Χωρίς μόνιμη σχολική στέγη βρίσκονται επί σειρά ετών οι Σχολικές –μόνο κατʼ όνομα- Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Λάρισας, αφού με εξαίρεση το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, οι υπόλοιπες ΣΜΕΑΕ κάθε χρόνο τέτοια εποχή αναζητούν στέγη και η εξεύρεση λύσης έχει «προσωρινό» χαρακτήρα, αλλά σε κτίρια που δε διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές για να φιλοξενήσουν παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Μπορεί το σχολικό έτος να ξεκινά σε μία εβδομάδα από σήμερα, όμως ούτε φέτος τα παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές και οι μαθητές του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Λάρισας δε θα στεγαστούν σε δομές που να καλύπτουν τις κτιριολογικές προδιαγραφές για άτομα με αναπηρία, όπως αυτές περιγράφονται στον επίσημο «Οδηγό Μελετών για Διδακτήρια Όλων των Βαθμίδων Εκπαίδευσης» του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων.
Αντίθετα, οι 17 μαθητές με ΔΑΔ φιλοξενούνται σε αίθουσες του 31ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, ενώ οι 39 μαθητές του ΕΕΕΕΚ Λάρισας έχουν “εξοριστεί” –μεταφερόμενοι από έναν εξίσου ακατάλληλο χώρο- στο σχολικό κτίριο του πρώην Γυμνασίου Αγ. Αναργύρων.
Παρά τις μεγαλόστομες δεσμεύσεις του τότε υπουργού Παιδείας κ. Ευρ. Στυλιανίδη στις 9 Μαΐου 2008 στη Λάρισα, ότι έχει εξασφαλιστεί ξεχωριστή δαπάνη στο πρόγραμμα του ΟΣΚ, ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, για ανέγερση διδακτηρίου στη συνοικία Νεάπολη της Λάρισας, προκειμένου να στεγαστούν οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη.
Πρόσφατα, η προϊσταμένη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας σε συνάντησή της με το Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ ν. Λάρισας και γονείς ατόμων με ΔΑΔ, τόνισε ότι έχει καταθέσει πρόταση προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, για τη ανέγερση νέου συγκροτήματος που θα φιλοξενήσει όλες αυτές τις σχολικές μονάδες και σε υποδομές που θα πληρούν τις προϋποθέσεις.
Επειδή οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού και δικαιούνται προσβάσιμα σχολεία, με μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες για την πραγματική υποστήριξή τους για την ένταξή τους στην κοινωνική ζωή.
Επειδή, τέλος, στο άρθρο 24 παρ. 2β της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, όπως αυτή κυρώθηκε με τον Ν. 4074/2012 «Κύρωση της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και του Προαιρετικού Πρωτοκόλλου στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες» (ΦΕΚ 88, τ. Α΄)], αναφέρεται ξεκάθαρα ότι «τα άτομα με αναπηρίες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια ενιαία, ποιοτική και ελεύθερη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε ίση βάση με τους άλλους, στις κοινότητες στις οποίες ζουν».
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποιά λύση προκρίνει για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2013-14 το αρμόδιο Υπουργείο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα στέγασης των ΣΜΕΑΕ της Λάρισας;
2. Τί απέγιναν εκείνα τα 5,5 εκατ. ευρώ, τα οποία είχε αναφέρει ο Υπουργός Παιδείας το 2008 ότι έχουν εξασφαλιστεί από τον ΟΣΚ αποκλειστικά για την ανέγερση διδακτηρίου με κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους, που θα στέγαζε τα ειδικά σχολεία της πόλης;
3. Έχει κατατεθεί σχετική πρόταση ανέγερσης διδακτηρίου για τις ΣΜΕΑΕ από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας; Πώς έχει αυτή αξιολογηθεί από το Υπουργείο; Προτίθεται και, εάν ναι, με ποιό συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, να προχωρήσει στην υλοποίησή της;
4. Έχει εξασφαλιστεί όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό για τη λειτουργία των ΣΜΕΑΕ του ν. Λάρισας για το σχολικό έτος 2013-14;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Ηρώ Διώτη
Τάσος Κουράκης
Δημήτρης Γελαλής