Ένα μήνα πριν την διακοπή των μαθημάτων λόγω της γιορτής των Χριστουγέννων και τα λειτουργικά κενά οικονομολόγων τόσο σε ΕΠΑΛ όσο και σε γενικά Λύκεια παραμένουν πολλά. Ενδεικτικά αναφέρονται οι περιοχές Αττικής, Κυκλάδων, Ηλείας, Δωδεκανήσου, Χανίων και Μαγνησίας.
Στην περιοχή της Ηλείας για παράδειγμα, τα κενά είναι πέντε (5) πλήρους ωραρίου και τρία (3) μειωμένου ωραρίου.
Εκατοντάδες μαθητές διδάσκονται λιγότερες από τις προβλεπόμενες από το Αναλυτικό Πρόγραμμα ώρες των οικονομικών μαθημάτων είτε, ακόμα χειρότερα σε πολλές περιπτώσεις δεν πραγματοποιούνται καθόλου τα οικονομικά μαθήματα σε πολλά σχολεία της χώρας. Ειδικότερα, οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου που θα κληθούν στο τέλος της σχολικής χρονιάς να δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις βρίσκονται σε δεινή θέση, μιας και τα δύο πανελλαδικώς οικονομικά μαθήματα, «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» και «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων» διδάσκονται με περικομμένες τις ώρες του ωρολογίου προγράμματος, με αποτέλεσμα οι μαθητές να βρίσκονται σε έντονη ψυχολογική αναταραχή (σύγχυση), μιας και κρίνεται η εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας και προφανώς και το επαγγελματικό τους μέλλον.
Μαθητές ακριτικών νησιών και της ορεινής Ελλάδας που θα εξεταστούν στις πανελλήνιες εξετάσεις του Ιουνίου, δεν θα διδαχθούν καθόλου κάποια μαθήματα.
Μετά την ολοκλήρωση των διορισμών, των αποσπάσεων, των μετατάξεων και όλων των διαδικασιών που προβλέπονται στις διατάξεις της παρ. 5 του άρθ. 21 του ν.3475/26 περί συμπληρώσεως ωραρίου και της παρ. 3 του άρθρου 31 του ν.3848/2010 περί απόσπασης πλεονάζοντος προσωπικού, και λόγω της δημοσιονομικής πολιτικής που ακολουθείται για την επίτευξη του πρωτογενούς πλεονάσματος της αποσύνθεσης του Κοινωνικού Κράτους, τα τελευταία δύο χρόνια δεν έχει γίνει κανένας διορισμός οικονομολόγου εκπαιδευτικού. Το Υπουργείο όμως ανεξαρτήτως πολιτικών επιδιώξεων και μακροοικονομικών δεσμεύσεων της κυβέρνησης απέναντι στους πιστωτές οφείλει να μεριμνήσει για την κάλυψη των λειτουργικών κενών στα δημόσια σχολεία.
Επειδή, για να επιβάλλεται το αυταρχικό μέτρο της επιστράτευσης των εκπαιδευτικών και για να ενεργοποιήσετε τον κοινωνικό αυτοματισμό είχατε επικαλεστεί το δικαίωμά των μαθητών να διαγωνιστούν στην πρώτη πιο κρίσιμη εξέταση της ζωής τους, κάτι που τώρα στερούνται στην πραγματικότητα τώρα με την πολιτική της εσωτερικής υποτίμησης που εφαρμόζετε
Επειδή, το Νέο Σχολείο που νομοθετήσατε είναι ήδη εμπόδιο για το παρόν και το μέλλον της ομαλής λειτουργίας της δημόσιας παιδείας
Επειδή, οφείλεται να καλύψετε άμεσα τα κενά που καταγράφονται
Επειδή, το πρωτογενές πλεόνασμα το πληρώνει το σήμερα και το αύριο αυτής της χώρας, η Νέα Γενιά
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Γνωρίζετε ποιος είναι ο συνολικός αριθμός των λειτουργικών κενών της ειδικότητας των οικονομολόγων, στην Ελλάδα;
2. Σε τι ενέργειες προτίθεστε να προχωρήσετε για την κάλυψη αυτών των κενών;
3. Προτίθεστε να προχωρήσετε στον απαιτούμενο αριθμό προσλήψεων οικονομολόγων αναπληρωτών για την έστω και καθυστερημένα πληρέστερη λειτουργία των δημόσιων σχολείων;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
Έφη Γεωργοπούλου – Σαλτάρη
Τάσος Κουράκης
Γιώργος Πάντζας
Μιχάλης Κριτσωτάκης