Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
19/07/2013

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Η καταδίκη σε κοινωνικό αποκλεισμό των Εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ

Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Κ. Υπουργέ,

συζητήθηκε χθες στη Βουλή και ψηφίστηκε το σχέδιο νόμου: «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις», το οποίο καταργεί ειδικότητες Εκπαιδευτικών.

Υπάρχουν Εκπαιδευτικοί στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) με ειδικότητες, όπως Βρεφονηπιοκόμοι, Φυσιοθεραπευτές, Νοσηλευτές, Ιατρικών Εργαστηρίων, κ.λ.π., που τους ανακοινώθηκε προφορικά και μάλιστα προτού καν ψηφιστεί το εν λόγω σχέδιο νόμου ότι θα τεθούν σε διαθεσιμότητα από τις 22.7.2013, με το αιτιολογικό ότι καταργείται ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας στα Επαγγελματικά Λύκεια.

Όλοι οι καθηγητές είναι διορισμένοι είτε με ΑΣΕΠ, είτε με επετηρίδα και πάντως δεν είναι σε καμία περίπτωση οι διορισμοί τους ρουσφετολογικοί, αρκετοί είναι κάτοχοι δεύτερου πτυχίου, όπως δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, κοινωνιολόγοι, φιλόλογοι, κ.α., άλλοι εργάζονται πολλά χρόνια, πολλοί δε από αυτούς είναι τρίτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς ατόμων με αναπηρία, κ.λ.π.

    Περαιτέρω, άμεσο αποτέλεσμα του μέτρου αυτού είναι και η κατάργηση των αντίστοιχων σπουδών, που μέχρι τώρα διδάσκονταν στα Επαγγελματικά Λύκεια και η επακόλουθη παρεμπόδιση των σπουδαστών να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους.

Ως εκ τούτου, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Τι μέλει γενέσθαι με τους μαθητές, των οποίων οι σπουδές δεν δύνανται να ολοκληρωθούν (όπως οι μαθητές που τελείωσαν ήδη την Α΄ ΕΠΑΛ);

2.    Υπάρχει κάποια πρόβλεψη για το αν καταργώντας τις συγκεκριμένες ειδικότητες Καθηγητών θα πάψουν να διδάσκονται και οι αντίστοιχες ειδικότητες σπουδών; Γιατί δεν αναβλήθηκε για μια συνολική ρύθμιση πολύ περισσότερο που αναμένεται το νομοσχέδιο του Υπουργείου για το τεχνολογικό λύκειο; Υφίσταται η μελέτη που ισχυρίζεστε ότι έχει το Υπουργείο για να καταργήσει τους τομείς Υγείας-Πρόνοιας, Εφαρμοσμένων Τεχνών και Αισθητικής-Κομμωτικής σε ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ;

3.    Ακόμα και στη λογική του Υπουργείου, την οποία δεν αποδεχόμαστε, για ποιο λόγο δεν αξιοποιούνται οι Καθηγητές αυτοί στο Υπουργείο Παιδείας, σε σχετικά αντικείμενα (για παράδειγμα οι εκπαιδευτικοί του τομέα υγείας στην αγωγή υγείας και τους Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων);

4.    Υπάρχει κάποια μέριμνα ή κοινωνική ευαισθησία σε αυτούς που είναι τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, άτομα με αναπηρία, μονογονεϊκές οικογένειες, έγκυες γυναίκες, μητέρες με νεογέννητα, κ.α.;

5.    Γιατί δεν δέχθηκε το Υπουργείο να αξιοποιηθούν τα δεύτερα πτυχία των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές,

Δημήτρης Τσουκαλάς

Τάσος Κουράκης

Γιώργος Πάντζας

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Τζένη Βαμβακά

Μιχάλης Κριτσωτάκης

Παναγιώτης Κουρουμπλής

Νίκος Συρμαλένιος

Θεανώ Φωτίου

Αϊχάν Καρά Γιουσούφ

Μαρία Κανελοπούλου

Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη

Παναγιώτα Δριτσέλη

Γιάννης Αμανατίδης