Δύο μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους και παρά τις από 02/09/2013 δηλώσεις του υπουργού Παιδείας για την έναρξη του προγράμματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας με την ταυτόχρονη απασχόληση 2000 εκπαιδευτικών, η σχολική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς), περιμένει ακόμα την υλοποίηση των αποφάσεων του Υπουργού Παιδείας.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού η ενισχυτική διδασκαλία είναι δομή της αντισταθμιστικής Αγωγής/Εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο, και έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ έως το 2015. Την ίδια ώρα η ψήφιση του νόμου για το Λύκειο, με τον εξεταστοκεντρικό χαρακτήρα που επέβαλε στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επέφερε κατακόρυφη αύξηση προσφυγής σε Φροντιστήρια για τα βασικά μαθήματα όλων των τάξεων. Ταυτόχρονα χιλιάδες οικογένειες που πλήττονται από την κρίση, προσβλέπουν στις εξαγγελίες της κυβέρνησης περί ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης γι αυτό και έχουν υποβάλλει αιτήσεις, προκειμένου, να συμμετάσχουν τα παιδιά τους στο πρόγραμμα της ενισχυτικής διδασκαλίας αφού αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές απαιτήσεις ενός φροντιστηρίου και της αγοράς σχολικών βοηθημάτων.
Επειδή είναι ανεπίτρεπτο, σε εποχές έντονης οικονομικής κρίσης και οικονομικής ασφυξίας των οικογενειών των παιδιών, να παρατείνεται η αγωνία και να συνθλίβεται η όποια ελπίδα για υποστηρικτική κι ενισχυτική παιδεία που μπορεί να παρασχεθεί εκ μέρους του κράτους.
Επειδή, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, οι αμοιβές των αναπληρωτών στην Ενισχυτική Διδασκαλία, αντιστοιχούν σε εκείνες των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου (5-15 ώρες την εβδομάδα) και των ωρομισθίων (1-4 ώρες την εβδομάδα) και καλύπτονται πλήρως από το ΕΣΠΑ, μολονότι θέση του ΣΥΡΙΖΑ είναι πως η δημόσια εκπαίδευση πρέπει να υπηρετείται από μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Επειδή κατά την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου στη διάρκεια του περσινού σχολικού έτους, όπου απασχολήθηκαν 1.626 εκπαιδευτικοί, η ενισχυτική διδασκαλία ξεκίνησε καθυστερημένα.
Επειδή η καθυστέρηση εφαρμογής του μέτρου επιτείνει και βαθαίνει την ανισότητα των ευκαιριών στην πρόσληψη της μόρφωσης.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Για ποιο λόγο καθυστερεί η έναρξη των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;
• Τι μέτρα προτίθεται να λάβει για την άμεση έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας στα Γυμνάσια και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στα Λύκεια;
• Με ποιά μέτρα, το Υπουργείο σκέφτεται να εξασφαλίσει τη συνέχεια του θεσμού και να θωρακίσει τη λειτουργία του από το επόμενο σχολικό έτος, προκειμένου να μην επαναληφθούν ανάλογες καθυστερήσεις;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Δημήτρης Παπαδημούλης
Χρήστος Μαντάς
Γιώργος Πάντζας
Τζένη Βαμβακά
Μαρία Κανελλοπούλου
Έφη Γεωργοπούλου-Σαλταρή
Αϊχάν Καραγιουσούφ
Μιχάλης Κριτσωτάκης
Παναγιώτα Δριτσέλη
Θεανώ Φωτίου
Αναστάσιος Κουράκης