Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
27/08/2013

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας: Σκάνδαλο με τις διαφορές λιανικής τιμής προϊόντων, που διατίθενται στην Ελλάδα από γερμανικές και άλλες πολυεθνικές

Από τον δημοσιευμένο στο διαδίκτυο τιμοκατάλογο του πολυκαταστήματος MEDIA MARKT προκύπτει ότι ορισμένα τουλάχιστον προϊόντα στην Ελλάδα πωλούνται πολύ ακριβότερα σε σχέση με την Γερμανία. Με βάση τους τιμοκαταλόγους με ημερομηνία 21.8.2013, χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το κινητό τηλέφωνο NOKIA LUMIA 920 λευκό, το οποίο στην Γερμανία πωλείται 309 ΕΥΡΩ (βλ. www.mediamarkt.de/mcs/product/NOKIA-Lumia-920-wei%C3%9F,48353,464028,514455.html?langId=-3), ενώ το ίδιο ακριβώς προϊόν στην Ελλάδα πωλείται 499 ΕΥΡΩ (βλ. www.mediamarkt.gr/mcs/product/NOKIA-Lumia-920-White,99452,397537,561543.html?langId=-18), δηλαδή στην Ελλάδα το ίδιο προϊόν πωλείται ακριβότερα κατά 61,48 %. Επιπρόσθετα, εάν συνυπολογιστεί στις τιμές η διαφορά του ΦΠΑ (19% στη Γερμανία έναντι 23% στην Ελλάδα, http://www.vatlive.com/vat-rates/european-vat-rates/eu-vat-rates/) το ποσοστό είναι ακόμη μεγαλύτερο (η αρχική Γερμανίας είναι 250 και της Ελλάδας 384, άρα το 61,48% εκτινάσσεται στο 65,10%).

Επιπρόσθετα, όπως προκύπτει, από τις αναγραφόμενες στο διαδίκτυο τιμές την 21.8.2013, σημαντικές διαφορές εμφανίζονται ανάμεσα στις τιμές του ελληνικού ΙΚΕΑ και των υποκαταστημάτων της ίδιας αλυσίδας, που εδρεύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα εξής : α) χαλί τύπου ABORG πωλείται στην Ελλάδα 49 ΕΥΡΩ / τεμάχιο, ενώ στην Ολλανδία 29,95 ΕΥΡΩ / τεμάχιο. Η διαφορά τιμής ανέρχεται σε ποσοστό 63,60 %, β) τριθέσιος καναπές τύπου KARLSTAD πωλείται στην Ελλάδα 349 ΕΥΡΩ και στην Γερμανία 269 ΕΥΡΩ. Η διαφορά τιμής ανέρχεται σε ποσοστό 29,73%, γ) ο νιπτήρας και ντουλάπι νιπτήρα με δυο ντουλάπια  τύπου GODMORGON / ODENSVIK πωλείται στην Ελλάδα 239 ΕΥΡΩ και στη Γερμανία 189. Η διαφορά τιμής ανέρχεται σε ποσοστό 26,45%.

Τα παραπάνω παραδείγματα διαφοράς τιμών προφανώς δεν είναι τα μόνα.

Λαμβάνοντας υπόψιν την μείωση του οικογενειακού εισοδήματος λόγω των καταστροφικών συνεπειών της μνημονιακής πολιτικής, απαιτούνται αυστηροί έλεγχοι, ώστε να αποφεύγεται οποιαδήποτε καταχρηστική τιμολογιακή πολιτική σε βάρος του καταναλωτή.

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί

1) Προτίθενται να ερευνήσουν τις σημαντικές διαφοροποιήσεις στην τιμή του ίδιου προϊόντος ανάμεσα στα υποκαταστήματα μεγάλων εμπορικών αλυσίδων, που βρίσκονται στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Μπορούν σήμερα να διαβεβαιώσουν τους καταναλωτές ότι οι διαφοροποιήσεις αυτές δεν οφείλονται σε καταχρηστικές τιμολογιακές πολιτικές;

2) Προτίθενται να ερευνήσουν εάν, πίσω από τις δυσερμήνευτες αυτές διαφοροποιήσεις στην τιμή του ίδιου προϊόντος, κρύβονται ενδο - ομιλικές συναλλαγές, που αποσκοπούν στην μεταφορά κερδών σε άλλες φορολογικές δικαιοδοσίες;

3) Με ποιά μέτρα προστατεύεται σήμερα ο καταναλωτής από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και υπερκοστολογήσεις;

4) Προτίθενται να καταθέσουν τα πορίσματα των ελέγχων στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

Θοδωρής Δρίτσας

Ευαγγελία Αμμανατίδου – Πασχαλίδου

Τζένη Βαμβακά

Νίκος Βούτσης

Δημήτρης Γάκης

Δημήτρης Γελαλής

Κων/νος Δερμιτζάκης

Βαγγέλης Διαμαντόπουλος

Μαρία Διακάκη

Ηρώ Διώτη

Ρένα Δούρου

Κώστας Ζαχαριάς

Αγνή Καλογερή

Αϊχάν Καραγιουσούφ

Χαρά Καφαντάρη

Δημήτρης Κοδέλας

Μιχάλης Κριτσωτάκης

Νίκος Μιχαλάκης

Ιωάννης Μιχελογιαννάκης

Κώστας Μπάρκας

Μαρία Μπόλαρη

Ευγενία Ουζουνίδου

Γιώργος Πάντζας

Θανάσης Πετράκος

Στέφανος Σαμοϊλης

Ιωάννης Σταθάς

Δημήτρης Στρατούλης

Μαρία Τριανταφύλλου

Θεανώ Φωτίου

Δέσποινα Χαραλαμπίδου

Βασίλης Χατζηλάμπρου