον κ. Παπακωνσταντίνου, δηλαδή επί κυβερνήσεως ΝΔ. Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις γι΄αυτό, υπάρχουν ισχυρές υπόνοιες θα έλεγα και εμείς αυτό προσπαθήσαμε να το διερευνήσουμε καταθέτοντας ένα αίτημα αναζήτησης από τις γαλλικές αρχές και την γαλλική κυβέρνηση όλων των στοιχείων από την ημέρα που σχηματίζεται στο Υπουργείο Οικονομικών η λίστα GREQUE το οποίο είναι ο Απρίλιος 2009 και από εκεί και πέρα η διερεύνησή του. Μας απαγορεύτηκε στην πραγματικότητα από τον κ. Μαρκογιαννάκη να ενοχλήσουμε την γαλλική κυβέρνηση και το γαλλικό κράτος θεωρώντας όλα αυτά υπερβολές ή θεωρώντας ότι είναι έξω από το πλαίσιο της Επιτροπής μας. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι όταν σήμερα φτάνουμε στην διατύπωση της γνώμης δεν τελειώνουμε εδώ. Και όλος ο ΣΥΡΙΖΑ, όλη η Κ.Ο. και εμείς μέσα σ΄αυτό θα πάρουμε τις πρωτοβουλίες που προκύπτουν από αυτά τα συμπεράσματα γιατί έχουμε την ευθύνη να το κάνουμε και δεν μπορούμε να σταματήσουμε εδώ.

Τοποθετηση Σταύρου Κοντονή:

Θα μιλήσω πάρα πολύ λίγο γιατί τα θέματα έχουν υπερκαλυφθεί από τους  δυο προλαλήσαντες συντρόφους, την Ζωή Κωνσταντοπούλου και τον Θοδωρή Δρίτσα. Θέλω να τονίσω ότι αυτό που έγινε χθες στην επιτροπή είναι, συνιστά εκτροπή. Δεν είναι δυνατόν κανένα συλλογικό δικαστικό όργανο, όπως είναι η επιτροπή,να τελειώνει τις εργασίες του χωρίς διάσκεψη. Αυτό που έγινε δηλαδή να λήξουν οι εργασίες της επιτροπής χωρίς τα μέλη της να γνωρίζουν ποιά είναι η πρόταση, που ως παρασυναγωγή είχε συγκροτήσει η πλειοψηφία, αυτό είναι αδιανόητο. Είναι αδιανόητο οποιοδήποτε δικαστικό όργανο είτε είναι δικαστήριο είτε συμβούλιο να παίρνει αποφάσεις με τα μισά μέλη. Και τα άλλα μισά   να μην γνωρίζουν ποια είναι η απόφαση της  πλειοψηφίας. Και εδώ θα ήθελα να τονίσω κάτι που μας έκανε εντύπωση χθες από τα ρεπορτάζ στα κανάλια και στις εφημερίδες. Είχαμε αναφέρει ότι κατατέθηκε ένα πόρισμα του οποίου το περιεχόμενο δεν γνωρίζουμε και έφερε οκτώ υπογραφές. Οκτώ υπογραφές. Από κανένα δελτίο ειδήσεων δεν ακούσαμε αυτό που αποτελεί κόλαφο, ποιος  ήταν ο όγδοος  βουλευτής που υπέγραφε αυτό το πόρισμα; Ποιος ήταν ο όγδοος βουλευτής ; Μήπως τελικά και  αυτοί που υπέγραφαν τύποις γνωρίζουν το περιεχόμενο αυτού του πορίσματος;    Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι σε αυτό το σημείο ευτελίζεται ο κοινοβουλευτικός βίος, ευτελίζονται οι διαδικασίες και ευτελίζονται και οι θεσμοί. Από ποιούς; Από αυτούς που ομνύουν στο όνομα του κοινοβουλίου , στο όνομα των θεσμών , των γρήγορων διαδικασιών και των τελεσφόρων αποτελεσμάτων. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι όλη αυτή η ιστορία ολοκληρώνει και επιβραβεύει αυτό που λέγαμε εμείς από την αρχή. Ότι είναι μια διαδικασία συγκάλυψης , ως διαδικασία συγκάλυψης ξεκίνησε και ως διαδικασία συγκάλυψης τελείωσε. Τέτοιας δε  συγκάλυψης που να μην γνωρίζουμε ποιό είναι το πόρισμα και το αποτέλεσμα έρευνας της  πλειοψηφίας της επιτροπής. Σας θυμίζουμε ότι έφεραν τον Παπακωνσταντίνου για δυο αδικήματα, το κακουργηματικό της νόθευσης που  τονίσαμε στην Ολομέλεια και το τονίσαμε και στην επιτροπή κατʼ επανάληψη  και περιμέναμε  ένα διάλογο επʼ αυτού . Νόθευση δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει με βάση   τις διατάξεις  του Ποινικού Κώδικα. Για να υπήρχε η νόθευση θα έπρεπε να έχει νοθευθεί το αρχικόCDπου παρέλαβε ο Παπακωνσταντίνου από την Γαλλία. Αυτό το πράγμα δεν έχει γίνει διότι φρόντισαν το  CD αυτό να εξαφανισθεί, να αναπαραχθεί σεUSB, που εκεί ήταν δυνατή η προσθαφαίρεση, προφανώς έγινε μόνο αφαίρεση ονομάτων. Το δεύτερο αδίκημα ήταν το αδίκημα  της παράβασης καθήκοντος από υπάλληλο.Και προσέξτε τι ωραία πράγματα καταστρώνονται.   Ενώ υπήρχε το αδίκημα της υπεξαγωγής εγγράφου και του τρόπου που διαχειρίστηκαν την λίστα, αυτοί προτίμησαν να πάνε σε μια πλημμεληματική έκφραση της κατηγορίας, όπως είναι η παράβαση καθήκοντος, ακριβώς διότι γνωρίζουν και γνώριζαν από την αρχή ότι αν έπρεπε  να πάνε στην υπεξαγωγή εγγράφου έπρεπε αυτή η κατηγορία  να επεκταθεί και στον κ. Βενιζέλο γιατί ήταν ακριβώς το ίδιο αδίκημα. Πήγαμε στην πλημμεληματική κατηγορία της παράβασης καθήκοντος και, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, εάν υποθέσουμε , και μπορούμε να το υποθέσουμε βάσιμα, ότι επαγγελματίες δικαστές ψηλού επιπέδου  που θα αναλάβουν αυτήν την υπόθεση, την νόθευση θα την κάνουν στην άκρη . Το μόνο που θα έμενε θα ήταν η παράβαση καθήκοντος σε βαθμό πλημμελήματος, οπότε η ατιμωρησία ολοκληρώνεται από την αρχή. Αυτά λοιπόν τα ωραία πράγματα που περιμέναμε εμείς να συζητήσουμε και να καταγραφούν στα πρακτικά οι απόψεις, αυτό η πλειοψηφία της επιτροπής το αρνήθηκε, μεθόδευσε την λήξη των εργασιών καταθέτοντας ένα πόρισμα με οκτώ υπογραφές  και το τονίζω, το περιεχόμενο του οποίου δεν γνωρίζαμε. .Και για να δούμε το περιεχόμενο του πορίσματος και τον αριθμό των υπογραφών, έπρεπε με επιτακτικό τρόπο οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να απευθυνθούν στην γραμματεία της επιτροπής για να παραλάβουν αντίγραφα . Αυτό είναι το τέλος μιας επιτροπής που συγκροτήθηκε με την πρόταση της πλειοψηφίας για να συγκαλύψει τα αδικήματα. Τα τεράστια ποινικά αδικήματα αλλά και τις υπερχειλείς πολιτικές ευθύνες συγκεκριμένων πολιτικών στελεχών. Για εμάς, η υπόθεση μένει σε εκκρεμότητα υπό την έννοια ότι μένουν να διερευνηθούν ζητήματα για τα οποία περιμένουμε απαντήσεις , όπως είναι η απάντηση του ιρλανδικού Δημοσίου, της ιρλανδικής επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, για το αμοιβαίο κεφάλαιο των 560 εκατομμυρίων δολαρίων  , όπως είναι η απάντηση του ΣΔΟΕ για την έκταση της φοροδιαφυγής και όπως είναι τελικά η θεσμοθέτηση κανόνων για την λειτουργία των τραπεζών, για την διαφάνεια των καταθέσεων και την λειτουργία των τραπεζών , όπως επίσης και για την κατάργηση αυτού του άθλιου νόμου περί ευθύνης υπουργών, που οδηγεί στην ατιμωρησία, στην συγκάλυψη και στην παρασιώπηση αδικημάτων. Σας ευχαριστώ.

Ερωτήσεις:

Δημήτρης Τάκης: Και εσείς και ο κ. Κοντονής  αναφερθήκατε στο θέμα της υπεξαγωγής με πολύ έντονο τρόπο και το ίδιο θέμα απασχόλησε  και την συνεδρίαση της επιτροπής σας την 1η Ιουλίου. Ο κ. Μαρκογιαννάκης είπε ότι το θέμα αυτό ετέθη σε ψηφοφορία, όταν συγκροτήθηκε η προανακριτική και από εσάς και από το ΚΚΕ, απερρίφθη από την πλειοψηφία  και  αν  θα θέλατε να μπει ως κατηγορητήριο  και να διερευνηθεί θα πρέπει να γίνει το αντίστοιχο που έγινε πριν από τρεις-τέσσερις βδομάδες με την απιστία δηλαδή τριάντα υπογραφές και συζήτηση στην Ολομέλεια. Μάλιστα, ο κ. Μαρκογιαννάκης  προκάλεσε-σε εισαγωγικά βάλτε την λέξη- τέσσερις-πέντε φορές τον κ. Δρίτσα «καταθέστε, μαζέψτε σήμερα τις τριάντα υπογραφές και καταθέστε το αύριο στην Ολομέλεια». Γιατί δεν προχωρούσατε σε αυτό ουτωσώστε και η κοινή γνώμη να ενημερωθεί για το θέμα αυτού του αδικήματος που όπως λέτε συνδέεται με τις ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του κ. Βενιζέλου  και τελικώς η ευθύνη για το  θετικό ή αρνητικό του αποτελέσματος να αφορά την Ολομέλεια της Βουλής, τριακόσιοι βουλευτές,  και όχι οι  επτά της πλειοψηφίας , την οποία εσείς αποκαλείτε με διάφορα κοσμητικά επίθετα κατά καιρούς.  

Ζωή Κωνσταντοπούλου:  Εμείς δεν τοποθετούμαστε με κοσμητικά επίθετα, αυτή είναι δυστυχώς επιλογή άλλων προσώπων, εμείς τοποθετούμαστε με ευθύνη των λεγομένων μας και διατηρούμε, βεβαίως, και την ευθύνη και το δικαίωμα, αλλά και την υποχρέωση να μην κάνουμε ότι δεν βλέπουμε αυτά που συντελούνται μπροστά στα μάτια μας, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο συντελούνται από εκείνους οι οποίοι τα επιτελούν ως έμπειροι. Εκείνο, λοιπόν, που θα ήθελα εισαγωγικά να σας πω, και, για να μην μονοπωλήσω την απάντηση να σας απαντήσουν και οι συνάδελφοί μου, είναι ότι, για να γίνει αντιληπτό το πνεύμα, η θέση και η στάση μας, εμείς δεν πρόκειται να διολισθήσουμε και να ενδώσουμε σε τακτικές και πρακτικές, οι οποίες δεν τιμούν τη διαδικασία που έχει ήδη ξεκινήσει. Από τη στιγμή που υπάρχει η Επιτροπή, η οποία λειτουργεί από τον Γενάρη του 2013, το πρώτο καθύλην αρμόδιο όργανο να εξετάσει αυτά τα θέματα και να υποβάλλει προτάσεις, ακόμη και εάν αυτές οι προτάσεις απευθύνονται εν συνεχεία προς τους Βουλευτές για να υπογραφούν, ή εάν σύμφωνα με άλλη δικονομική άποψη απευθύνονται προς την Ολομέλεια για να εγκριθούν απευθείας, (γιατί αυτό είναι ένα νομικό ζήτημα με το οποίο δεν θέλω να σας κουράσω, αλλά δεν είναι αυτονόητη η άποψη του κ. Μαρκογιαννάκη έτσι όπως την εκθέσατε –η ορθότητά της εννοώ-), εμείς λοιπόν, αντί να κάνουμε εν κρυπτώ κινήσεις, εκτός και πέραν της νόμιμης λειτουργίας της Επιτροπής, εκείνο το οποίο είπαμε –και δεν το είπαμε τώρα, το είπαμε ήδη από τον Ιούνιο, όταν πάλι εν κρυπτώ «αλεξιπτωτικά» ήρθε μία πρόταση 32 Βουλευτών που δεν νομιμοποιούνταν να έχουν πρωτογενή γνώση των μυστικών στοιχείων της προδικασίας, ασχέτως του εάν εσείς τώρα επικαλεστήκατε κάποια από τα στοιχεία αυτά γιατί είναι πρόδηλο ότι γίνεται διαρροή τους-, ʽόμως αυτό που έπρεπε να γίνει είναι η Επιτροπή να εξετάσει, η Επιτροπή να προτείνει, είτε προς το Σώμα των Βουλευτών, είτε προς την Ολομέλεια ως Σώμα και. Από εκεί και πέρα, να αναληφθούν εκείνες οι πρωτοβουλίες για την διεύρυνση του κατηγορητηρίου, όπου ήταν απαραίτητες. Αυτό. 

Δημήτρης Τάκης : Προφανώς

Ζωή Κωνσττοπούλου: Λοιπόν δεν το λέμε σήμερα το είπαμε και τον Ιούνιο και διαμαρτυρηθήκαμε για την κουτοπόνηρη τακτική της πλειοψηφίας να φέρει πάλι μία πρόταση περιορισμένη, κομμένη και ραμμένη, μόνον για απιστία και όχι για υπεξαγωγή, μόνον για τον κ. Παπακωνσταντίνου και όχι για τον κ. Βενιζέλο κ.ο.κ, και, με απερίφραστο τρόπο νομίζω ότι διατυπώσαμε τη θεσμική και συνειδησιακή μας θέση, έτσι όπως αντιλαμβανόμαστε τον ρόλο μας, ότι δεν μπορεί να αναλαμβάνονται κομματικές πρωτοβουλίες σε μίαν ποινική διερεύνηση, ενόσω υπάρχει συγκροτημένο όργανο που ερευνά την ίδια υπόθεση. Και εμείς αυτή την στάση μας, που είναι συνεπής με όσα σας εκθέσαμε εξ αρχής για την αντίληψή μας επί του Πορίσματος, θα την τιμήσουμε μέχρι τέλους. Εάν αποδειχθεί αδιέξοδη αυτή μας η επιμονή, δηλαδή να γίνει επιτέλους σεβαστός ο θεσμός μιας τέτοιας επιτροπής και να περιβληθεί με το κύρος που της αρμόζει από την αποστολή της, αλλά και που επιβάλλεται από τη σοβαρότητα των κατηγοριών και των υποθέσεων που ερευνά, εάν αυτό αποδειχθεί μέχρι τέλους αδιέξοδο, τότε θα ανοίξουμε αυτήν την συζήτηση, την οποία ζητάτε σήμερα να συνοψισθεί. Δεν είναι, όμως, τώρα ο χρόνος. Όσο υπάρχει κοινοβουλευτικό όργανο που ερευνά την λίστα, για το οποίο δήλωσαν εκείνοι που μέχρι σήμερα λένε ότι είναι η πλειοψηφία που, δήθεν, αναζητεί 30 υπογραφές να φέρουμε εμείς και δήλωσαν και διαφήμισαν ότι όλα θα τα διερευνήσει, αυτό είναι το όργανο που πρώτα πρέπει να συζητήσει. Να εκτεθούν οι απόψεις και τα επιχειρήματα, να ακούσουμε και εμείς –γιατί δεν έχουμε ακούσει ποιο είναι το επιχείρημα, το επιχείρημα όμως όχι η σκοπιμότητα, το επιχείρημα της μη συμπερίληψης του αδικήματος της υπεξαγωγής καταρχήν για τον κ. Παπακωνσταντίνου και μετά για τον κ. Βενιζέλο καταρχήν για τον κ. Παπακωνσταντίνου, όμως, εάν δεν είναι η σκοπιμότητα του να παρασχεθεί ασυλία και ατιμωρησία στον κ. Βενιζέλο, πρέπει να ακούσουμε τα νομικά και ουσιαστικά επιχειρήματα που τεκμηριώνουν αυτήν τη στάση, που ξαναλέω παρίσταται κουτοπόνηρη. Είπα ότι δεν θα μακρηγορήσω, αλλά μακρηγόρησα. Να δώσω τον λόγο στον Σταύρο τον Κοντονή.

Δημήτρης Τάκης: Πάντως, για να το προσθέσω, δεν είναι λίγο οξύμωρο να ζητάτε μια τέτοια συμπεριφορά από μια πλειοψηφία που την έχετε χαρακτηρίσει πλειοψηφία συγκάλυψης εδώ και πολλές εβδομάδες; Δηλαδή θα ήταν ένα όπλο αυτό στα δικά σας χέρια για να αποκαλύψετε αυτήν την πλειοψηφία της συγκάλυψης, γι αυτό ρωτώ.

Ζωή Κωνσταντοπούλου:Ίσα, ίσα δίνουμε μια ευκαιρία να αποκρούσει αυτό το όνειδος

Δημήτρης Τάκης: Έχετε δώσει πολλές, αλλά δεν τις πήραν μάλλον

Σταύρος Κοντονής: Ο καθένας κρίνεται από τις ενέργειές του και από τις πράξεις του. Υπό αυτήν την έννοια, σας είπαμε και σήμερα ότι με συγκάλυψη ξεκινήσαμε αυτήν την διαδικασία, με σκοπό την συγκάλυψη, και με αποτέλεσμα την συγκάλυψη τελειώσαμε , αν θεωρήσουμε ότι εχθές τελείωσε η επιτροπή τις εργασίες της. Θέλω όμως να σας απαντήσω όσον αφορά το ερώτημα που μου θέσατε για την πρόκληση που υπέστημεν από τον κ. Μαρκογιαννάκη γιατί δεν καταθέσαμε. Εμείς είχαμε καταθέσει  πρόταση και για τον κ.Παπακωνσταντίνου και για τον κ Βενιζέλο στην Ολομέλεια. Το γνωρίζετε αυτό. Και απερρίφθη. Πώς λοιπόν, με βάση ποια διάταξη εμείς θα επαναφέρουμε   μια πρόταση, η οποία απερρίφθη,  καθʼ ήν στιγμήν αυτό αποκλείεται από τον Κανονισμό; Άλλα στοιχεία μπορεί να υπάρχουν   , για την υπεξαγωγή, όμως, ποιά είναι τα καινούρια στοιχεία. Όχι, σας ρωτάω.  Για την υπεξαγωγή ,  δηλαδή ότι ο Παπακωνσταντίνου παρέλαβε το CD , το παρέλαβε και το εξαφάνισε, υπήρξαν επιγενόμενα στοιχεία ; Ακριβώς λοιπόν θέλω να σας πω ότι όσον αφορά αυτό το ζήτημα, της υπεξαγωγής των εγγράφων, δεν φωτίστηκε κάτι περισσότερο , ήτανε πάμφωτη η περίπτωση αυτή . Ότι ο Παπακωνσταντίνου το παρέλαβε και  ότι ο Παπακωνσταντίνου το εξαφάνισε , δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Υπάρχει καμία αμφιβολία; ʽΑλλωστε,  προσέξτε για αυτό το πράγμα έχουν φέρει την πλημμεληματική κατηγορία της παράβασης καθήκοντος. Επομένως, δεν είναι προς εμάς η ερώτηση, η ερώτηση έπρεπε να υποβληθεί στην πλειοψηφία της επιτροπής, η οποία κατεψήφισε την συγκεκριμένη πρόταση και η οποία θα έπρεπε να δώσει απάντηση μετά από τόσα που ακούστηκαν , μετά από τόσα που μάθαμε στην επιτροπή, υπήρχε καμία αμφιβολία για το τι έγινε με το CDαπό την Γαλλίατο πρώτο ;

Θοδωρής Δρίτσας:Να αποσαφηνίσω πάντως μια και τέθηκε προσωπικά, επειδή αναφερθήκατε και στην δική μου τοποθέτηση ότι αναφέρθηκα πράγματι στο ότι έχουν προκύψει έχουν ενισχυθεί στοιχεία που υπήρχαν από την αρχή και έχουν επιβεβαιωθεί ή έχουν ενισχυθεί άλλα που ήταν σε επίπεδο υπονοιών. Αυτό ήταν η γενική μου τοποθέτηση, δεν εξειδίκευσα την τοποθέτησή μου ειδικά ως προς την υπεξαγωγή αλλά ούτως ή άλλως επειδή πραγματικά έχετε γνώση και αναφερθήκατε στο τι μου έλεγε ο κ. Μαρκογιαννάκης εγώ του απαντούσα ότι είναι μια ευκαιρία για εσάς τώρα να σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων. Δηλ. αυτό που μου έλεγε ο κ. Μαρκογιαννάκης ήταν άκρως εξωθεσμική πρόταση και έχει ουσία αυτό. Δηλαδή ο κ. Μαρκογιαννάκης μας καλούσε να παίξουμε το παιχνίδι αυτού που έχει κατηγορήσει όλος ο ελληνικός λαός, ότι τα κόμματα τα βρίσκουν ή κάνουν κόλπα και ότι η διερεύνηση η δικαστική που υποδύεται η Βουλή ότι κάνει είναι μια καρικατούρα σκοπιμοτήτων ένθεν και ένθεν. Εμείς αυτό αποφασίσαμε από την πρώτη στιγμή ότι θα κάνουμε τα πάντα να το σπάσουμε ως εντύπωση τουλάχιστον όσο μπορούμε να πείσουμε τον ελληνικό λαό. Ξέρουμε ότι είναι πολύ δύσκολο. Χρειάζεται να ανατραπούν πάρα πολλά πράγματα για να γίνει αυτό αλλά είναι και πολύ επικίνδυνο έδαφος και δεν πρέπει να συνεχίσουμε να βαδίζουμε πάνω σε αυτό. Είναι ολισθηρό έδαφος. Επομένως, η Επιτροπή αναφέρθηκε η κ. Κωνσταντοπούλου, η πρόταση που έγινε για την επέκταση την διεύρυνση των κατηγοριών για τον κ. Παπακωνσταντίνου ήταν προκλητικά εξωθεσμική. Που ξέρανε οι βουλευτές αυτοί τα νέα δεδομένα σε μια Επιτροπή και μας έδωσαν την απάντηση τους, ενημερώσαμε εμείς. Αντιλαμβάνεστε; Η Επιτροπή οφείλει να κοινοποιήσει νέα δεδομένα, να αναδείξει και να προτείνει και φυσικά από εκεί και πέρα εάν υπάρχουν οι 30 ή 50 Βουλευτές να αναλάβουν δράση. Αυτό δεν είναι τυπικά. Είναι πάρα πολύ ουσιώδη ζητήματα. Και σε αυτά είχε την ευκαιρία ο κ. Μαρκογιαννάκης να δεχτεί την πρότασή μας εκείνη την ημέρα και μού αντέτεινε αυτό που είπατε εσείς ότι έχετε 30 βουλευτές πηγαίντε στην Ολομέλεια. Δεν θέλουμε να το κάνουμε εμείς έτσι. 

Μαριτίνα Ζαφειριάδου :Είπατε ότι δεν τελειώνει η διαδικασία για εσάς εδώ και ότι επιφυλάσσεσθε να πάρετε τις πρωτοβουλίες που προκύπτουν από τα συμπεράσματά σας. Εάν καταλαβαίνω καλά, στα συμπεράσματά σας  εμπλέκεται προφανέστατα ο Ευάγγελος Βενιζέλος, πιθανότατα δε και ο Γεώργιος Παπανδρέου. Ήθελα να σας ρωτήσω εάν μέσα στις πρωτοβουλίες που εξετάζετε είναι η κατάθεση αίτησης για σύσταση νέας προκαταρκτικής επιτροπής για τον κ. Βενιζέλο πια ή οποιαδήποτε άλλη πρωτοβουλία μπορείτε να μας αποκαλύψετε. Ευχαριστώ.

Ζωή Κωνσταντοπούλου: Όπως είπαμε και κατά την εισηγητική τοποθέτησή μας, είμαστε σαφείς και απερίφραστοι στο ότι για τον κ. Βενιζέλο καταρχήν για τον οποίο ρωτήσατε μετʼ εμφάσεως και θέλω να απαντήσω μετʼ εμφάσεως και μετʼ επιτάσεως, έχουν και επιβεβαιωθεί όλα εκείνα τα οποία εκθέσαμε και εμείς, αλλά και ολόκληρη η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ με την πρότασή μας, έχουν όμως και ενισχυθεί και εμπλουτισθεί αποδεικτικά. Η θέση μας ως μελών σήμερα της Επιτροπής για την Προκαταρκτική διερεύνηση της υπόθεσης της λίστας Λαγκάρντ που, μέχρι σήμερα εστιάζεται στον κ. Παπακωνσταντίνου, η θέση μας ως μελών της Επιτροπής είναι ότι θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια η άσκηση της αρμοδιότητας να γίνει πρώτα από το όργανο το οποίο ηδη λειτουργεί και καταπιάνεται και ερευνά την υπόθεση αυτή, δηλαδή την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Προκαταρκτικής διερεύνησης. Θα τα εξαντλήσουμε αυτά τα περιθώρια. Δεν θα προκαταλάβουμε, δηλαδή, την ματάιωση αυτής μας της προσπάθειας. Αυτό το λέμε ως μέλη της Επιτροπής, όχι ως Βουλευτές, εκπροσωπούντες την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ. Και αυτό έχει μίαν σημασία, ακριβώς για να υπογραμμίσουμε την αντίληψή μας ότι πρέπει να είναι θεσμική η λειτουργία και της Επιτροπής και των μελών της, ανεξαρτήτως, από εκεί και πέρα, των οποιοδήποτε διαφοροποιήσεων που έχουν πολιτική χροιά ή ποινική χροιά. Εάν ματαιωθεί αυτή μας η προσπάθεια, τότε βεβαίως δεν θα αποκλεισθεί η διερεύνηση κανενός ενδεχόμενου. Αλλά δεν θα προκαταλάβουμε εμείς την ματαίωση αυτής της προσπάθειας σήμερα. Γι αυτό και λέμε ότι δίνουμε μια ευκαιρία στον κ. Μαρκογιαννάκη και στην πλειοψηφία της Επιτροπής, να καλέσει σε διαβούλευση την Επιτροπή για να συζητήσει τις ποινικές ευθύνες του κ. Βενιζέλου, όπως ως ενδεχόμενα ή ως στοιχειοθετημένα γεγονότα προκύπτουν μέσα από την ποινική δικογραφία που έχει σχηματισθεί και εμπλουτισθεί. Τον καλούμε και τους καλούμε τους συναδέλφους Βουλευτές-μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής –και αυτή είναι η ύστατη δημόσια και θεσμική προς τούτο έκκλησή μας- να προσέλθουν σε μία συζήτηση εντός της επιτροπής γι αυτό το θέμα. Από εκέι και πέρα, εάν αυτό δεν τελεσφορήσει να είστε βέβαιοι ότι τις απαντήσεις που μας ζητάτε θα τις λάβετε, όχι από εμάς μόνο προσωπικά, αλλά από την Κοινοβουλευτιή Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ που θα εκφρασθεί με τον θεσμικό τρόπο εκπροσώπησής της.

Χάρης Ιωάννου (Εφ τ Συντ):Για τα 4 αδικήματα που προσάπτετε στον κ. Παπακωνσταντίνου, απιστία, πλαστογραφία, υπεξαγωγή και παράβαση καθήκοντος, διευκρινιστικά, τα ίδια προσάπτετε και στον κ. Βενιζέλο, γιατί είπατε για ενδεχόνμενες ποινικές ευθύνες, για τα ίδια 4 αδικήματα;

Ζωή Κωνσταντοπούλου:Όχι για την πλαστογραφία

Χάρης Ιωάννου: Για τα άλλα 3.

Ζωή Κωνσταντοπούλου:Να διευκρινίσω κ. Ιωάννου γιατί έχει μια σημασία. Να διευκρινίσω το εξής γιατί το ρωτάτε, ας δώσουμε μιαν απάντηση. Η πλαστογραφία ή η νόθευση είναι ένα αδίκημα το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ τουλάχιστον δεν προσήψε ποτέ στον κ. Βενιζέλο. Ο κ. Βενιζέλος και οι συν αυτώ ή οι συνεπικουρούντες τη διαδρομή του ή την πορεία ή τη στάση του, για κάποιο λόγο έχουν αποφασίσει να υπερασπίζονται τον κ. Βενιζέλο για αυτό το αδίκημα, της πλαστογραφίας ή της νόθευσης, της αλλοίωσης δηλαδή του ηλεκτρονικού περιεχομένου και του εγγράφου κατά την έννοια του άρθρου 13 του Ποινικού Κώδικα. Αυτό αφορά πραγματικά τον κ. Βενιζέλο και έχει να κάνει με την αίσθησή του και με την αίσθηση των συν αυτώ για την ευθύνη που φέρει, ως προς την διαχείρηση αυτού του αρχείου. Αλλά δεν έχει σίγουρα να κα΄νει με οποιαδήποτε κατηγορία που εμείς θα του είχαμε προσάψει για τέτοιου είδους αδίκημα, οπότε ας μην  παραβιάζει κανείς και ούτε ο κ. Βενιζέλος ανοιχτές θύρες. Δεν χρειάεται να προσπαθεί να αθωωθεί για κάτι για το οποίο δεν τον κατηγορούμε.

Χάρης Ιωάννου: Και μία διευκρίνση, γιατί είπατε ότι με τον προβληματικό τρόπο που έκλεισε η Επιτροπή, υπάρχει ένα δικονομικό θέμα, αλλά είπε και ο κ. Κοντονής ότι το αδίκημα της νόθευσης θα καταπέσει και στο Δικαστικό Συμβούλιο. Ρωτώ ευθέως, ο ΣΥΡΙΖΑ προβλέπει ότι με αυτέ τις τρεις κατηγορίες του Πορίσματος της πλειοψηφίας υπάρχει ενδεχόμενο αθώωσης του κ. Παπακωνσταντίνου από το Δικαστικό Συμβούλιο;

Ζωή Κωνσταντοπούλου: Ακούστε, εμείς σε αυτό το στάδιο δεν πρόκειται να κάνουμε προβλέψεις ενδεχομένων εξελίξεων της δικονομικής πορείας της υπόθεσης. Γιατί δεν είναι αυτός ο ρόλος μας. Μπορεί νομικά να έχουμε και άποψη και θέση. Ο ρόλος και η αποστολή μας αυτή τη στιγμή είναι να προειδοποιήσουμε  ότι κανείς δεν μπορεί να προσποιείται ότι δεν αντιλαμβάνεται τι επιχειρήματα δίνει ή τι επιχειρήματα επιτρέπει να παράγονται μέσα από μία αντιδικονομική λειτουργία. Και γι αυτό λέμε –και το λέμε και σήμερα ξανά θεσμικά- και, επίσης γι αυτό λέμε ότι δεν μπορεί κανείς να προσποιηθεί εκ των υστέρων ότι δεν κατάλαβε τι σήμαινε η μία ή η άλλη νομική επιλογή –και νομίζω ότι ήμασταν σαφείς- κανείς δεν μπορεί να πεί ότι δεν κατάλαβε και ότι παρεξήγησε. Και γι αυτό τον λόγο το λέμε με τόσο ρητό τρόπο. Πρέπει λοιπόν και αυτή είναι η πλέον θεσμική, δικονομική και υπεύθυνη στάση, πρέπει η Επιτροπή τουλάχιστον να διασκεφθεί επί όλων αυτών των ζητημάτων. Είναι πραγματικά το απόλυτο, το ελάχιστο όριο περιφρούρησης και της δικονομικής  πορείας της υπόθεσης και όχι μόνο της αξιοπιστίας, του κύρους της Επιτροπής, της Βουλής, αλλά και της ποινικής ακίωσης της Πολιτείας.

  Ευχαριστούμε πολύ.

To Γραφείο Τύπου