Η εξυπηρέτηση και αντιμετώπιση που έχουν άτομα με κώφωση από τις υπηρεσίες του Δημοσίου μπορεί να χαρακτηριστεί από ανεπαρκέστατη έως και τραγική. Εκτός από την συνεχόμενη αποψίλωση που υφίστανται όλες οι υπηρεσίες του Δημοσίου σε προσωπικό, που οδηγεί σε τραγικές ελλείψεις και καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πολιτών, είναι και πάγια η έλλειψη στελέχωσης των υπηρεσιών αυτών με εξειδικευμένο και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό παρέχοντας στα Άτομα με Αναπηρία και ειδικά στα άτομα με κώφωση τη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών, προκειμένου να προσεγγίσουν με άνεση και ασφάλεια υπηρεσίες με σκοπό την επικοινωνία, την πληροφόρηση και την ενεργή συμμετοχή τους στα κοινωνικά δρώμενα. Συγκεκριμένα, πολύ σπάνιες είναι οι περιπτώσεις υπηρεσιών που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες διερμηνείας στη Νοηματική Γλώσσα, με αποτέλεσμα τα άτομα με κώφωση να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν, πολλές φορές ακόμα, να αντιμετωπίζονται σαν «βάρος» από τις υπηρεσίες. Αναγκάζονται, δε, τις περισσότερες φορές να ζητήσουν εξυπηρέτηση υπό μορφή «χάρης» από άτομα τα οποία δεν διαθέτουν τουλάχιστον το επίπεδο επάρκειας νοηματικής γλώσσας.
Επειδή η πολιτεία πρέπει να μεριμνά για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας και προσπελασιμότητας όλων των κατηγοριών πολιτών στις υπηρεσίες του Δημοσίου.
Επειδή η αξιοπρεπής διαβίωση των Ατόμων με Αναπηρία αποτελεί το βασικό αναγνωρισμένο συνταγματικό δικαίωμα μιας δημοκρατικής κοινωνίας.
Ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί :
1. Προτίθενται, και πότε, να προβούν σε καθιέρωση διερμηνέων νοηματικής γλώσσας, τουλάχιστον σε υπηρεσίες συναλλαγής με κοινό μεγάλης κίνησης;
2. Ποια πρόσθετα μέτρα προτίθενται να λάβουν για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ατόμων με κώφωση στις υπηρεσίες του Δημοσίου;
3. Προτίθενται να συμπεριλάβουν στο Νομοθετικό πλαίσιο που απαλλάσσει τα ΑμεΑ από το να καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας και τους κωφούς;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Τριανταφύλλου Μαρία
Βαρεμένος Γιώργος
Ζαχαριάς Κώστας
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Κυριακάκης Βασίλης
Στρατούλης Δημήτρης
Χατζηλάμπρου Βασίλης