Εδώ και 17 μήνες τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δε λειτουργούν και εδώ και δύο εβδομάδες έκλεισαν και όλοι οι εργαζόμενοι βρίσκονται στο δρόμο. Στα ναυπηγεία συντελείται ένα έγκλημα εις βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων και της άμυνας της χώρας. Ο ιδιοκτήτης τους κ. Σάφα κρατά ενέχυρο τα ναυπηγεία και ομήρους και απλήρωτους τους εργαζόμενους σε αυτά. Σε μια περίοδο φτώχειας, ύφεσης και αποεπένδυσης, αντί η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία να γίνει μοχλός ανάπτυξης και παραγωγικής ανασυγκρότησης, δίνουμε δισεκατομμύρια σε ψευτοεπενδυτές και αφήνουμε να ρημάζουν τα ελληνικά Ναυπηγεία. Αυτή τη στιγμή τέσσερα υπερσύγχρονα, πληρωμένα και σχεδόν ετοιμοπαράδοτα υποβρύχια αφήνονται να σαπίζουν στις εγκαταστάσεις. Η σύμβαση του 2010, με την σφραγίδα των κ.κ. Βενιζέλου και Παπακωνσταντίνου, είναι μεγαλύτερο σκάνδαλο ακόμα και από την αρχική ναυπηγική σύμβαση που έχει την σφραγίδα του εσχάτως καταδικασθέντα κ. Τσοχατζόπουλου.
Επειδή τα ναυπηγεία δόθηκαν δώρο σε εταιρία της οποίας εξασφαλίστηκαν απευθείας αναθέσεις συμβάσεων ύψους 3 δις ευρώ, επειδή πληρώθηκε αστρονομική προκαταβολή πάνω από 1 δις, παραβιάστηκε κάθε γνωστή αρχή, πρακτική και μεθοδολογία για την υλοποίηση έργων και συμβάσεων και σήμερα το Π.Ν. δεν έχει τα υποβρύχια που παρήγγειλε και είναι αναγκαία στον επιχειρησιακό του σχεδιασμό, επειδή οι εργαζόμενοι είναι στο δρόμο,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
• Σκοπεύει το ελληνικό δημόσιο να καταγγείλει άμεσα την σύμβαση με την ABOU DHABI MAR του κ. Σάφα; Θα ασκήσει όλα τα ένδικα μέσα ώστε να διεκδικήσει τα διαφυγόντα κέρδη από την ABOU DHABI MAR; Τι ενέργειες θα κάνει ώστε να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας;
• Σκοπεύει το ελληνικό δημόσιο να ανακτήσει τον έλεγχο των Ναυπηγείων του Σκαραμαγκά προκειμένου να αποπερατωθούν άμεσα τα υποβρύχια και να δοθούν προς χρήση στο Πολεμικό Ναυτικό και να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας; Θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες νομικής υποστήριξης και διεκδίκησης στην Ε.Ε. προκειμένου να ανακληθούν οι περιορισμοί που αφορούν στην κρατική ενίσχυση των Ναυπηγείων;
Ο ερωτών Βουλευτής
Αλέξης Τσίπρας