Παρέμβαση στη συνεδρίαση της 12/07/2013 της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων με θέμα τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Φορολογία Εισοδήματος, Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις», έκανε ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Γιάννης Αμανατίδης. Παρατίθενται τα πλήρη κείμενα της ομιλίας και της δευτερολογίας:
«Κύριε Πρόεδρε ευχαριστώ.
«Να αλλάξει το κράτος και να πάψει να είναι αντιπαραγωγικό», αυτή είναι η φράση που με έκανε να πάρω το λόγο στο πρώτο θέμα. Το κράτος το έχουν κάνει αναχρονιστικό, αντιπαραγωγικό οι πολιτικές που επί τριάντα χρόνια το αντιμετώπιζαν ως πελατειακό λάφυρο, σαν ένα κράτος λάφυρο της εκάστοτε κυβερνητικής εξουσίας. Όλες οι κακοδαιμονίες του Ελληνικού Δημοσίου οφείλονται στις πολιτικές οι οποίες ασκήθηκαν από τα δύο μεγάλα κόμματα.
Όμως, έχουν κατασυκοφαντηθεί οι δημόσιοι υπάλληλοι.
Μύθος πρώτος, ο μεγάλος αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων, στην απογραφή του 2010 το ποσοστό των δημόσιων υπάλληλων είχε αυξηθεί κατά πολύ, αφού στην απογραφή εκείνη κύριε Υπουργέ βάζατε μέσα ακόμη και δημοτικούς άρχοντες οι οποίοι εάν, έστω και εάν έπαιρναν μία αμοιβή για μια Επιτροπή, τους βάζατε μέσα στην απογραφή.
Ένα υπερδιογκωμένο, εσκεμμένα δημόσιο νούμερο, το οποίο το κάνατε για να συκοφαντήσετε τους Έλληνες δημοσίους υπαλλήλους. Ο αριθμός με τα σημερινά νούμερα που έχουμε πάρει από το Υπουργείο είναι 620.000 και σε αυτό θα πρέπει να προστεθεί ότι είναι οι 200.000 περίπου εκπαιδευτικοί όπου σε άλλες χώρες δεν υπολογίζονται.
Μύθος δεύτερος, μας έχουν πει ότι για όλη την κακοδαιμονία φταίνε οι δημόσιοι υπάλληλοι και ότι κοστίζουν πολλά. Τα στοιχεία που έχουμε είναι ότι το 1995 - 2009 στην Ελλάδα δαπανούσαμε το 11% του Α.Ε.Π. για τους δημοσίους υπαλλήλους, ενώ ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι το 10,8%. Χώρες όπως η Γερμανία, με λιγότερο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων, γιατί εξαιρούν της εκπαιδευτικούς και τους αστυνομικούς, καθώς και τους ένστολους, έχουν περίπου το ίδιο ποσοστό.
Τρίτος μύθος, είναι η απασχόληση. Στην Ελλάδα το ποσοστό απασχόλησης του συνόλου στο δημόσιο σε σχέση με το εργατικό δυναμικό της χώρας είναι 14% τη στιγμή που στη Σουηδία, στη Φιλανδία και στη Γαλλία είναι γύρω στο 28% επί του εργατικού δυναμικού.
Άρα λοιπόν η όλη φιλολογία τα προηγούμενα χρόνια χρησιμοποιήθηκε για τη διάλυση του Ελληνικού Δημοσίου,που δεν θα μπορεί να παρέχει δημόσια και δωρεάν τα κοινωνικά αγαθά.
Μιλάτε για τις ανάγκες της χώρας σε σχέση με το χρέος.
Δεν είναι ανάγκες τις χώρας να μορφωθούν τα παιδιά; Δεν είναι ανάγκες τις χώρας να μπορούν να γιατρευτούν οι πολίτες της; Δεν είναι ανάγκες της χώρας οι υπηρεσίες που προσφέρει η Τοπική Αυτοδιοίκηση ή οι υπηρεσίες της Εθνικής Άμυνας; Αυτές δεν είναι ανάγκες της χώρας;
Πώς λοιπόν αυτές οι ανάγκες της χώρας με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο υπηρετούνται;
Θεωρώ ότι δεν υπηρετούνται με το σημερινό νομοσχέδιο.
Άλλωστε το έχετε δείξει, διυλίζετε το κώνωπα και καταπίνετε την κάμηλο. Πριν από δεκαπέντε ημέρες περίπου στην Βουλή ψηφίσατε διαγραφή 134 εκατομμυρίων χρέους του Ιράκ προς τη χώρα μας και τα υπόλοιπα να αποπληρωθούν από το 2019 έως και 2040.
Ποιος είναι τότε λοιπόν ο στόχος σας ;
Είναι η ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών, στο πίσω μέρος του μυαλού όλων αυτών των πολιτικών, είναι η ιδιωτικοποίηση των κοινωνικών αγαθών, έτσι ώστε να παραδοθούν στις δυνάμεις του κεφαλαίου και του κέρδους. Άλλωστε μια απλή ματιά τους έμμεσους και άμεσους φόρους μας δείχνει ποιος πραγματικά πληρώνει και ποια είναι τα υποζύγια.
Κύριε Υπουργέ των Οικονομικών, τους δημοσίους υπαλλήλους τους βάζετε και πληρώνουν το 2% στο επίδομα αλληλεγγύης. Γιατί όμως το φορολογείτε; Το πληρώνονται; Το έχετε μέσα στην κλίμακα και το φορολογείτε και αυτό, γιατί δε το εξαιρείτε; Και να συνηγορήσω σε αυτό που είπε και ο κ. Λυκουρέτζος, και τους τρίτεκνους.
Για τα υπόλοιπα θέματα θα μιλήσω στον δεύτερο κύκλο, για τους εκπαιδευτικούς και τις απολύσεις στο δημόσιο. Ευχαριστώ πολύ.»
Δευτερολογία:
«Κύριε Πρόεδρε ευχαριστώ πολύ για τον λόγο μου δώσατε, θα ζητήσω την ανοχή σας για ένα ακόμη λεπτό καθώς δε μίλησε και ο εισηγητής μας για τα άρθρα τα οποία ανέλαβα εγώ να μιλήσω. Όσο παραμένει η Κυβέρνηση αυτή, θα πρέπει να είναι γνωστό στο ελληνικό λαό ότι η καταστροφική αυτή πολιτική θα συνεχιστεί. Μια πολιτική την οποία επιτάσσει το ίδιο το μνημόνιο και η οποία θα φέρει την χρεοκοπία στη χώρα.
Μας είπαν ότι όλα αυτά γίνονται για να φύγει η χώρα από τα μνημόνια, δεν μας λένε όμως ότι το κενό το οποίο θα υπάρξει, το δημοσιονομικό, το 2014 θα είναι γύρω στα 15 δισ. ? και πως αυτή η πολιτική τους έχει δημιουργήσει όλο αυτό το έλλειμμα.
Είναι υποκρισία - και μπορώ να καταλάβω τη δυσκολία πολλών συναδέλφων της Ν.Δ.- αλλά δεν μπορεί να λέγεται αυτή τη στιγμή ότι κάνουμε κινητικότητα και δεν απολύουμε. Αυτή τη στιγμή απολύονται εργαζόμενοι και είναι προαπαιτούμενο για τις δόσεις οι 12.500 απολύσεις. Είναι υποκρισία να λέτε ότι δεν θα γίνουν αυτές οι απολύσεις.
Αυτό είναι προαπαιτούμενο για να πάρουμε τη δόση η οποία όπως πολύ καλά αναλύθηκε θα πάει σε τοκογλυφικά δάνεια και χρέη.
Η Κυβέρνηση κύριε Πρόεδρε, δεν έχει την πολιτική νομιμοποίηση να πάρει τα μέτρα, δεν εκλέχθηκε ούτε με αυτό το πρόγραμμα τον Ιουνίου, η τρικομματική, ούτε μάλιστα και αυτή η δικομματική έχει τέτοιες προγραμματικές δεσμεύσεις.
Τα άρθρα 80 έως και 83 ουσιαστικά χτυπάνε τη μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων.
Εάν αξίζει κανείς να μπει σε λεπτομέρειες είναι για να καταδείξουμε ότι και με τη λογική τη δική σας, είναι παράλογες αυτές οι ρυθμίσεις τις οποίες θεσπίζετε. Μιλάτε για αξιολόγηση. Πότε έγινε αξιολόγηση; ακόμα και σε όλο αυτό το νομοσχέδιο εδώ δεν υπάρχει καμία έκθεση αξιολόγησης για όλα αυτά τα μέτρα τα οποία φέρατε. Για τους σχολικούς φύλακες, τη δημοτική αστυνομία, τους εκπαιδευτικούς, τη διαθεσιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, με νέα απλή κοινή υπουργική απόφαση. Δεν υπάρχει καμία και πουθενά έκθεση αξιολόγησης. Η διαβούλευση, πού υπήρξε η διαβούλευση; Στο κομμάτι που μιλάει για διαβούλευση δεν υπάρχει πουθενά πέρα από το Υπουργείο Παιδείας στο οποίο λέγει για το Τεχνικό Λύκειο το οποίο έχει κάνει. Άρα η λογική, με την οποία έχουν έρθει αυτά τα άρθρα είναι λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν».
Και βέβαια με τις ίδια σας τη λογική, οι ανάγκες- επειδή διαπιστώνετε ότι καταργώντας ένα τομέα, δεν εκλείπουν οι ανάγκες- αναγκάζεστε και λέτε ότι αυτές ακριβώς τις αρμοδιότητες που έχουν οι σχολικοί φύλακες ή οι δημοτικοί αστυνομικοί θα μπορούν οι δήμοι πλέον να τις εντάξουν σε άλλες υπηρεσίες τους.
Ακόμα πιστεύω ότι υπάρχει αντίθεση ευθέως με το άρθρο 103 του συντάγματος περί της μονιμότητας.
Κύριε Πρόεδρε, υπάρχει τρομοκρατία με το άρθρο Ζ, το οποίο δεν είναι μόνο για τη διαθεσιμότητα, αλλά και για την αργία. Μπορούν λοιπόν να μπούνε σε αργία οι υπάλληλοι με απλό Πειθαρχικό Συμβούλιο.
Κύριε Πρόεδρε, σε μια υφεσιακή πορεία που έχει η χώρα μας και στην ύφεση και στην ανεργία, το χειρότερο το οποίο μπορείς να κάνεις είναι προσθέσεις ανέργους.
Για το άρθρο 80, τους σχολικούς φύλακες. Η παρουσία τους, η ύπαρξή τους προφυλάσσει την σχολική περιουσία και πιστέψτε με ότι κερδίζει πολλαπλά το ελληνικό δημόσιο και σε χρήματα, αλλά πολύ περισσότερα σε ποιότητα εάν το θέλετε της σχολικής ζωής αλλά και για τη μετα- σχολική ζωή.
Διότι το σχολείο δεν λειτουργεί μόνο μέχρι το μεσημέρι, έχει δραστηριότητες και πρέπει να είναι κύτταρο πολιτισμού και της κοινωνίας και μετά το μεσημέρι. Είναι απαραίτητη η παρουσία των σχολικών φυλακών και είναι ανάγκη να στελεχωθούν οι δήμοι με ακόμη περισσότερα άτομα.
Εκπαιδευτικοί
Την υπεραριθμία στο Υπουργείο Παιδείας την έφερε η ίδια διάταξη του Υπουργού, η οποία έβαλε περισσότερες ώρες στο ωράριο των εκπαιδευτικών, άρα λογικά δημιούργησε υπεραριθμίες.
Το σχέδιο νόμου δεν εξαιρεί αυτούς δουλεύουν στην ειδική αγωγή, δεν υπάρχει πουθενά καμία τέτοια διάταξη. Γιατί δεν εξαιρούνται επίσης οι οικογένειες που έχουν άνεργο στον ιδιωτικό τομέα και όχι μόνο σύζυγο που είναι στη διαθεσιμότητα μέσα από αυτό το νόμο; Γιατί δεν εξαιρούνται οι τρίτεκνοι; Γιατί δεν αξιοποιούνται αυτοί που έχουν δεύτερο πτυχίο από αυτούς που βγαίνουν στη διαθεσιμότητα;
Κύριε Πρόεδρε, θέλω να δώσω δύο στοιχεία. Οι τομείς, οι οποίοι καταργούνται είναι οι πολυπληθέστεροι, είναι το 21% των μαθητών των ΕΠΑΛ και το 60% των μαθητών των ΕΠΑΣ και είναι οι ειδικότητες, οι οποίες έχουν μεγάλη άνοδο και υψηλή βαθμολογία.
Γιατί γίνεται αυτό;
Γιατί το Υπουργείο Παιδείας ουσιαστικά προμοτάρει την ιδιωτική εκπαίδευση και σε αυτήν στρέφει τους 20.000 περίπου μαθητές, σαν πελάτες.
Το άρθρο 90. Διαθεσιμότητα. Με απλή κοινή υπουργική απόφαση να μπορούν όλοι οι κλάδοι να καταργούνται; Αν δεν είναι αυτό μια πράξη καρατόμησης ουσιαστικά, τότε τι είναι;
Τα άρθρα 105 και 106, για τον κ. Αθανασίου, ο όποιος λείπει. Όταν είναι χωρίς υπαιτιότητα του εργαζόμενου, ο οποίος με προσωρινές διαταγές δουλεύει σε ένα δήμο και ο δήμος έχει εκφραστεί ότι καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες και το δικαστήριο δεν γίνεται, χωρίς δική του υπαιτιότητα, δεν αναζητά συνέχεια αναβολές ίδιος ο ενάγων, δεν υπάρχει ρύθμιση με την οποία να λέει ότι μπορεί να συνεχιστεί, το παύει 1/11. Αν, δηλαδή, εγώ θέλω να εκδικαστούν τα μέτρα, πάω στο το δικαστήριο και ζητάω να εκδικαστούν και το δικαστήριο απαντάει ότι έχει φόρτο εργασίας και δεν μπορεί και παραπέμπει την υπόθεση Φεβρουάριο του 1014, γιατί πρέπει να απολυθώ και μάλιστα με νόμο; Δεν είναι άδικο αυτό;
Κύριε Πρόεδρε, τελειώνοντας, νομίζουμε ότι δεν υπάρχει πλέον δικαιολογία και ατομικά στους βουλευτές όλων των κομμάτων, έτσι ώστε να ψηφίσουν τα συγκεκριμένα άρθρα, τα οποία οδηγούν σε απολύσεις χιλιάδες ανθρώπους. Γιατί δεν έρχεται με ένα άρθρο όλο το νομοσχέδιο, έρχεται με πάνω από 100 άρθρα, και υπάρχει δυνατότητα να καταψηφιστούν».