Η Δημόσια Εκπαίδευση δέχεται συνεχή πλήγματα από την κυβερνητική πολιτική, ακολουθώντας κατά γράμμα τις μνημονιακές επιταγές της τρόικα. Οι ρητές δεσμεύσεις των αρμόδιων επιτελών για ομαλή έναρξη και συνέχιση του σχολικού έτους μένουν έωλες και αναιρούνται επί του πρακτέου τόσο από τον αναβρασμό που έχει επικρατήσει σε όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα, όσο και από τα διαρκώς αυξανόμενα προβλήματα λειτουργίας των σχολείων, ενώ θα επιδεινωθούν από τη νέα μείωση της χρηματοδότησης της Παιδείας.
Να σημειωθεί ότι στον προϋπολογισμό του 2013 οι δαπάνες για την Παιδεία έφτασαν μόλις στο 2,7% του ΑΕΠ, με τις δαπάνες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να μειώνονται κατά 215 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι συνολικές δαπάνες, σύμφωνα με το προσχέδιο προϋπολογισμού του 2014, προβλέπεται να είναι μειωμένες επιπλέον κατά 400 εκατομμύρια.
Η κατάσταση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Μαγνησία ακολουθεί ακριβώς την ίδια καθοδική πορεία με την υπόλοιπη χώρα και αντικατοπτρίζεται σε όλα τα επίπεδα.
Η εκπαιδευτική διαδικασία αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της σημαντικότατης καθυστέρησης στις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με καταγγελίες του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, καθώς οι υπηρεσιακές μεταβολές θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στον Αύγουστο, ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να ήταν στις θέσεις τους από 1η Σεπτεμβρίου. Τονίζεται δε ότι οι μετατάξεις εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προς την Πρωτοβάθμια έγινε αποκλειστικά για να εξυπηρετήσει λογιστικές ανάγκες που έχει επιβάλλει η τρόικα και σε καμία περίπτωση για να εξυπηρετήσει ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό. Σήμερα στη Μαγνησία υπάρχουν 12 κενά νηπιαγωγών 6 σε ολοήμερα και σε 6 πρωινού ωραρίου νηπιαγωγεία, ενώ περίπου 60 εκπαιδευτικοί στη Μαγνησία είναι αναπληρωτές μέσω του ΕΣΠΑ.
Εξακολουθούν και οξύνονται τα προβλήματα που αφορούν στην μεταφορά των μαθητών. Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπογράφτηκε στις 11 Ιουνίου 2013 από τους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εσωτερικών μειώνονται οι δαπάνες για τη μεταφορά των μαθητών στα 55 εκατομμύρια ευρώ από τα 140. Σύμφωνα με την Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Βόλου, τουλάχιστον δύο (2) σχολεία αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη μεταφορά των μαθητών (2ο Δημοτικό Αγριάς και Δημοτικό Πορταριάς), ενώ πιο έντονα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα περιφερειακά σχολεία του Νομού, όπως το Δημοτικό Σχολείο Αφετών.
Σημαντικά διδακτικά προβλήματα πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα σε ότι αφορά στις εγκαταστάσεις των σχολικών κτιρίων. Αφενός υπάρχουν πολλά νηπιαγωγεία τα οποία εξακολουθούν να λειτουργούν σε δύο κύκλους εργασίας, πρωί – απόγευμα, αφετέρου υπάρχουν διδακτήρια, νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, τα οποία είναι ακατάλληλα για τη διδασκαλία των μαθητών. Χαρακτηριστικότατες οι περιπτώσεις του παλιού κτίσματος του 5ου Δημοτικού Βόλου το οποίο «παρέχει» κακοδιατηρημένες τουαλέτες στους 240 μαθητές και του 14ου Δημοτικού Βόλου με επικίνδυνα και ολισθηρά σκαλιά. Ταυτόχρονα, υπάρχουν και τα τραγικά παραδείγματα του 28ου Δημοτικού και 35ου Νηπιαγωγείου Αλυκών με τη βροχή να περνά εντός του σχολικού κτιρίου που θυμίζει θερμοκήπιο, αφού η μεγαλύτερη επιφάνεια του κτιρίου είναι καλυμμένη με τζάμια και του 6ου Δημοτικού Νέας Ιωνίας στο οποία εξακολουθούν να υπάρχουν πλακίδια από το άκρως τοξικό και επικίνδυνο υλικού αμιάντου.
Τέλος, τόσο η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων όσο και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν αναφερθεί στις σημαντικότατες ελλείψεις σε προσωπικό που αφορά την καθαριότητα αλλά και την έλλειψη σχολικών τροχονόμων σε σχολεία τα οποία βρίσκονται σε οδούς υψηλής κίνησης, όπως το 2ο Δημοτικό Αγριάς και το 4ο και 23ο Δημοτικά Βόλου.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Σε τι ενέργειες θα προβεί και πότε, ώστε να καλυφθούν οι 12 κενές θέσεις νηπιαγωγών που υπάρχουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στη Μαγνησία;
2. Τι θα πράξει ώστε να αποκατασταθούν οι βλάβες και οι ελλείψεις στα σχολικά κτίρια; Θα αναλάβει πρωτοβουλίες για την ανέγερση νέων διδακτηρίων στις περιπτώσεις που οι εργασίες αποκατάστασης δεν επαρκούν για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των μαθητών;
3. Θα ενισχύσει τους αρμόδιους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ώστε να εξασφαλισθεί η σωστή και ασφαλής μεταφορά των μαθητών καθώς και η ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας και σχολικών τροχονόμων;
Ο ερωτών βουλευτής
Αλέξανδρος Μιχ. Μεϊκόπουλος