Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
05/04/2005

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΝ για τις δηλώσεις της Υπ.Παιδείας για το εισαγωγικό σύστημα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Στις σημερινές της δηλώσεις, η Υπουργός Παιδείας κ. Μ. Γαννάκου επιχείρησε να παρουσιάσει προειλημμένες αποφάσεις της Κυβέρνησης ως «προϊόν «διαλόγου» και «δημόσιας διαβούλευσης», που διεξάγεται «εντός» και «εκτός» του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, παίζοντας, για ακόμη μια φορά, με την αγωνία χιλιάδων μαθητών αλλά και των οικογενειών τους, που προσδοκούν την εισαγωγή των παιδιών τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Πιο συγκεκριμένα, με τις σημερινές της δηλώσεις, η Υπουργός Παιδείας ανακινεί ζήτημα προσδιορισμού βαθμολογικής βάσης για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς κάτι τέτοιο να έχει συζητηθεί με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς φορείς ούτε «εντός» ούτε «εκτός» του ΕΣΥΠ.

Με αυτή την ευκαιριακή και αποσπασματική ρύθμιση, ακολουθεί για μια ακόμη φορά την «πεπατημένη», να επιδιώκεται, δηλαδή, η ποιοτική βελτίωση της εκπαίδευσης με την ενίσχυση των εξεταστικών διαδικασιών. Θυμίζουμε, μόνο, ότι παρόμοια ήταν η «λογική» που ακολούθησε η μεταρρύθμιση «Αρσένη», η οποία γρήγορα οδήγησε στα γνωστά αδιέξοδα και εγκαταλείφθηκε από τους ίδιους τους εμπνευστές της.

Ταυτόχρονα, με τα λεγόμενά της, η Υπουργός επιβεβαιώνει το επιχείρημα που είχε διατυπωθεί από μέρους των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών που αποχώρησαν από το ΕΣΥΠ, ότι ο περιβόητος διάλογος ήταν προσχηματικός, με στόχο να εξασφαλιστεί η συναίνεση των εκπαιδευτικών φορέων σε μια νεοφιλελεύθερη εκπαιδευτική πολιτική.

Πώς αλλιώς, άλλωστε, να ερμηνευθεί η εμμονή της στην υλοποίηση αποφάσεων που έχουν καταδικαστεί από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, όπως είναι η αξιολόγηση των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων, και η υποταγή της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στις δυνάμεις της αγοράς, που κρύβεται πίσω από τη «σεμνή» διατύπωση της «σύνδεσης της εκπαίδευσης με την κοινωνική πραγματικότητα»;

Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΝ καλεί την Υπουργό, καθώς και την κυβέρνηση, να πάψει να παίζει με την αγωνία χιλιάδων μαθητών που προετοιμάζονται για την εισαγωγή τους σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και παρακολουθούν να τροποποιούνται για πολλοστή φορά μέσα σε λίγα χρόνια, οι προϋποθέσεις εισαγωγής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το εισαγωγικό σύστημα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί ένα πολύ σοβαρό θέμα που αφορά το σύνολο της κοινωνίας και δε μπορεί να αποτελεί μέρος της επικοινωνιακής στρατηγικής του εκάστοτε Υπουργού.

Ας ελπίσουμε ότι η Υπουργός θα αρκεστεί στο επικοινωνιακό γαϊτανάκι του περιβόητου Εθνικού διαλόγου - που εν τέλει κατέληξε να διεξάγεται με τους κυβερνητικούς υπαλλήλους του ΥΠΕΠΘ, τον ΣΕΒ και την εκκλησία αλλά χωρίς τους εκπαιδευτικούς φορείς- και θα σταματήσει να εξαγγέλλει στο πόδι ό,τι ιδέα της έρχεται κάθε φορά, προκαλώντας αναστάτωση στον πολύπαθο κόσμο της εκπαίδευσης.

Τμήμα Παιδείας