Παρά την διάψευση μόνο από το ΤΑΙΠΕΔ, μεγάλη αναστάτωση και οργή προκάλεσε στις τοπικές κοινωνίες και πανελλαδικά, η είδηση στα ΜΜΕ, ότι η γερμανική αεροπορική εταιρία Lufthansa και οι Γερμανοί σύμβουλοι του Ελληνικού Δημοσίου επανέφεραν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, την εισήγηση που είχαν φέρει προς συζήτηση και στο παρελθόν, για το κλείσιμο 22 περιφερειακών αεροδρομίων και μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου Βόλου. Τυχόν πραγματοποίηση μιας τέτοιας κίνησης θα απογύμνωνε τη χώρα από υποδομές που θα βοηθήσουν την ανάπτυξή της.
Ενδεχόμενο κλείσιμο του περιφερειακού αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου Βόλου θα έφερνε μεγάλο πλήγμα στην τοπική οικονομία, γιατί εξυπηρετεί την Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα και έχει συμβάλλει σημαντικά στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου έχει επιδείξει στα χρόνια λειτουργίας του διαρκή αυξητική τάση στον τομέα των αφίξεων, ενώ μόνο μέσα στο 2013 παρουσίασε κατά 6 - 7%, συγκριτικά με το 2012.
Μάλιστα, προ 5 μηνών (τέλη Μαΐου), η αεροπορική εταιρία Aegean έδειξε ενδιαφέρον να ανοίξει μόνιμη γραμμή με το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, ζητώντας μάλιστα, εκτός από τα στοιχεία για το αεροδρόμιο (αφίξεις, αναχωρήσεις, πληροφορίες για πιθανές μελλοντικές πτήσεις βάσει των τοπικών αναγκών και του εισερχόμενου τουρισμού), τα δημογραφικά στοιχεία της ευρύτερης περιοχής, για τον εισερχόμενο τουρισμό, όπως επίσης και στοιχεία από tour operators που συνεργάζονται με ξενοδόχους της περιοχής.
Η συνέχιση της λειτουργίας του και ο εκσυγχρονισμός του, με διαρκή ενίσχυση του αερομεταφορικού και εμπορικού του χαρακτήρα πρέπει να αποτελέσουν εργαλείο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Ελλάδας.
Επειδή η μετακίνηση αποτελεί δικαίωμα και οι αερολιμένες, καθώς και οι υπόλοιπες υποδομές μεταφορών είναι βασικές δημόσιες υποδομές, με κύρια λειτουργία τους την ασφαλή διακίνηση εμπορευμάτων και μετακίνηση επιβατών.
Επειδή η ύπαρξη του αεροδρόμιου της Νέας Αγχιάλου Βόλου αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης για την περιοχή της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Ελλάδας
Επειδή το κλείσιμο των περιφερειακών αεροδρομίων εντείνει την ύφεση και δεν βοηθάει την περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας.
Επειδή οι πληροφορίες κυκλοφόρησαν μόλις μία ημέρα μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού να επιτρέψει τη συγχώνευση AEGEAN-OLYMPIC AIRLINES και την επακόλουθη δημιουργία ενός ιδιωτικού μονοπωλίου στον κλάδο των αερομεταφορών.
Επειδή παρά την διάψευση από το ΤΑΙΠΕΔ ότι δεν υφίσταται τέτοιο θέμα, η πολιτική εμπειρία μέχρι σήμερα έχει δείξει το αντίθετο και η συγκυβέρνηση πρέπει να πάρει θέση γι αυτό το ύψιστης πολιτικής σημασίας ζήτημα.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
• Θα επιβεβαιώσουν ότι το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου Βόλου θα συνεχίσει κανονικά τη λειτουργία του;
• Ποια πολιτική προτίθενται να ακολουθήσουν σχετικά με την αξιοποίηση, τον εκσυγχρονισμό, καθώς και την ενίσχυση του αερομεταφορικού και εμπορικού χαρακτήρα του περιφερειακού αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου, που καλύπτει την Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος
Βαλαβάνη Νάντια
Δημήτρης Γελαλής
Ηρώ Διώτη
Παναγιώτα Δριτσέλη
Νίκος Μιχαλάκης