Σε τραγική κατάσταση έχουν περιέλθει οι Ναυτεργάτες του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α», πλοιοκτησίας Αλέξανδρου Αγούδημου, στους οποίους οφείλονται δεδουλευμένοι μισθοί από 3 – 6 μήνες, ποσό που ξεπερνά συνολικά τα 800.000 ευρώ. Ήδη το πλοίο από 1/9/2013 λόγω επίσχεσης εργασίας της συντριπτικής πλειοψηφίας του πληρώματος δεν εκτελεί τα προγραμματισμένα δρομολόγιά του και έχει ακινητοποιηθεί στο λιμάνι της Ραφήνας. Σύμφωνα με καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ, η επιχείρηση Αγούδημου, όχι μόνο δεν ικανοποίησε τα νόμιμα αιτήματα των ναυτεργατών, αλλά επιδίωξε σε συνεργασία με άλλη Ναυτιλιακή Εταιρεία να κλείσει συμφωνία ναύλωσης του πλοίου, χωρίς την εξόφληση του πληρώματος και με την απαίτηση να κλείσει το ναυτολόγιο και να απολυθούν οι Ναυτεργάτες, χωρίς να τους καταβληθούν οι δεδουλευμένοι μισθοί, κάτι που είναι σαφώς παράνομο. Σημειώνεται ότι η επιχειρούμενη μεθόδευση για κλείσιμο του ναυτολογίου χωρίς την εξόφληση των Ναυτεργατών απέτυχε, χάρη στην ενότητα και την αποφασιστικότητα του πληρώματος, της ΠΕΝΕΝ και άλλων Σωματείων.
Όμως, στη συνέχεια η εταιρεία διέκοψε την τροφοδοσία και την σίτιση των Ναυτεργατών, με αποτέλεσμα το πλήρωμα να μένει χωρίς φαγητό για πολλές ημέρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε βοήθεια του πληρώματος, έσπευσαν κάτοικοι, καθώς και η εκκλησία της Ραφήνας, οι οποίοι προσέφεραν τρόφιμα, αναγνωρίζοντας το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι συγκεκριμένοι ναυτεργάτες.
Σημειώνεται ότι η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ έχει απευθυνθεί στις Λιμενικές, Εισαγγελικές και Δικαστικές αρχές και απαιτεί να κινηθούν άμεσα και αποφασιστικά ενάντια στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, επιβάλλοντας ό,τι προβλέπεται από την ποινική δικονομία για την καταβολή και την εξόφληση των Ναυτεργατών του Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α».
Με δεδομένα τα παραπάνω
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
Α) Τι μέτρα θα λάβει απέναντι στο πρωτοφανές αυτό περιστατικό αθέτησης υποχρεώσεων και εγκατάλειψης πληρώματος από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, καθώς και μη κάλυψης των βασικών αναγκών του πληρώματος; Το γεγονός ότι το υπουργείο δηλώνει ότι δεν έχει εκ του νόμου δικαιοδοσία να παρέμβει στη μεταξύ εργοδοσίας και ναυτεργασίας νομική διαμάχη, καταργεί αυτομάτως και την υποχρέωσή του, που πηγάζει από τον θεσμικό του ρόλο για τη στήριξη και αρωγή των Ελλήνων ναυτικών;
Β) Τι μέτρα θα λάβει απέναντι στο γενικευμένο και διαρκώς διογκούμενο φαινόμενο της απλήρωτης ναυτικής εργασίας σε δεκάδες ελληνικά και ελληνόκτητα Ε/Γ πλοία;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Θοδωρής Δρίτσας
Δημήτρης Στρατούλης
Νίκος Συρμαλένιος