Εννέα οδηγοί του Υπεραστικού ΚΤΕΛ ν. Λάρισας είδαν “την πόρτα της εξόδου” και άλλοι δύο υπέστησαν βλαπτική μεταβολή των συμβάσεών τους, όταν αρνήθηκαν να δεχτούν τις νέες ατομικές συμβάσεις εργασίας που περιέκοπταν κατά το ήμισυ τις απολαβές τους και επιπλέον να πραγματοποιούν το δρομολόγιο Λάρισα-Αθήνα σε 3 ώρες και 35 λεπτά, όπως διαφημίζει το Υπεραστικό ΚΤΕΛ, παραβιάζοντας πρακτικά τα θεσμοθετημένα, βάσει Κ.Ο.Κ., όρια ταχύτητας.
Όπως έχει καταγγελθεί επίσημα και στο Ειρηνοδικείο Λάρισας από 5 οδηγούς, αλλά και στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Λάρισας με μηνυτήρια αναφορά της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, απώτερος στόχος της Διοίκησης του ΚΤΕΛ είναι η περικοπή των μισθών των εργαζομένων της από 20% έως και 40%, ασχέτως εάν την ίδια περίοδο η επιχείρηση δηλώνει (Ισολογισμός 31.12.2012) ότι είχε αύξηση του τζίρου της από 2,5 εκατομμύρια το 2011 σε 4,4 εκατομμύρια την επόμενη χρονιά. Μάλιστα, επανειλημμένα έχει χρησιμοποιήσει ως πρόσχημα την άρνηση όσων οδηγών δεν έχουν δεχτεί τις νέες συμβάσεις για να τους απολύσει και στη θέση τους έχει προσλάβει νέους οδηγούς, με τον κατώτατο μισθό και, βεβαίως, κατατρομοκρατημένους και χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Στους δε απολυμένους έχει αποστείλει εξώδικα, με τα οποία επικαλείται παραπτώματα των τελευταίων την περίοδο που εργάζονταν για το ΚΤΕΛ, με στόχο να υφαρπάξει εκ των υστέρων, καταχρηστικά, τα ποσά που τους κατέβαλε ως αποζημίωση απόλυσης! Πέραν αυτού, “πρωτοπορεί”, έχοντας προσφύγει στα δικαστήρια –υπόθεση που εκδικάστηκε στις 17 του μήνα- ζητώντας να μην πληρώσει προσαύξηση κατά 75% στο μεροκάματο της Κυριακής των οδηγών.
Εκτός όλων των παραπάνω, συστηματικά η Διοίκηση του ΚΤΕΛ, παραβιάζοντας τον Ν. 1264/1982, προσπαθεί να απαγορέψει στους οδηγούς να συνδικαλίζονται, απειλώντας τους ευθέως με απόλυση.
Επειδή παρόμοια περιστατικά έχουν καταγγελθεί και για άλλες διοικήσεις Υπεραστικών ΚΤΕΛ στην επικράτεια, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
Τι θέση παίρνουν απέναντι σε αυτές τις πρακτικές των διοικήσεων των Υπεραστικών ΚΤΕΛ της χώρας, οι οποίες εκτός από επιζήμιες για τους εργαζομένους, τείνουν να γίνουν και επικίνδυνες για την ασφάλεια των μεταφορών;
Πώς σκοπεύουν να παρέμβουν για την ανάκληση των καταχρηστικών και εκδικητικών απολύσεων των οδηγών του Υπεραστικού ΚΤΕΛ ν. Λάρισας;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ηρώ Διώτη