Με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς αποκαλύπτεται στις πραγματικές της διαστάσεις η κατάσταση διάλυσης που επικρατεί στην Ειδική Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Οι χρόνιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, τα εμπόδια στην προσβασιμότητα ή στην μετάβαση των μαθητών στο σχολείο όχι μόνο παραμένουν αλλά σήμερα αναδεικνύονται και ως μη επιλύσιμα προβλήματα τα οποία απειλούν την συνέχιση της ίδιας της λειτουργίας των Ειδικών Σχολείων.
Η εικόνα που μεταφέρεται από εκπαιδευτικούς που εργάζονται στο ειδικό σχολείο Δράμας (6/θ - 35 παιδιά) είναι αποκαρδιωτική. Όπως καταγγέλλεται σήμερα υπάρχουν μόνο δύο δασκάλες και η Διευθύντρια, ένας νοσηλευτής και ένας εργαζόμενος στη θέση του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) καθώς και μία φυσικοθεραπεύτρια, η οποία όμως έχει καταθέσει αίτημα απόσπασης. Το λεωφορείο του σχολείου δεν κινείται ελλείψει μόνιμου οδηγού και συνοδού, ενώ δεν υπάρχει καμία μέριμνα για την μετάβαση στο σχολείο των 20 παιδιών που έρχονται από τα κοντινά χωριά. Είναι σαφές ότι οι συγκεκριμένες συνθήκες που επικρατούν επερωτούν καθαυτή ολόκληρη τη φετινή λειτουργία του σχολείου.
Επειδή η ολιγωρία που επιδεικνύει η κυβέρνηση στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της Ειδικής Εκπαίδευσης οδηγεί βαθμιαία στην εξαφάνιση της,
Επειδή η ομαλή ένταξη στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη συνέχεια η πρόσβαση στην αγορά εργασίας αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των ΑμεΑ
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποιες συγκεκριμένες μέριμνες θα ληφθούν έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν επαρκώς και μακροπρόθεσμα τα λειτουργικά προβλήματα του Ειδικού Σχολείου Δράμας;
2. Ποιες είναι οι προθέσεις της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων καθώς και της ίδιας της κυβέρνησης αναφορικά με την Ειδική Εκπαίδευση στην Ελλάδα; Έχει καταρτιστεί κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο για την υπέρβαση των προβλημάτων υποδομής και λειτουργίας σε πανελλαδικό επίπεδο;
Ο ερωτών βουλευτής
Καραγιαννίδης Χρήστος