Σύμφωνα με καταγγελίες και δημοσιεύματα, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου επέτρεψε σήμερα το πρωί την είσοδο κρουαζιεροπλοίων στα λιμάνια του Πειραιά, της Κέρκυρας και του Βόλου χωρίς πλοήγηση, με αποτέλεσμα ένα κρουαζιερόπλοιο να δέσει σε λάθος προβλήτα και να τεθεί αντικειμενικά σε κίνδυνο η ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και των πληρωμάτων. Αιτία αυτής της απόφασης, σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, στάθηκε η πρόθεση της κυβέρνησης να «σπάσει» την κινητοποίηση των πλοηγών οι οποίοι συμμετείχαν στη 48ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ. Για το λόγο αυτό δόθηκε εντολή μέσω σχετικού σήματος, να επιτρέπεται η είσοδος των πλοίων στα λιμάνια χωρίς την επιβίβαση σε αυτά πλοηγών με την επίκληση λόγων ανωτέρας βίας, παρά το γεγονός ότι τα σωματεία των πλοηγών είχαν ορίσει προσωπικό ασφαλείας για την περίπτωση αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών.
Επειδή η πλοήγηση συγκεκριμένων κατηγοριών πλοίων επιβάλλεται για λόγους ασφαλείας των πλοίων των επιβατών και των πληρωμάτων και για την αποφυγή των συνεπειών πιθανού ατυχήματος στο περιβάλλον
Επειδή οι διεθνείς Κανονισμοί του ΙΜΟ, η SOLAS και η ελληνική νομοθεσία καθιστούν υποχρεωτική την πλοήγηση στα ελληνικά λιμάνια
Επειδή με αυτή την απόφαση παραβιάζεται το δικαίωμα της απεργίας με την καταπάτηση της σχετικής νομοθεσίας
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Επιβεβαιώνει τις ανωτέρω αναφερόμενες καταγγελίες για την προσέγγιση πλοίων στα λιμάνια της χώρας χωρίς την επιβίβαση σε αυτά πλοηγών; Αν ναι, γιατί προχώρησε στη συγκεκριμένη απόφαση με δεδομένους τους κινδύνους πρόκλησης ατυχήματος καθώς και τις προβλέψεις της ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας που καθιστούν υποχρεωτική την πλοήγηση στα ελληνικά λιμάνια;
Ο ερωτών βουλευτής
Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά και Νησιών