Με την υπʼ αριθμόν 5761/11.1.2013 ερώτησή μου έθεσα το ζήτημα της προστασίας, συντήρησης και επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Αγρινίου - Μεσολογγίου - Κρυονερίου, που έχει τεθεί εκτός λειτουργίας από το 1970 και παραμένει έκτοτε αναξιοποίητη, αν και στο διάστημα 1997 - 2004 ανακαινίσθηκε πλήρως, με κόστος τότε 13.000.000 ευρώ και με στόχο, προφανώς, την επαναχρησιμοποίησή της. Γιʼ αυτό, άλλωστε, και παραμένει μέρος της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής και συνεχίζει να εντάσσεται από τον ΟΣΕ στο «ενεργό δίκτυο υπό προσωρινή αναστολή». Η απάντηση που έλαβα από τον υπουργό (αριθ. πρωτ. Β-53), ήταν απολύτως ανεπαρκής και χωρίς το οποιοδήποτε στοιχείο -πολύ περισσότερο, οποιαδήποτε μελέτη- που να την υποστηρίζει.
Η επαναλειτουργία ωστόσο της γραμμής, ως τουριστικής αρχικά και, ενδεχομένως, προαστιακής στη συνέχεια, μπορεί να αποτελέσει μια θετική συμβολή στην ισόρροπη και φιλική προς το περιβάλλον ανάπτυξη της περιοχής, στην αναζωογόνηση της οικονομίας της με την ενθάρρυνση του θεματικού τουρισμού, και στη βιώσιμη κινητικότητα στις τοπικές κοινωνίες. Το επιβεβαιώνουν, τόσο η διεθνής εμπειρία, όσο και τα καλά παραδείγματα από την Ελλάδα με τη λειτουργία των θεματικών τρένων αλλά και με την πρόσφατη προσπάθεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση και τους Φίλους του Σιδηροδρόμου, για τη δημιουργία και τη στήριξη νέων τουριστικών και εμπορικών διαδρομών.
Με αυτά τα δεδομένα, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει προκειμένου να επαναλειτουργήσει η συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή, ως τουριστική αρχικά και, ενδεχομένως, προαστιακή στη συνέχεια, και να αξιοποιηθούν οι πολλαπλές αναπτυξιακές δυνατότητες που η λειτουργία της θα προσφέρει στην ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας;
2. Σε περίπτωση που εμμένει στην απόρριψη της πρότασης αυτής, πώς προτίθεται να δικαιολογήσει την οριστική, πλέον, καταστροφή μιας σύγχρονης και ιδιαίτερα ακριβής υποδομής, η οποία πρόσφατα μόλις ανακαινίσθηκε με κόστος 13.000.000 ευρώ για τους φορολογουμένους, επιλογή που θα ισοδυναμούσε μάλλον με διασπάθιση δημοσίων πόρων παρά με ορθολογική διαχείριση και αξιοποίησή τους;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Βαρεμένος